تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دو فضانورد سعودی در بین مسافران آتی ایستگاه فضایی

دومین ماموریت سرنشین‌دار خصوصی به «ایستگاه فضایی بین‌المللی» (ISS) در صورتی که همه چیز طبق برنامه پیش برود، بیش از یک ماه دیگر پرتاب خواهد شد.

ماموریت «Ax-۲» شرکت «آکسیوم اسپیس» به مقصد «ایستگاه فضایی بین‌المللی»، روز هشتم مه پرتاب خواهد شد.

به نقل از اسپیس، دومین ماموریت سرنشین‌دار خصوصی به «ایستگاه فضایی بین‌المللی» (ISS) در صورتی که همه چیز طبق برنامه پیش برود، بیش از یک ماه دیگر پرتاب خواهد شد.

شرکت «آکسیوم اسپیس» (Axiom Space) مستقر در هیوستون، روز ششم آوریل اعلام کرد که تاریخ هشتم ماه مه را برای پرتاب ماموریت «Ax-۲» خود مد نظر قرار داده است. این ماموریت، چهار فضانورد را با کپسول «دراگون» (Dragon) شرکت «اسپیس‌ایکس» (SpaceX) موسوم به «آزادی» (Freedom) به آزمایشگاه مداری خواهد فرستاد.

پرتاب برای ساعت ۱۰:۴۳ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی برنامه‌ریزی شده و کپسول دراگون قرار است بر فراز موشک «فالکون۹ «(Falcon ۹) از «مرکز فضایی کندی» (KSC) ناسا در فلوریدا پرتاب شود. این نخستین ماموریت فضایی برای مرحله اول فالکون۹ و دومین ماموریت برای کپسول آزادی خواهد بود که نخستین بار با ماموریت سرنشین‌دار «کرو-۴» (Crew-۴) اسپیس‌ایکس برای ناسا به ایستگاه فضایی بین‌المللی رفت.

«آزادی» و چهار مسافر آن حدود ۳۷ ساعت پس از پرتاب، روز ۱۰ مه در ساعت ۱۱:۴۰ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهند رسید.

«جوئل مونتالبانو» (Joel Montalbano)، مدیر برنامه ناسا در امور ایستگاه فضایی بین‌المللی، در جریان نشست خبری Ax-۲ گفت: این خدمه به مدت ۱۰ روز به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل خواهند بود. آن‌ها کمی بیش از ۲۰ آزمایش پژوهشی را انجام خواهند داد که حدود ۱۳۰ ساعت بررسی آزمایشگاهی را نیاز دارد.

ماموریت Ax-۲، سیزده ماه پس از ماموریت «Ax-۱» پرتاب می‌شود و قرار است برای نخستین بار یک خدمه فضانورد کاملا خصوصی را به ایستگاه فضایی بین‌المللی بفرستد. ماموریت Ax-۲ مانند Ax-۱، توسط یک فضانورد سابق ناسا فرماندهی خواهد شد که در استخدام آکسیوم اسپیس است.

این فرمانده، «پگی ویتسون» (Peggy Whitson) خواهد بود که در مجموع ۶۶۵ روز را در فضا گذرانده و بیش از هر آمریکایی دیگری در فضا بوده است. ماموریت Ax-۱ توسط «مایکل لوپز الگریا» (Michael López-Alegría) فرماندهی شد که طی دوره کاری خود در ناسا، چهار پرواز فضایی را انجام داد.

ماموریت دوم براساس نمونه پیشین خود انجام می‌شود که قرار بود به مدت ۱۰ روز به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل بماند، اما به دلیل آب‌وهوای بد مداوم در منطقه فرود آن، شش روز دیگر در اتصال باقی ماند.

«مایک سافردینی» (Mike Suffredini)، رئیس و مدیرعامل شرکت آکسیوم اسپیس، در نشست خبری این ماموریت گفت: ما از ماموریت پیشین، حدود ۲۰۰ درس آموخته‌ایم که آن‌ها را پشت سر گذاشتیم. این یک فرآیند است که طی آن، تعدادی از پرواز‌ها را انجام می‌دهید و متوجه می‌شوید که دفعه بعد چه کاری را بهتر می‌توانید انجام دهید و سپس، تغییراتی را ایجاد می‌کنید و پرواز را انجام می‌دهید.

ماموریت Ax-۲ از برخی جنبه‌ها تاریخ‌ساز خواهد بود. دو نفر از خدمه این ماموریت، «ریحانه برناوی» (Rayyanah Barnawi) و «علی القرنی» (Ali AlQarni)، فضانوردان عربستان سعودی هستند. برناوی، نخستین زن سعودی خواهد بود که به فضا می‌رسد و به همراه القرنی، نخستین افراد از این کشور هستند که به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر می‌کنند.

چهارمین خدمه Ax-۲، «جان شافنر» (John Shoffner)، سرمایه‌گذار و راننده خودرو‌های مسابقه است که به عنوان خلبان Ax-۲ خدمت خواهد کرد. برناوی و القرنی، متخصصان ماموریت خواهند بود.

منبع: ایسنا




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دو فضانورد سعودی در بین مسافران آتی ایستگاه فضایی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..