تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عراق برای راه‌آهن کربلا چقدر هزینه می‌کند؟

 خط ریلی شلمچه-بصره از پروژه‌های طولانی‌مدتی است که اگرچه در مقاطعی برای به سرانجام رسیدن آن اقداماتی انجام شده اما راه به جایی نبرد. این راه‌آهن از چند بعد برایمان اهمیت دارد؛ یکی بحث سفرهای زیارتی و عبور مسافر و بحث دیگر صادرات ما به عراق است؛ با وجود این، باید توجه داشت که صرفا ایران به این پروژه نیاز ندارد، بلکه خود عراق هم برای اینکه بتواند ناترازی تجاری‌اش را با کشور ما برطرف کند و به خاک ما افزایش صادرات داشته باشد و گردشگر زیارتی و سیاحتی به ایران بفرستد نیاز دارد که این پروژه تکمیل شود.

سال گذشته حتی مواردی از جمله عدم تمایل عراق به تکمیل این پروژه ریلی مطرح شد و اینکه عراق این خط را معارض با کریدور شمالی-جنوبی خود می‌داند که بنا دارد آن را با همکاری ترکیه و یکی از شرکت‌های ایتالیایی جلو ببرد. با وجود این پس از آن و با دیدارهایی بین ایران و عراق و برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی بین این دو کشور، مدیرعامل راه‌آهن از راه‌اندازی مجدد قطار ترکیبی تهران-کربلا خبر داد و همچنین مهرداد بذرپاش -وزیر راه و شهرسازی- درباره راه‌آهن تهران- کربلا بیان کرد: توافقات خوبی انجام شده و قرار شد در بودجه عراق هم احداث خط ریلی شلمچه - بصره دیده شود.

از این رو در دیداری که هفته گذشته، مهرداد بذرپاش-وزیر راه و شهرسازی- با رزاق محیبس السعداوی -وزیر حمل و نقل عراق- داشتند،  پروژه‌ راه‌آهن شلمچه-بصره نیز مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد جمهوری عراق اعتبارات این پروژه را در بودجه ۲۰۲۳ خود در نظر بگیرد و در عین حال حداکثر تا پایان ماه مبارک رمضان، نسبت به تحویل زمین مورد نظر جهت شروع عملیات اجرایی مین‌روبی به طرف ایرانی اقدام کند.

اختصاص ۲۱۵ میلیارد دینار عراقی جهت احداث مسیر ریلی شلمچه – بصره

از این رو یونس خالد، مدیرعامل راه‌آهن جمهوری عراق نیز با استقبال از هرگونه اتصال ریلی بین دو کشور ایران و عراق، اظهار کرد: دولت عراق آمادگی دارد تا بابت احداث این پروژه ۲۱۵ میلیارد دینار عراقی هزینه کند.

همچنین به گفته او، نخست‌وزیر عراق بر انجام این پروژه در سال ۲۰۲۳ و تسریع این پروژه تاکید دارد.

بدین‌ترتیب همانطور که سیدمیعاد صالحی -مدیرعامل راه‌آهن‌ ایران- عنوان کرده، این مسیر می‌تواند به عنوان یک مسیر خوب برای جابه‌جایی زائران ایرانی به‌سمت کربلا  در طول سال مورد استفاده واقع شود. همچنین زائران عراقی می‌توانند با استفاده از قطار به ایران سفر کنند و به شهرهای زیارتی قم و مشهد مشرف شوند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عراق برای راه‌آهن کربلا چقدر هزینه می‌کند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..