تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تایپه: هواپیماها و کشتی‌های چینی پس از پایان رزمایش همچنان در اطراف تایوان باقی مانده‌اند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یورونیوز: وزارت دفاع تایوان روز سه‌شنبه پس از پایان سه روز مانور نظامی اعلام کرد که هواپیماهای جنگی و کشتی‌های نیروهای دریایی چین همچنان در آب‌های اطراف تایوان حضور دارند. در همین زمینه تسای اینگ ون، رییس جمهوری تایوان از پکن به دلیل رفتار «غیرمسئولانه» انتقاد کرده است.

چین این تمرینات نظامی را روز شنبه، پس از بازگشت تسای به تایپه و پس از دیدارش با کوین مک‌کارتی، رییس مجلس نمایندگان ایالات متحده در لس‌آنجلس آغاز کرد.

چین به ایالات متحده هشدار داده بود که به تسای اجازه ملاقات با مک‌کارتی را ندهد.

اگرچه چین دوشنبه شب اعلام کرد که رزمایش نظامی به پایان رسیده، اما وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که ۹ کشتی چینی و ۲۶ هواپیما از جمله جنگنده‌های «جی-۱۶» و «سو-۳۰» را اواخر صبح سه‌شنبه در حال گشت زنی‌های آمادگی جنگی در اطراف این جزیره مشاهده شده‌اند.

نیروی هوایی تایوان، نیروی دریایی و خدمه موشکی مستقر در ساحل از نزدیک در حال رصد و پاسخ هستند. دولت تایوان این رزمایش را محکوم کرده، اما گفته است که آن تشدید یا تحریک نخواهد شد.

کمی قبل از نیمه شب دوشنبه، تسای در صفحه فیس بوک خود نوشت که به عنوان رییس جمهور، «من نماینده کشورم در جهان هستم» و سفرهای او به خارج، از جمله توقف در ایالات متحده موضوع جدیدی نیست و چیزی است که مردم تایوان انتظار دارند.

او گفت: «با این حال، چین از این موضوع برای راه‌اندازی مانور نظامی استفاده کرد که باعث بی‌ثباتی در تایوان و منطقه شد. این یک نگرش مسئولانه برای یک کشور بزرگ در منطقه نیست.»

چین حملات دقیق و محاصره تایوان و ارسال ده‌ها جت جنگنده و بمب افکن را در طول رزمایش شبیه‌سازی کرد.

وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که روز دوشنبه ۹۱ هواپیمای ارتش چین در ماموریت‌هایی در اطراف این جزیره پرواز کردند. خبرگزاری مرکزی رسمی تایوان گفت که این یک رکورد است. اگرچه وزارت دفاع اعلام کرد که نمی‌تواند این موضوع را تایید یا رد کند.

این وزارتخانه نقشه‌ای را منتشر کرد که نشان می‌دهد هواپیماهای چینی روز دوشنبه از خط میانی تنگه تایوان عبور کرده‌اند. این تنگه معمولا به عنوان یک مانع غیررسمی در شمال و مرکز این جزیره عمل می‌کند.

این نقشه همچنین ۱۵ هواپیمای «جی-۱۵» مبتنی بر ناو هواپیمابر را نشان داد که به احتمال زیاد از ناو هواپیمابر شاندونگ چین در شرق تایوان به پرواز درآمده‌اند. تایوان تا هفته گذشته ناو شاندونگ را در غرب اقیانوس آرام ردیابی کرده بود.

دفاع از کشور

تسای گفت که نیروهای مسلح و گارد ساحلی تایوان با آرامش و کاملا حرفه‌ای به این تمرینات واکنش نشان دادند و او از همه دست‌اندرکاران تشکر کرد. تسای ادامه داد: «اگرچه رزمایش نظامی چین به پایان رسیده، اما تیم نظامی و امنیت ملی این کشور همچنان به پست‌های خود و دفاع از این کشور ادامه می‌دهند.»

این رزمایش همچنین باعث نگرانی در ژاپن شده است. به خصوص که جزایر جنوبی آن در نزدیکی تایوان قرار دارند و ممکن است درگیر این تنش شوند.

جزیره اوکیناوای ژاپن یک پایگاه بزرگ نیروی هوایی ایالات متحده است. در اوت گذشته، پکن در اعتراض به سفر نانسی پلوسی، رییس مجلس ایالات متحده به تایپه، مانور نظامی دیگری اجرا کرد و موشک‌های چینی در منطقه انحصاری اقتصادی ژاپن فرود آمدند.

یاسوکازو هامادا،‌ وزیر دفاع ژاپن روز سه شنبه مانورهای نظامی چین در اطراف تایوان را «آموزش ترسناک» برای تصرف کنترل دریایی و هوایی اطراف این جزیره توصیف کرد. هامادا به خبرنگاران گفت که به نظر می‌رسد چین از طریق این رزمایش‌ها «نگرش سازش ناپذیر» را در مورد مسایل تایوان نشان داده است.

زندگی در تایوان علیرغم تنش‌ها، بدون هیچ نشانه‌ای از وحشت یا اختلال با روال عادی خود ادامه دارد. حتی پروازهای غیرنظامی در اطراف جزیره از جمله بر فراز تنگه تایوان هم بدون وقفه در جریان بوده است.

هر دو حزب حاکم و اپوزیسیون تایوان در نمایشی نادر از وحدت، بیانیه مشترکی در محکومیت این رزمایش منتشر کردند. در این بیانیه آمده است: «مردم و دولت تایوان حق دارند که مبادلات عادی را با سایر کشورها انجام دهند و از طریق مشارکت بین‌المللی به جامعه جهانی کمک کنند. مقامات چین حق ندارند مانع ایجاد کنند و نمی‌توانند اراده قوی مردم تایوان برای تجربه دنیای واقعی خارج از محیط محافظت شده را تغییر دهند.»




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تایپه: هواپیماها و کشتی‌های چینی پس از پایان رزمایش همچنان در اطراف تایوان باقی مانده‌اند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..