تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درخواست حق عائله‌مندی برای کارگران

علی خدایی عضو شورای عالی کار گفت: گفت: بر اساس ماده ۴۱ قانون کار، حداقل دستمزد کارگران بر اساس دو مؤلفه نرخ تورم که از سوی بانک مرکزی اعلام می‌شود و سبد معیشت یک خانوار میانگین کارگری تعیین می‌شود و در همان قانون آمده است که بعد خانوار را مراجع رسمی اعلام می‌کنند که در حال حاضر بعد میانگین خانوار ۳.۳ نفر یعنی شامل پدر، مادر و حدود ۲ فرزند می‌شود.

وی این را هم گفت: طبق قانون کار حق اولاد در حقوق کارگر وجود دارد، اما حق همسر وجود ندارد، امسال هم کارگران با هر میزان سابقه از حق اولاد برخوردار می شوند.

به گفته خدایی امسال سبد معیشت خانوار کارگری در میزان رشد ۲۷ درصدی حداقل مزد کارگران پوشش داده نشد، لذا بحث حق همسر هم رعایت نشده است.

نماینده کارگران در شورای عالی کار این را هم گفت: امسال دولت کارگران را با کارمندان مقایسه کرد و نظرش این بود چون حقوق کارمندان ۲۰ درصد افزایش می‌یابد، باید حقوق کارگران هم در این حدود باشد، در حالی که کارمندان حق عائله‌مندی دارند و باید برای کارگران هم این حق عائله‌مندی برقرار شود، از طرفی کارمندان امکانات رفاهی، مسافرت، پرداخت‌های اعیاد و تعطیلات فراوان دارند و کارگران از این امکانات برخوردار نیستند.

وی همچنین گفت: در قانون کار آمده است کارفرمایان موظف هستند، در ازای انجام کار حداقل دستمزد کارگر را رعایت کنند و از آن کمتر پرداخت نکنند.

بیشتر بخوانید:

۴۶۲۲۰




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درخواست حق عائله‌مندی برای کارگران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..