تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۱۳ نکته طلایی برای زندگی بهتر

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از فارس، سبک زندگی سالم ابعاد مختلفی دارد و بُعد‌های روانی، اجتماعی، معنوی و… را شامل می‌شود. سازمان بهداشت جهانی سلامت را برخورداری از آسایش کامل جسمی، روانی و اجتماعی، و نه فقط نداشتن بیماری و نقص عضو، را یک سبک زندگی سالم می‌داند.

برای داشتن یک سبک زندگی سالم و خوب در وهله نخست شما باید یک برنامه مناسب با سبک زندگی خودتان تنظیم کنید. زندگی سالم فراتر از ورزش کردن‌های بی برنامه و گاه و بیگاه و…است وابعاد گسترده تری از زندگی افراد را شامل می‌شود.

 سبک زندگی افراد را می‌توان یک طیف در نظر گرفت که یک سمت آن زندگی کاملا سالم است و سمت دیگر آن زندگی ناسالم. هر شخصی با توجه به سبک زندگی‌اش در قسمتی از این طیف جای می‌گیرد؛ ممکن است شخصی زندگی کاملا سالم و ایده عالی داشته باشد، ولی شخصی دیگر سبک زندگی کاملا ناسالم. همچنین شخص دیگری ممکن است درست وسط این طیف قرار گیرد و…

برای داشتن یک زندگی سالم و با نشاط لازم است که مواردی را در ابعاد سلامت روانی و جسمانی رعایت کنیم؛ به عبارتی نمی‌شود فقط به جنبه جسمانی انرژِی و وقت گذاشت و ورزش کرد و غذا‌های سالم خورد و گفت که من یک زندگی سالم دارم؛ چراکه در کنار رعایت سلامت جسمانی باید توجه ویژه‌ای هم به سلامت روانی کرد تا به داشتن یک سبک زندگی سالم نزدیک‌تر شد.

انتخاب‌های سالم همیشه آسان نیست، پیدا کردن زمان و انرژی برای ورزش منظم یا تهیه وعده‌های غذایی سالم می‌تواند سخت باشد، با این حال، تلاش‌های شما از بسیاری جهات و تا آخر عمر نتیجه خواهد داد.

غزاله اسلامیان، متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به این‌که رژیم‌های غیر علمی ابزاری برای دستیابی به تناسب اندام نیست، توصیه کرد: مدام رژیم گرفتن را فراموش کنید و برای تضمین سلامت خود سبک زندگ سالمی داشته باشید.

- سیگار نکشید.

- از مصرف اسید‌های چرب ترانس پرهیز کنید.

- روغن‌های مایع گیاهی را جایگزین روغن‌های نباتی جامد کنید.

- مواد غذایی تازه استفاده کنید.

- مصرف مواد غذایی شیرین را به حداقل برسانید.

-نمکدان را از سفره غذا حذف کنید.

-در رستوران، غذا‌های سالم انتخاب کنید.

-مایعات سالم بنوشید.

-به سلامت خواب اهمیت دهید.

- ورزش مداوم و مفرح انجام دهید.

- چک آپ‌های دوره‌ای را فراموش نکنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۱۳ نکته طلایی برای زندگی بهتر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..