تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۲۵ کشور ثروتمند جهان بر اساس تولید ناخالص داخلی؛ جایگاه ایران کجاست؟ + اینفوگرافیک

تولید ناخالص داخلی کشورها (GDP) نقش برجسته ای در اقتصاد آنها دارد. تولید ناخالص داخلی معیاری از کل تولید اقتصادی یک کشور  تقسیم بر جمعیت کل آن کشور است. تولید ناخالص داخلی جهان هر سال به رشد خود ادامه می دهد و پیش بینی می شود که برای سال ۲۰۲۳ ۱۳,۹۲۰ دلار باشد.

رتبه بندی کشورها بر اساس تولید ناخالص داخلی
لوکزامبورگ با تولید ناخالص داخلی ۱۲۸,۸۲۰ دلار ثروتمندترین کشور است.

ثروتمندترین کشورهای جهان کدامند؟
اندازه گیری تولید ناخالص داخلی، یک معیار رایج برای ثروت اقتصادی بر اساس هر نفر است. در این مطلب کشورها بر اساس آخرین پیش‌بینی‌های صندوق بین‌المللی پول (IMF) درخصوص تولید ناخالص داخلی برای سال ۲۰۲۳ مرتب شده است.

در حال حاضر این معیار در سال ۲۰۲۳ در سطح جهانی ۱۳,۹۲۰ دلار است که نسبت به ۱۳,۴۰۰ دلار در سال ۲۰۲۲ و ۱۱,۱۶۰ دلار در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است.

در اینجا رتبه بندی ۲۵ کشور برتر در سال ۲۰۲۳ بر اساس تولید ناخالص داخلی آنها آمده است.

لوکزامبورگ یکی از کوچکترین کشورهای اتحادیه اروپا با جمعیتی بالغ بر ۶۳۴,۰۰۰ نفر و ثروتمندترین کشور در این رتبه بندی با تولید ناخالص داخلی نزدیک به ۱۳۰,۰۰۰ دلار است. این کشور که قبلاً به دلیل تولید فولاد شناخته می شد، اکنون دارای بخش خدمات مالی بزرگی است که بخش عمده ای از تولید اقتصادی آن را تشکیل می دهد.

رتبه بندی کشورها بر اساس تولید ناخالص داخلی

تولید ناخالص داخلی سرانه لوکزامبورگ تقریباً ۴۱۵ برابر تولید ناخالص داخلی سرانه فقیرترین کشور جهان یعنی بوروندی، با ۳۰۳ دلار است.

رتبه بندی کشورها بر اساس تولید ناخالص داخلی

ایرلند دومین کشور ثروتمند جهان بر اساس تولید ناخالص داخلی با ۱۰۷,۰۰۰ دلار است و پس از آن سوئیس با نزدیک به ۹۴,۰۰۰ دلار قرار دارد. تولید ناخالص داخلی ایرلند، به‌ویژه، در سال‌های اخیر به دلیل فضای کسب‌وکار، نرخ‌های پایین مالیات شرکت‌ها و نیروی کار با تحصیلات بالا که سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی را جذب می‌کند، افزایش چشمگیری داشته است.

رتبه بندی کشورها بر اساس تولید ناخالص داخلی

ثروتمندترین کشورها در اروپا و آمریکای شمالی (دو قاره ثروتمند برتر) با تولید ناخالص داخلی به ترتیب ۳۴,۵۰۰ و ۵۹,۰۰۰ دلار هستند. از سوی دیگر، فقیرترین کشورهای جهان در آفریقا قرار دارند.

ایران با ۲۳,۶۲۰ دلار تولید ناخالص داخلی پایین تر از پرتغال و بالاتر از عمان در جایگاه ۴۶ قرار دارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۲۵ کشور ثروتمند جهان بر اساس تولید ناخالص داخلی؛ جایگاه ایران کجاست؟ + اینفوگرافیک»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..