تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پاریس: هیچ سرباز فرانسوی در اوکراین حضور ندارد

به نقل از خبرگزاری رویترز، «سباستین لکورنو» (Sebastien Lecornu) وزیر دفاع فرانسه امروز یکشنبه ادعا کرد که هیچ سرباز فرانسوی در اوکراین حضور ندارد.

سخنان وزیر دفاع فرانسه پس از آن مطرح شد که اسناد فوق محرمانه پنتاگون در شبکه‌ های اجتماعی روسی افشا شد.

وزیر دفاع فرانسه در این خصوص ادامه داد که هیچ نیروی فرانسوی در هیچ عملیاتی در اوکراین حضور ندارد و اسنادی که به آن‌ ها اشاره شده مربوط به ارتش این کشور نیست!

مطابق با گزارشی که دیروز شنبه در روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز منتشر شد، بخش هایی از اسناد سیا در شبکه اجتماعی «دیسکورد» منتشر شد که در آن جزئیات مذاکرات کره جنوبی درباره ارسال خمپاره های ساخت آمریکا به اوکراین در جنگ با روسیه فاش شده که این امر ناقض سیاست سئول درباره خودداری از ارسال تسلیحات مرگبار به اوکراین است.

در همین ارتباط، نیوریورک‌ تایمز پیشتر در گزارشی به نقل از مقامات آمریکا اعلام کرده بود که افشای اسناد طبقه‌ بندی‌شده وزات دفاع این کشور روابط واشنگتن با متحدانش را پیچیده می‌ کند.

این مقامات ارشد آمریکا که نیویورک‌تایمز به نام آنها اشاره نکرده می‌گویند هیچ شکی نیست که افشای اسناد محرمانه پنتاگون، موجب می‌شود متحدان آمریکا به توانایی واشنگتن در حفظ اسرار و اسناد محرمانه شک کنند.

به نوشته نیویورک‌تایمز، این اسناد نشان می‌دهند آمریکا نه‌تنها از دولت و ارتش اوکراین، بلکه از متحدان مهم واشنگتن یعنی اسرائیل و کره جنوبی هم جاسوسی کرده است.

دیروز شنبه رسانه‌ها اعلام کردند که دومین مجموعه اسناد طبقه‌بندی‌شده نهادهای اطلاعاتی آمریکا مرتبط با ارزیابی‌های این کشور از جنگ در اوکراین، چین، تروریسم و خاورمیانه و همچنین برنامه هسته‌ای ایران به فضای مجازی درز کرده و برخی منابع آن را به روسیه منسوب کرده‌اند.

بر اساس گزارش دیلی‌میل، پنتاگون درز این اسناد را تایید کرده اما مدعی شده که برخی از این اسناد با هدف کم اهمیت جلوه دادن قدرت متحدان آمریکا، دستکاری شده است.

گفته می‌شود بیش از ۱۰۰ فقره سند طبقه‌بندی‌شده به اینترنت درز کرده و به گفته یک مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا، بخشی از توافقی است که «کابوسی برای پنج چشم» خوانده می‌شود؛ این توافق با هدف اشتراک اطلاعات بین آمریکا، انگلیس، استرالیا، نیوزیلند و کانادا منعقد شده است. اسناد مذکور جنگ اوکراین، شرایط چین، تروریسم و غرب آسیا را پوشش می‌دهد.

310310




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پاریس: هیچ سرباز فرانسوی در اوکراین حضور ندارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..