تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ویجیاتو: ۱۰ فیلم هالیوودی که از انیمه الهام گرفته شدند

انیمه همیشه تاثیر‌گذارترین شاخه آشکار در فیلم‌های هالیوود نیست، اما شکوفایی آن را می‌توان در هر تعداد فیلم مشاهده کرد. البته باید بدانید خود «انیمه» تقریباً به اندازه تاریخ هالیوود وجود داشته است، بنابراین جای تعجب نیست که رسانه‌ها اغلب از یکدیگر الهام می‌گیرند. از داستان‌های پر اکشن گرفته تا شخصیت‌های بزرگ‌تر، به راحتی می‌توان حدس زد که آیا آخرین فیلم‌های پرهزینه غرب از شرق سرنخ می‌گرفتند یا خیر.

چیزی که یک فیلم هالیوودی را شبیه به انیمه می‌کند طراحی‌های بصری به یاد ماندنی، دیالوگ‌های به طور غیرمعمول اغراق آمیز با رویکرد طنز و داستان شخصیت‌های قوی در هر سطح است. از طریق این جنبه‌ها، یک فیلم می‌تواند یک مفهوم خاص باشد که هنوز هم نامه‌ای عاشقانه به ماجراهای منحصر به فردی است که فقط در انیمه یافت می‌شود. به این ترتیب، برخی از فیلم‌های هالیوودی علاقه بینندگانی را که منحصراً انیمه تماشا می‌کنند، برانگیخته است. اکنون ما در ویجیاتو قصد داریم برای این بینندگان به معرفی ۱۰ فیلم هالیوودی که از انیمه الهام گرفته شده، بپردازیم.

R.I.P.D R.I.P.D

R.I.P.D

برای طرفداران: Yu Yu Hakusho | Bleach | Buso Renkin

فرضیه فیلم «Rest in Peace Department» برای بسیاری از طرفداران انیمه آشنا است: شخصیت اصلی با بازی رایان رینولدز می‌میرد و در یک جامعه مخفی زندگی پس از زندگی (نوعی مرگ) ثبت نام می‌کند، جایی که او عدالت را در مورد سایر افراد متوفی که از قضاوت فرار کرده‌اند، می‌گیرد. او با یک سرباز کهنه کار در نیرو، با بازی جف بریجز، همراه شده و با هم هیولاهای عجیب و غریب و شرورهای مخوف را می‌گیرند.

اگر آر.آی.پی.دی. شبیه یک انیمه است، احتمالاً به این دلیل است که بر اساس کتاب کمیکی از پیتر اِم. لِنکوف به همین نام منتشر شده در سال 1999 است. این اثر کمیک لنکوف به سادگی یک کهن الگوی ماندگار از داستان سرایی است.

Guns Akimbo Guns Akimbo

Guns Akimbo

برای طرفداران: Chainsaw Man | Dorohedoro | Deadman Wonderland

فیلم اکشن کمدی Guns Akimbo از ابتدا تا انتها یک سواری غافلگیرکننده است که به آن احساسی شبیه به یک انیمه غم انگیز می‌دهد. دنیل رادکلیف فیلم را در نقش یک مرد معمولی هدایت می‌کند که اسلحه به دستش بسته می‌شود. به‌عنوان یک فیلم اکشن معمولی، شخصیت‌ها، پیش‌فرض و جلوه‌های بصری در محیطی دیستوپیایی در آینده نزدیک قرار می‌گیرند که با درایت، آویزهای ناباوری را می‌کشد.

کارگردان Guns Akimbo، جیسون لی هاودن، به صراحت از تاثیرات انیمه‌ برای تولید این فیلم اشاره نکرده است، اما او از عناوین مشابه یک انیمه اکشن فاصله زیادی ندارد. او یک کمیک نویس باتجربه است و به عنوان یک هنرمند جلوه‌های بصری در عناوین برجسته‌ای مانند هابیت و شانگ چی و افسانه ده حلقه خدمت کرده است.

Sucker Punch Sucker Punch

Sucker Punch

برای طرفداران: Black Rock Shooter | Madoka Magica | Paranoia Agent

فیلم اکشن فانتزی Sucker Punch اولین اثر زک اسنایدر بود که بر اساس یک مفهوم اورجینال ساخته شد و به راحتی می‌توان علاقه او به ساختار برخی از انیمه ها را در فیلمش مشاهده کرد. به گفته خیلی از کارشناسان Sucker Punch یک بازی انیمه‌واربه سبک داستان آلیس در سرزمین عجایب است که با استیمپانک Call of Duty ملاقات می‌کند. این فیلم توسط یک گروه بازیگر زن محور شامل امیلی براونینگ، ونسا هاجنز و کارلا گوگینو هدایت می‌شود. شخصیت اصلی Babydoll که آشکارا از انیمه الهام گرفته شده است، لباس مدرسه به سبک ملوانی شبیه بسیاری از قهرمانان انیمه می‌پوشد.

به نظر می رسد که Sucker Punch صحنه‌هایی با الهام از فیلم انیممه Appleseed Ex Machina دارد، اما این موضوع تایید نشده است. در حالی که زک اسنایدر کمیک‌ها را به عنوان الهام بخش اصلی فیلم هایش می‌خواند، اما تاثیر پذیری ساختار بصری آثار او خود گویای الهام گرفتن اسنایدر از انیمه است.

Gunpowder Milkshake Gunpowder Milkshake

Gunpowder Milkshake

برای طرفداران: Trigun | Ghost In The Shell: Stand Alone Complex | Love of Kill

وقتی فیلم نتفلیکسی «میلک‌شیک باروتی» به روی پرده‌ها آورده شد، خیلی از بینندگان مشتاق انیمه واقعاً احساس می‌کردند در حال تماشای یک انیمه زنده یا همان لایو اکشن هستند. در دل داستان این اثر بازیگران رنگارنگ و قهرمان بی‌میل آن که به‌عنوان جان ویک زنانه مورد تحسین قرار می‌گیرند، در یک شبکه قاتلان زیرزمینی، با نور نئون به خشونت می‌پردازند.

میلک‌شیک باروتی شبیه یک انیمه رنگارنگ است، مملو از طناب‌های خانوادگی که در پس‌زمینه‌ای از یک اکشن هیجان‌انگیز قرار گرفته‌اند. یکی از جنبه‌های برجسته فیلم، لباس‌هاست که در بخش‌های مساوی مد روز و کلاسک دوست‌داشتنی هستند. طراح، لوئیز فروگلی، روی فیلم‌های پرهزینه دیگری مانند Ant-Man and the Wasp (2018) و Spider-Man: Homecoming (2017) کار کرده است و نشان می‌دهد که ترسی از ترجمه نقاشی‌های اینمه‌وار به زندگی واقعی ندارد.

Bullet Train Bullet Train

Bullet Train

برای طرفداران: Lupin III: Part V | Baccano! | Durarara

فیلم اکشن Bullet Train در ابعاد گوناگون به انیمه ارجاع می‌دهد. این کار می‌تواند به این دلیل باشد که این فیلم بر اساس سه گانه رمان هیتمن اثر نویسنده ژاپنی کوتارو ایساکا ساخته شده است. برخی از شخصیت‌های رمان اصلی حتی در یک مانگای اسپین آف با عنوان «Waltz» گنجانده شده‌اند.

درهم آمیختگی سنگین زیبایی شناسی ژاپنی به کنار، اکشن Bullet Train، دیالوگ‌های طنز، و طراحی‌های دقیق برای شخصیت‌های فرعی، این فیلم را شبیه به یک انیمه جذاب می‌کند. داستان فیلم یک «ماجرای قاتل کیه؟» را در شبکه‌ای از دزدی، انتقام و داستان‌های کمدی تاریک در حالی که در قطاری در حال حرکت است، باهم پیوند می‌زند.

The Saw Series The Saw Series

The Saw Series

برای طرفداران: Danganronpa | Higurashi: When They Cry | Corpse Party

فرنچایز Saw یا همان «اره» یک سری اسلشر طولانی مدت است که در ساختار انیمه ها به دفعات دیده می‌شود. هر طرفدار انیمه‌ای که عاشق خون و جرات بی دلیل باشد، از این آثار خاص جیمز وان نیز قدردانی خواهد کرد. بنابراین شخص Jigsaw، مغز متفکر پشت تمام شکنجه‌هایی که در فیلم‌ها دیده می‌شود، به اندازه برخی از بی‌رحم‌ترین تبهکاران انیمه شرور است.

جیمز وان به طور مشخص هیچ تاثیری از انیمه برای Saw ذکر نکرده است اما طرفدار ویژه این رسانه پویاست. با توجه به اینکه بسیاری از پروژه‌های دیگر او به همان اندازه ماورایی هستند، می‌توان جنبه‌هایی از فیلم‌های ترسناک ایتالیایی و خشونت انیمه‌ها را در فیلم‌های او پیدا کرد.

Pacific Rim Pacific Rim

Pacific Rim

برای طرفداران: Gurren Lagann | Neon Genesis Evangelion | Mobile Suit Gundam Wing

فیلم «حاشیه اقیانوس آرام» از کارگردان مکزیکی گی‌یرمو دل تورو به صراحت از انیمه الهام گرفته شده است. از روبات‌های غول‌پیکر، جانوران هیولا، و ریسک‌های بزرگ برای بشریت، داستان این اثر همه آن چیزی را دارد که باعث می‌شود انیمه به یک منظره سرگرم‌کننده تبدیل شود. برخی از ایده‌های اصلی در فیلم می‌توانند درست در دل یک انیمه جذاب جا بیفتند، مانند استفاده از یک کشتی باری برای سلاح.

یکی دیگر از جنبه‌هایی که Pacific Rim را برای بینندگان انیمه جذاب می‌کند، شخصیت‌پردازی قوی هر یک از کاراکتر‌ها است، حتی آنهایی که در پس زمینه هستند. با یک بازیگر کاریزماتیک به رهبری چارلی هونام، ادریس البا و رینکو کیکوچی، دوست داشتن قهرمانان داستان فوق العاده آسان است. با بازیگران مکمل چارلی دی، برن گورمن و ران پرلمن، جهان اثر بیشتر شکل گرفته است. حتی بیشتر از آن، شخصیت‌های درجه سوم، مانند سایر تیم‌های خلبان، دنیایی عمیقاً غوطه‌ور و دیدنی را ایجاد می‌کنند.

Kill Bill Kill Bill

Kill Bill

برای طرفداران: Samurai Champloo | Afro Samurai | Black Lagoon

دو فیلم «بیل را بکش» یکی از آثار برجسته کوئنتین تارانتینو به دلیل رنگ‌های روشن، ویرایش خلاقانه و مدیوم‌های متنوع است. تارانتینو به عنوان یک طرفدار انیمه و به طور کلی سینمای برآمده از شرق، به دنبال استودیوی انیمیشن تولیدکننده دو اینمه Ghost In The Shell و Blood: The Last Vampire بود تا داستان پس زمینه انیمیشن شخصیت لوسی لیو در بیل را بکش، یعنی همان O-Ren Ishii را به سبک انیمه بسازد.

تارانتینو با سبکی شبیه به اسکرپ‌بوکینگ، ارجاعات زیادی به انیمه و دیگر فیلم‌های ژاپنی در سری Kill Bill داشت. برخی از این عناوین عبارتند از انیمه بزرگسالان Kite و همچنین Battle Royale و لیدی اسنوبلود. با طراحی شخصیت‌های قوی، کنایه‌های به یاد ماندنی، و موسیقی متن متنوع، بیل را بکش فیلمی سرگرم‌کننده است که هر مخاطب مشتاقی به سینمای اکشن و البته انیمه‌ها باید تماشای آن را تجربه کند.

Scott Pilgrim vs. The World Scott Pilgrim vs. The World

Scott Pilgrim vs. The World

برای طرفداران: The Melancholy of Haruhi Suzumiya | Angel Beats | KonoSuba

اسکات پیلگریم در برابر دنیا؛ این فیلم بر اساس یک سریال کمیک ساخته برایان لی اومالی است که به صراحت می‌گوید بخشی از آن با الهام از مانگایی مانند Beck: Mongolian Chop Squad گرفته شده است.

کارگردان فیلم اسکات پیلگریم در برابر دنیا، یعنی شخص ادگار رایت نیز در دیدگاه خود برای این فیلم به انیمه ادای احترام ویژه کرد. اما چگونه؟ برای مثال یک انتخاب ظریف ادگار رایت در فیلمش پرهیز از پلک زدن بیش از حد بازیگران بود، زیرا این چیزی است که معمولاً در انیمه وجود ندارد. همچنین، شرور فیلم، گیدئون، به شکل مستقیم برآمده از انیمه‌های مختلف از جمله Naruto است.

Turning Red Turning Red

Turning Red

برای طرفداران: Nichijou | Azumanga Daioh | Fruits Basket

شاید بگویید که این اثر خود یک انیمیشن است؛ بله، Turning Red یک فیلم انیمیشن است، اما یک نامه عاشقانه دوست داشتنی برای انیمه های شرقی است. کارگردان دومی شی نیز از این واقعیت فرار نکرده است. شی در مصاحبه‌های مختلف به عناوین معروفی مانند Sailor Moon و My Neighbor Totoro اشاره کرده است.

در نهایت چیزی که Turning Red را بسیار شبیه به انیمه می‌کند، رشته‌های عرفان بافته شده با دختران نوجوانی است که می‌خواهند جهان را نجات دهند و با دوستان خود معاشرت کنند. با ارجاع شات به شات به صحنه‌های معروفی مانند عینک بازتابنده سفید Gendo از Neon Genesis Evangelion و جزئیات ظریفی مانند نورپردازی اغراق‌آمیز و پرتوهای برق، اگر شخصی با انیمه‌های دهه 90 میلادی بزرگ شده باشد، دوست داشتن این فیلم آسان است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ویجیاتو: ۱۰ فیلم هالیوودی که از انیمه الهام گرفته شدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..