تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بعد از انقلاب رشته‌های تخصصی قرآنی بسیاری در حوزه تدریس می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید ملکی قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور در مورد بخش حوزوی و خدماتی که در این قسمت ارائه می‌شود، گفت: نمایشگاه امسال فوق یک نمایشگاه قرآنی است. مهد قرآن، مفسران و مبینان قرآن در حوزه هستند. با رجوع به تفسیر‌های برتر قرآن همچون صاحب مجمع البیان، المیزان، تفسیر نمونه، تفسیر آیت‌الله شیرازی شاهد هستیم که تمام تفسیر‌های مادر در امر قرآن برای شخصیت‌های حوزوی است.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب بسیاری از رشته‌های تخصصی در سطح دکتری با گرایش‌های متنوع در حوزه قرآن در حوزه تدریس شده که این در امتداد خود خروجی‌های زیادی هم دارد، بخش اول این خروجی‌ها اساتید و قرآن پژوهان و بخش دیگر تولیدات علمی است که در این زمینه نوشته شده است، حتی کتاب‌های کمک درسی در خصوص قرآن نوشته شده است.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور در ادامه خاطرنشان کرد: بحث موسسات قرآنی را هم نباید فراموش کرد، موسسات زیادی زیر مجموعه حوزه هستند که هرکدام در حوزه‌ای فعالیت می‌کنند، وقتی نمایشگاه قرآن شکل می‌گیرد باید با توجه به اندازه سهمیه کمی و کیفی مجموعه‌ها مکان در اختیار آن‌ها قرار بگیرد تا خروجی‌های حوزه در امر قرآن و عترت دیده شود، خوشبختانه تالیفات، مقلات و پایان‌نامه‌های زیادی در حوزه قرآن موجود است.

ملکی با بیان اینکه بخش حوزوی به علت تعدد آثار قرآنی باید فضای محیطی بیشتری در نمایشگاه قرآن داشته باشد، تصریح کرد: در حال حاضر بخش حوزوی مثال مشت نمونه خروار است، در حوزه کار‌های قرآنی وسیعی صورت گرفته که در این نمایشگاه امکان نمایش کامل آن‌ها وجود ندارد، با این وجود ویترین خوبی از خدمات حوزه ارائه شده است.

یادآور می‌شود، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ٢۶ فروردین با شعار «میخوانمت» در مصلی امام خمینی (ره) تهران برپا می‌شود. زمان بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۷ تا ٢۴ خواهد بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بعد از انقلاب رشته‌های تخصصی قرآنی بسیاری در حوزه تدریس می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..