تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کارگران باید سهم خود را از توزیع کالاهای اساسی دریافت کنند

علیرضا محمودی که در نشست با مدیران عامل تعاونی‌های مصرف کارگری استان آذربایجان شرقی در تبریز سخن می‌گفت، این امر را نشانه پنانسیل بالای بخش تعاون دانست و افزود: هرچند از اهداف پیش بینی شده تعاون عقب هستیم اما باید قدردان کسانی باشیم که این درخت را بنیان نهادند و آبیاری کردند و ما باید آن را ادامه دهیم.

وی در ادامه به اقدامات چندماه اخیر برای توسعه کمی و کیفی اتحادیه امکان پرداخت و گفت: کنترل هزینه ها، استفاده درست از امکانات به اصطلاح مولدسازی مفید و حرکت به سمت تامین و توزیع درست کالاهای اساسی از جمله مهمترین اقدامات هفته‌های اخیر به شمار می‌رود.

محمودی با تاکید بر تامین و توزیع کالاهای اساسی بین جامعه هدف در اتحادیه امکان گفت: این میزان از مجموع ۱۰ درصد حجم ریالی فروش در اتحادیه به حدود ۲۴ درصد رسیده که آنهم با اقدام جهادی پایان سال گذشته بدست آمده و اعتقاد من این است که باید آن را به رقم ۴۰ تا ۵۰ درصد برسانیم تا بار دیگر ذائقه مردم از طریق تعاونی‌ها با توزیع کالاهای اساسی یارانه‌ای شیرین شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بروز برخی تلاطمات اجتماعی و اقتصادی و اتفاقات حادث شده در بازار ارز شرایط ناامنی بر بازار حاکم و قیمت‌ها را غیر منطقی ساخته است، گفت: در این شرایط بازار، اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها و اعضایشان و در واقع دهکهای ضعیف بیشترین آسیب را می‌بینند. از یکسو علیرغم تغییرات مدام قیمت‌ها و شرایط فروش ناگزیرند که به هر قیمت نیاز اعضاء را احصاء نموده و تامین کنند و از سوی دیگر باید حتی در شرایط عادی نیز نسبت به تهیه و تامین کالای اقساطی بلندمدت برنامه داشته باشند.

مدیرعامل اتحادیه امکان یکی از مهمترین موضوعات در راستای اجرای عدالت را توجه به اصل ۴۴ قانون اساسی عنوان کرد و گفت: اگر با دقت مفاد این اصل توجه شود و صاحب منصبان به این باور برسند که بخش دولتی نباید در برخی حوزه‌ها مداخله کند و بخش خصوصی نیز مطابق مُرّ این اصل بعنوان مکمل بخش تعاون در نظر گرفته شود آنگاه می‌بایست سهم بخش تعاون از جمله تعاونیهای مصرف کارگری از شبکه توزیع حداقل به ۳۰درصدی برسد.

محمودی به سند توسعه تعاون کشور اشاره کرد وگفت خوشبختانه رییس جمهور حمایت خوبی از بخش تعاون دارند اما باید تعاونگران به تکالیف مطالبه گرانه خودشان نیز توجه و اهتمام داشته باشند.

عضو هیات رییسه اتاق تعاون ایران تاکید کرد: امسال؛ سال ماست وشما تعاونگران باید شهد شیرین توزیع را به کارگران بچشانید.

مدیرعامل اتحادیه امکان همچنین برخی مشکلات تعاونی‌ها از جمله تامین نقدینگی و مشکلات مالیاتی را نیز یادآور شد و گفت: تعاونی‌ها حق حیات دارند رقابت نابرابر و بدون پشتوانه با برخی فروشگاه‌های زنجیره ای، فعالیت تعاونی‌ها را دچار اختلال کرده که باید دولت آن را درک وحمایت لازم را از آن داشته باشد.

وی با بیان اینکه تعاونی‌ها هیچ چیزی برای از دست دادن ندارند. تأکید کرد مجموعه تعاونی‌ها با مدیریت صحیح از نسلی به نسلی دیگر منتقل و هدایت می‌شوند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با حمایت‌ها و پیگیری‌های دولت بویژه معاونت تعاون وزارتخانه و در سایه همدلی و وفاق بخش دولتی و مردمی تعاون شاهد رونق بیشتر تعاونی‌ها باشیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کارگران باید سهم خود را از توزیع کالاهای اساسی دریافت کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..