تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




به این 6 دلیل هر روز جعفری بخورید

به این 6 دلیل هر روز جعفری بخورید جعفری یکی از سبزیجات خوش عطر است که علاوه بر طعمی که به غذا می دهد، خواص زیادی برای سلامت بدن دارد، در این مطلب به مهم ترین خواص جعفری اشاره می کنیم 8 خواص مواد 1402/01/22 خواص سبزی جعفری 

جعفری تازه، خشک یا فریز شده جزو سبزی‌های بسیار پرمصرف در انواع غذاها و سالادهای کشورهای حاشیه مدیترانه است. براساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC)، جعفری باید به‌دلیل داشتن حجم بسیار بالایی از ریزمغذی‌ها در رژیم غذایی روزانه افراد گنجانده شود. 

مهم‌ترین فواید مصرف منظم جعفری که اهمیت استفاده از این سبزی ارزشمند را دوچندان می‌کند، شامل موارد زیر می‌شود که به ترتیب به آنها اشاره می کنیم. 

بیشتر بدانید : جعفری، داروخانه بدن

بیشتر بدانید : جعفری را برای کاهش وزن و سم زدایی جدی بگیرید

1. دریافت کلسیم بالا 

هر یک فنجان جعفری حدود 83 میلی‌گرم کلسیم دارد. افراد بزرگسال به دریافت روزانه 1000 تا 1200 میلی‌گرم کلسیم برای حفظ سلامت استخوان‌ها، دندان‌ها و عضلاتشان نیاز دارند. از این‌رو، توصیه می‌شود که تا حد امکان با تمامی وعده‌های غذایی اصلی، مقداری جعفری تازه مصرف کنید. جعفری، علاوه بر داشتن کلسیم، حاوی مواد معدنی دیگری مانند پتاسیم، منیزیم، فولات و آهن گیاهی نیز هست. 

بیشتر بدانید : کلسیم در چه چیزهایی وجود دارد؟

2. دریافت ویتامین‌های متنوع

آیا می‌دانید که جعفری در میان سبزی‌های مختلف، حجم بالایی از ویتامین C را در خود جای داده است؟ هر یک فنجان جعفری حدود 80 میلی‌گرم ویتامین C دارد و به همین دلیل، مصرف آن می‌تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود. علاوه بر این، جعفری مقادیر قابل توجهی از پیش ساز ویتامین A ، و ویتامین K را هم در خود جای داده است. ویتامین A به بهبود سلامت بینایی کمک می‌کند و ویتامین K می‌تواند نقش زیادی در استخوان‌سازی و حفظ سلامت استخوان‌ها داشته باشد. 

3. دریافت آنتی‌اکسیدان‌های قوی

جعفری حجم بالایی از 2 نوع آنتی‌اکسیدان بسیار قوی با نام‌های لوتئین و زیگزانتین را در خود جای داده است. از این‌رو، مصرف روزانه جعفری می‌تواند علاوه بر مبارزه با رادیکال‌های آزاد در بدن و افزایش قدرت سیستم ایمنی، به حفظ سلامت بینایی هم کمک کند.

4. تقویت سیستم گوارش 

تحقیقات ثابت کرده‌اند که مصرف منظم جعفری با حمایت از سیستم آنزیم آنتی‌اکسیدانی سلولی باعث کاهش التهاب در سیستم گوارش می‌شود. از طرف دیگر، مصرف منظم جعفری با کاهش استرس اکسیداتیو در بدن به حفظ سلامت سیستم گوارشی و تخفیف علائم بعضی از بیماری‌های گوارشی مانند زخم معده یا کولیت هم کمک می‌کند.

5. تنظیم قند خون

با انجام بعضی از مطالعات محدود درباره رابطه بین مصرف جعفری و تنظیم قند خون، محققان دریافته‌اند که مصرف منظم جعفری می‌تواند سطح گلوکز خون، آلکالین فسفاتاز و آلانین ترانس‌آمیناز را کاهش دهد. علاوه بر این، تحقیقات نشان داده‌اند که جعفری می‌تواند اثرات قابل توجهی در محافظت از کبد هم داشته باشد.

6. کاهش خطر ابتلا به سرطان 

مطالعات فراوانی ثابت کرده‌اند که گیاهان چتردار مانند کرفس، گشنیز و جعفری، تاثیر قابل توجه و مثبتی بر کاهش فعالیت سلول‌های سرطانی دارند. از این‌رو، معمولا افرادی که حجم بالایی از این گیاهان را در رژیم غذایی روزانه شان دارند، با احتمال کمتری از ابتلا به سرطان مواجه خواهند بود.

بیشتر بدانید : متن پیش فرض برای لینک پیش فرض

بیشتر بدانید : متن پیش فرض برای لینک پیش فرض

بیشتر بدانید : متن پیش فرض برای لینک پیش فرض

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: salamat.ir

برچسب ها:



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «به این 6 دلیل هر روز جعفری بخورید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..