تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرز تهیه سوپ جو قرمز؛ ساده و سریع

سوپ جزء پیش غذا‌های بسیار خوشمزه در سراسر دنیاست که شما می‌توانید این سوپ خوشمزه را به راحتی تهیه کنید.

در تهیه سوپ‌ها از مرغ استفاده می‌شود و یا می‌توانید خیلی راحت بدون مرغ و با یک عدد عصاره مرغ استفاده کنید و یا اگر کمی مرغ مونده از شب قبل دارید می‌توانید ریش کنید و داخل سوپ بریزید یا از آب مرغ فریزر شده استفاده کنید.

سوپ جو قرمز با جو پرک خیلی خوشمزه است و شما می‌توانید این سوپ را برای مهمانی‌ها و تولد‌ها و ماه مبارک رمضان تهیه کنید.

مواد لازم

گوجه فرنگی ۳ عدد

پیاز ۱ عدد بزرگ

هویج ۲ عدد

جو پرک ۱ لیوان

سیب زمینی ۱ عدد

عصاره مرغ ۱ عدد

آبلیمو ۱ ق غذا خوری

زرشک به دلخواه ۲ ق غذا خوری

جعفری ساطوری شده ۱۲ لیوان

نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه سوپ جو قرمز با جو پرک

طرز تهیه سوپ جو قرمز؛ ساده و سریع

مرحله اول: خرد کردن مواد

ابتدا باید پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز کنید یا رنده کنید، هویج و سیب زمینی را نیز پوست بگیرید و رنده کنید و یا می‌توانید به صورت مکعبی ریز خرد کنید، در ادامه باید گوجه فرنگی‌ها را بشورید و به دلخواه می‌توانید پوست گوجه را جدا کنید و یا با همان پوست رنده یا میکس کنید.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

داخل قابلمه مورد نظر کمی روغن ریخته و پیاز را اضافه کنید و کمی تفت دهید و بعد ادویه‌ها را اضافه کنید و کمی تفت داده تا عطر ادویه‌ها بلند شود و بعد گوجه و سیب زمینی و هویج خرد شده را اضافه کنید و مواد را تفت دهید و در انتها باید عصاره مرغ را پودر کنید و به مواد اضافه کنید.

مرحله سوم: افزودن جو

در ادامه روی مواد ۳ لیوان آب جوش بریزید و زمان دهید تا سبزیجات پخته و نرم شود و زمانی که هویج و سبزیجات دیگر نرم شدند نوبت اضافه کردن جو پرک می‌باشد. جو را شسته و به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا جو خوب پخته و لعاب بی اندازد.

مرحله چهارم: تهیه سوپ جو قرمز با جو پرک

در انتها زمانی که جو خوب نرم شد باید جعفری یا سبزی سوپی را اضافه کنید و هم بزنید و بعد زرشک و آبلیمو را اضافه کنید و برای ۱۰ دقیقه دیگر زمان دهید و بعد از جا افتادن سوپ مزه را بالانس کنید و اگر نیاز بود نمک یا آبلیمو بیشتری اضافه کنید. نوش جان

فوت و فن‌های دستور پخت سوپ جو قرمز با جو پرک

عصاره مرغ حاوی نمک و ادویه است پس در ریختن نمک در ابتدا دقت کنید و اگر نیاز بود انتهای کار اضافه کنید.

می‌توانید زرشک را حذف کنید.

مقداری از سبزی سوپی را برای روی سوپ و تزیین نگه دارید.

اگر گوجه در دسترس نداشید از رب استفاده کنید.

منبع: برترین ها




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرز تهیه سوپ جو قرمز؛ ساده و سریع»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..