تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جشنواره افطار اقوام ایرانی در نمایشگاه قرآن کریم

هاجر خاتون قدمی جویباری مدیر بخش جشنواره افطار اقوام ایرانی درباره اهداف برپایی این بخش برای اولین بار در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به گفت‌وگو پرداخت. در این بخش سیاه چادرهایی برپاشد که صنایع دستی، سنتی، انواع غذاها، آش‌های سنتی گوناگون و شیرینی‌های محلی جلوی بازدیدکنندگان تهیه و به فروش می‌رسد.

قدمی برگزاری این بخش را برای اولین‌بار در نمایشگاه بین‌المللی قرآن عنوان کرد و گفت: هدف اصلی این جشنواره، انسجام و وحدت اقوام ایرانی در سایه دین‌داری ، خصوصاً در ماه مبارک رمضان و لحظات روحانی افطار است.

وی افزود: ما می‌خواستیم در ماه مبارک رمضان در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، یک نمایشی از سفره افطار اقوام ایران، که دارای تنوع بسیار است، ارائه دهیم.

قدمی درباره پاسداشت سنت‌های رمضانی گفت: برنامه ما در نمایشگاه قرآن به این صورت است که هرشب یا یک شب در میان، شب یکی از ۱۲ اقوام، ترک، کرد، تالش، طبری، لر، بختیاری، قشقایی، ترکمن و... است. هدف ما این است که می‌خواستیم سفره افطار اقوام که بسیار متنوع است، دیده شود.

وی هدف از برپایی بخش را تنها نمایش سفره افطار ندانست و افزود: ما قصد داریم در شرایط کنونی کشور، وحدت و انسجام ملی را زیر سایه دین‌داری، بین اقوام به وجود بیاوریم و فکر کنم به این هدف رسیده‌ایم.

قدمی نمایشگاه بین‌المللی قرآن را جدای از بخش نمایشگاه، پارک معنوی عنوان کرد و گفت: این محیط برای مردمی که مذهبی هستند و همیشه دنبال یک فضای خوب و نشاط بخش همراه با مسائل معنوی هستند، بسیار مناسب است و امسال فکر می‌کنم این اتفاق افتاده است.

وی در پایان به احیای رسم و رسومات ایرانی، اسلامی در نمایشگاه اشاره کرد و افزود: سنت مهمان‌داری ایرانی اینجا معلوم می‌شود، این جشنواره می‌تواند رسم و رسومات ایرانی اسلامی را از طریق گویش‌ها، لباس‌ها، غذا، مسائل دینی و مذهبی به خوبی نشان دهد. به عنوان مثال در تک غرفه سنتی و رنگارنگ شهرستان سنندج، یک مادر قد خمیده با چهره‌ای مهربان مشغول درست کردن انواع آش‌ها، سمبوسه‌، نان شیرمال با سبزی محلی و دستور پختی سنتی است و جلوه زیبایی را به نمایشگاه داده است.

یادآور می‌شود، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ٢۶ فروردین‌ با شعار «میخوانمت» در مصلی امام خمینی (ره) تهران برپا می‌شود. زمان بازدید از این نمایشگاه به غیر از شبهای قدر از ساعت ۱۷ تا ٢۴ خواهد بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جشنواره افطار اقوام ایرانی در نمایشگاه قرآن کریم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..