تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رژیم غذایی نشاسته چیست؟

مهاجرت به فنلاند در مقطع دبیرستان

آیا رژیم غذایی نشاسته یک انتخاب سالم برای شماست؟ ما معتقدیم که هیچ رویکرد یکسانی برای سبک زندگی سالم وجود ندارد. برنامه های غذایی موفق باید فردی باشد و کل فرد را در نظر بگیرد. قبل از شروع یک برنامه غذایی جدید، با پزشک یا یک متخصص تغذیه مشورت کنید، به خصوص اگر یک بیماری زمینه ای دارید.

رژیم غذایی نشاسته

رژیم نشاسته یک رژیم غذایی کامل و گیاهی با تاکید بر نشاسته است. این ایده توسط جان مک‌ دوگال، پزشک، نویسنده و بنیان‌ گذار برنامه‌ های مک‌ دوگال و غذای درست دکتر مک‌ دوگال توسعه داده شد. اکثر غذاهای سازگار در رژیم نشاسته، کربوهیدرات های پیچیده ای هستند که دارای نشاسته و فیبر بالایی هستند مانند سیب زمینی، غلات و حبوبات.

به گفته دکتر مک دوگال، رژیم غذایی مبتنی بر نشاسته یک رژیم غذایی ایده آل برای انسان است. او ادعا می کند که برنامه غذایی او به افراد کمک می کند وزن کم کنند و از سلامت کلی خود حمایت کنند. از آنجایی که نشاسته های مقاوم از نظر مواد مغذی و خواص سلامتی غنی هستند، دکتر مک دوگال معتقد است که رژیم نشاسته پاسخی بلند مدت به کاهش وزن پایدار و بهبود نتایج سلامتی است.

با این حال، رژیم نشاسته تمام محصولات حیوانی، روغن های گیاهی، قندهای ساده و غذاهای فرآوری شده را حذف می کند. همچنین چربی های رژیم غذایی مانند آجیل، دانه ها و آووکادو را محدود می کند. در حالی که اعتقاد بر این است که محدود کردن این غذاها کاهش وزن را تسریع می‌ کند، منتقدان توصیه می‌ کنند که حذف غذاهایی با فواید سلامت ثابت شده، مانند برخی چربی‌ های رژیمی، غیرضروری است.

دکتر مک‌ دوگال به‌ عنوان طرفدار رژیم غذایی گیاهی کم‌ چرب، تحقیقاتی را در مورد تأثیر رژیم گیاه‌ خواری بر شرایط مختلف سلامتی، مانند آرتریت، کلسترول، فشار خون، سرطان و سایر بیماری‌ های مزمن منتشر کرده است.

دکتر مک دوگال در کتاب خود با عنوان «محلول نشاسته» به تشریح چگونگی کاهش وزن با مصرف کربوهیدرات‌ های پیچیده می‌ پردازد. در حالی که این کتاب بر کاهش وزن تاکید دارد، همچنین بینشی در مورد کاهش التهاب و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به بیماری های مختلف ارائه می دهد.

چه چیزی می توانید بخورید؟

همه رژیم های وگان یکسان نیستند. برخی از رژیم‌های وگان از این نظر که سرشار از غذاهای فرآوری‌ شده، چربی‌ های اشباع شده و کربوهیدرات‌ های تصفیه‌ شده هستند، شبیه به رژیم غذایی استاندارد آمریکایی هستند. با این حال، محلول نشاسته یک رژیم غذایی کامل است.

رژیم غذایی محلول نشاسته شامل تقریباً 70 درصد نشاسته، 20 درصد سبزیجات و 10 درصد میوه است. این بدان معناست که رژیم نشاسته اکثر غذاهای فرآوری شده و از پیش بسته بندی شده را حذف می کند و چربی های سالم مانند روغن زیتون، آووکادو، آجیل، دانه ها و کره های آجیل را محدود می کند. در حالی که برخی از مردم نگران دریافت نکردن پروتئین کافی در این رژیم هستند، این برنامه حاوی مقدار زیادی پروتئین گیاهی مانند حبوبات است.

سایر نشاسته ها مانند کینوا، برنج قهوه ای و سیب زمینی شیرین نیز حاوی پروتئین هستند. پروتئین سویا، مانند پروتئین موجود در توفو و تمپه نیز به حداقل می رسد، اگرچه آنها به اندازه چربی رژیم غذایی محدود نیستند.

رژیم نشاسته شبیه به رژیم غذایی کامل است که همچنین بر اساس غذاهای کامل و فرآوری نشده است و بر میوه ها، سبزیجات و حبوبات تاکید دارد – اگرچه شامل گوشت نیز می شود. یکی دیگر از رژیم‌ های بدون روغن و گیاهی، رژیم Engine 2 است که با کاهش وزن و پیشگیری از بیماری‌ها نیز مرتبط است اما در مورد چربی‌ های غذایی مانند آجیل و دانه‌ ها انعطاف‌ پذیرتر است. رژیم TLC یکی دیگر از رژیم‌ های مشابه است که شش وعده غلات مفید در روز را توصیه می‌ کند. کسانی که از رژیم TLC استفاده می کنند هنوز مقدار مناسبی نشاسته دریافت می کنند اما همچنان غذاهایی مانند گوشت بدون چربی، محصولات لبنی کم چرب، آجیل، دانه ها و روغن های گیاهی مجاز هستند.

افرادی که از رژیم غذایی استاندارد آمریکایی پیروی می کنند، باید کل شیوه غذا خوردن خود را اصلاح کنند تا از محلول نشاسته پیروی کنند. این طرح نه تنها تمام محصولات حیوانی (از جمله گوشت، غذاهای دریایی، لبنیات و تخم مرغ) را حذف می کند، بلکه چربی و قند کمی نیز دارد.

دکتر مک دوگال توصیه می کند که محلول نشاسته را با برنامه هفت روزه شروع مطمئن خود شروع کنید یا از آن به عنوان یک دوره آزمایشی استفاده کنید تا ببینید آیا رژیم غذایی برای شما مناسب است یا خیر. در طول این هفت روز، دنبال کنندگان به اندازه دلخواه نشاسته می خورند. دستور غذاها برای صبحانه، ناهار، شام، و دسر برای آزمایش یک هفته ای ارائه شده است.

چه چیزی باید بدانید

محلول نشاسته عاری از آلرژن های غذایی مربوط به محصولات حیوانی است: ماهی، لبنیات و تخم مرغ. با این حال، حاوی سایر آلرژن های رایج مانند گلوتن، سویا، گندم و آجیل است. افراد مبتلا به آلرژی غذایی در برخی موارد نیاز به جایگزینی دارند تا رژیم غذایی برای آنها ایمن باشد.

استفاده بیشتر از حبوبات و غلات نسبت به سبزیجات نشاسته ای باعث می شود محلول نشاسته پروتئین بیشتری داشته باشد. یک نصف فنجان لوبیا سیاه به تنهایی حاوی ۷ گرم پروتئین است. کینوا یکی دیگر از منابع پروتئین گیاهی با 8 گرم پروتئین در هر فنجان است.

کتاب «محلول نشاسته» به جزئیات علم پشت رژیم غذایی مبتنی بر نشاسته و فواید آن برای سلامتی می‌ پردازد. همچنین حاوی نکات کاهش وزن است.

نزدیک به 100 دستور غذای گیاهی که ادعا می کنند به مدیریت وزن و پیشگیری از بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی کمک می کنند. این کتاب با قیمت 16.99 دلار به فروش می رسد.

برای حداکثر کاهش وزن، دکتر مک دوگال مصرف همان مقدار سبزیجات را مانند نشاسته (45٪ نشاسته و 45٪ سبزیجات) و 10٪ میوه را پیشنهاد می کند. از آنجایی که سبزیجات به طور طبیعی کالری کمی دارند، اختصاص تقریباً نیمی از غذای مصرفی خود به سبزیجات باعث کمبود کالری می شود. قوانین دیگر در مورد محلول نشاسته عبارتند از:

وقتی گرسنه هستید بخورید. این یک رژیم غذایی با کالری محدود نیست. تا زمانی که غذاهای سازگار مصرف می کنید، می توانید تا زمانی که سیر شوید غذا بخورید. از مصرف غذاهای ناسازگار خودداری کنید. رژیم نشاسته به عنوان یک سبک زندگی طراحی شده است و انحراف از برنامه به طور منظم حفظ آن را دشوار می کند. از چاشنی‌ ها و سس‌ های کم‌ چرب برای تنوع بخشیدن به غذای خود استفاده کنید. به عنوان مثال، از سس گوجه فرنگی کم چرب به عنوان سس برای سیب زمینی های پخته بدون روغن استفاده کنید. از میوه های خشک و آب میوه ها خودداری کنید زیرا کالری بالایی دارند. میوه های کامل را انتخاب کنید. میوه ها منبع عالی ویتامین ها و مواد معدنی هستند و با فواید بسیاری برای سلامتی همراه هستند. به جای غذاهایی که با آرد تصفیه شده درست می شوند، غلات کامل را انتخاب کنید. به عنوان مثال، به جای نان سفید، نان گندم کامل را انتخاب کنید. برنج قهوه ای نیز به برنج سفید ارجحیت دارد. غلات نیز از جمله غذاهای مقرون به صرفه برای سلامتی هستند. لوبیا و برنج را همراه کنید تا یک پروتئین گیاهی کامل تشکیل شود. روی حبوبات تمرکز کنید. لوبیا و عدس منبع عالی پروتئین گیاهی هستند. آنها همچنین سرشار از نشاسته مقاوم، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی هستند. نسخه های سازگار از غذاهای مورد علاقه خود را تهیه کنید. این ممکن است نیاز به خلاقیت و جایگزینی داشته باشد. اگر عاشق همبرگر هستید، برگر لوبیای سیاه درست کنید. اگر عاشق بستنی هستید، موز یخ زده را در مخلوط کن بریزید.

چه بخوریم

حبوبات دانه ها سبزیجات میوه ها برخی از محصولات سویا مقداری چربی غذایی

چه چیزی نباید خورد

محصولات حیوانی روغن های گیاهی غذاهای فرآوری شده و بسته بندی شده سبزیجات

همانطور که در رژیم غذایی گیاهی انتظار می رود، رژیم نشاسته حاوی مقدار زیادی سبزیجات است. این شامل سبزیجات نشاسته ای، مانند سیب زمینی، ذرت و کدو و همچنین سبزیجات غیر نشاسته ای مانند بروکلی، قارچ و اسفناج است.

محصولات سویا

رژیم نشاسته اجازه مصرف برخی از محصولات سویا را می دهد. سویای کامل مانند ادامام یا دانه سویا ترجیح داده می شود اما توفو و تمپه نیز قابل قبول هستند.

چربی های رژیمی

رژیم نشاسته کاملاً یک برنامه کم چرب است. این تقریباً یک رژیم غذایی “بدون چربی” است زیرا به دنبال کنندگانش توصیه می شود از روغن های گیاهی و تمام محصولات حیوانی که دارای چربی اشباع و کلسترول بالایی هستند خودداری کنند. چربی های رژیمی مانند آووکادو، آجیل و دانه ها در مقادیر بسیار کم مجاز هستند.

روغن های گیاهی

روغن زیتون یک روغن گیاهی محبوب است. برخی از محبوبیت آن ممکن است به دلیل افزایش افرادی باشد که از رژیم غذایی مدیترانه ای پیروی می کنند. با این حال، این روغن گیاهی همراه با روغن های دیگر برای پخت و پز یا سس در رژیم نشاسته استفاده نمی شود. روغن‌ های گیاهی چربی بالایی دارند، بنابراین برای برنامه‌ های کم‌چرب مانند این شروع مناسبی نیستند.

غذاهای فرآوری شده و بسته بندی شده

محلول نشاسته موضعی سختگیرانه در مورد غذاهای فرآوری شده و بسته بندی شده دارد، به ویژه آنهایی که سرشار از کربوهیدرات های تصفیه شده و قندهای ساده هستند. کسانی که این برنامه را دنبال می کنند باید غذای خود را در خانه تهیه کنند.

اگر گوشت می خورید و به محلول نشاسته علاقه مند هستید، باید به جای پروتئین حیوانی، پروتئین گیاهی را جایگزین کنید. اگر سیب زمینی و سبزیجات ساده برای شما اشتها آور به نظر نمی رسند، همیشه می توانید آن ها را با چاشنی طعم دار کنید.

کاهش وزن

نمونه لیست خرید

خرید غذاهای سازگار با رژیم نشاسته می تواند دشوار باشد زیرا این یک رژیم غذایی گیاهی است که برخی از چربی های سالم مانند آووکادو را محدود می کند و وعده های غذایی با حداقل فرآوری شده مانند توفو را نیز محدود می کند. از آنجایی که رژیم غذایی مبتنی بر نشاسته هایی مانند سیب زمینی، برنج، لوبیا و عدس است، پیروان این رژیم می توانند برای صرفه جویی در هزینه، این غذاها را به صورت عمده خریداری کنند. حتی می توانید غلات و حبوبات را به عنوان غذای اصلی خود در طول هفته بپزید.

اگر وقتتان کم است، می‌ توانید سری غذاهای بسته‌ بندی شده دکتر مک‌ دوگال، غذاهای مناسب دکتر مک‌ دوگال را امتحان کنید که به‌ صورت آنلاین و در بسیاری از فروشگاه‌ های مواد غذایی در دسترس هستند. بیشتر آنها قند، نمک و چربی کمی دارند اما فهرست مواد تشکیل دهنده و برچسب تغذیه را دوباره بررسی کنید. برخی از انتخاب ها شامل جو دوسر، سوپ های مختلف و سالاد کینوآ است.

اما اگر ترجیح می دهید مواد غذایی خود را تهیه کنید و وعده های غذایی خود را بپزید، لیست خرید زیر پیشنهاداتی را برای شروع رژیم غذایی نشاسته ارائه می دهد.

سبزیجات نشاسته ای (سیب زمینی، سیب زمینی شیرین، یامز، ذرت، کدو حلوایی) سبزیجات معمولی (کلم بروکلی، چغندر، هویج، قارچ، کلم پیچ، آرگولا) غلات کامل (برنج قهوه ای، کینوآ، کوسکوس، جو، جو دوسر) میوه های کامل (توت، گیلاس، موز، سیب، آناناس) ماکارونی بدون تخم مرغ (با نخود، عدس، سوبا گندم سیاه، رشته برنج) حبوبات (لوبیا سیاه، عدس، نخود، نخود، ماش، لوبیا چیتی، لوبیا آزوکی) آرد (گندم، گندم سیاه، لوبیا گاربانزو، سیب زمینی) نان آرد کامل نان سبوس دار نانی که با آرد سبوس نگرفته پخته باشند. ادویه های سازگار (پاپریکا، سیر، زیره، پودر پیاز، پودر چیلی، مخمر تغذیه ای) سس های سازگار (سس باربیکیو، سس کچاپ، سس تریاکی، سس تند، سس فلفل دلمه ای شیرین) کمبود ویتامین ها

رژیم‌ های غذایی محدود، زمانی که غذاهای کامل را حذف می‌ کنند، اغلب خطر کمبود ویتامین را به همراه دارند. اگر رژیمی را در نظر می گیرید که غذاهای حاوی ویتامین های کلیدی را محدود می کند، با یک متخصص تغذیه مشورت کنید تا به ایجاد یک برنامه بازی کمک کند که مصرف سالم ویتامین را تضمین کند.

نمونه برنامه غذایی

یک برنامه غذایی منطبق بر رژیم غذایی محلول نشاسته باید به حدود 70 درصد نشاسته، 20 درصد سبزیجات و 10 درصد میوه ها تقسیم شود. برنامه غذایی سه روزه زیر شامل ایده هایی برای وعده های غذایی سازگار و شامل چند دستور العمل مبتنی بر نشاسته است که به شما در شروع کار کمک می کند. توجه داشته باشید که این برنامه همه چیز را شامل نمی شود و ممکن است وعده های غذایی دیگری نیز برای شما مفیدتر باشد.

روز 1

صبحانه: 2 تا 3 پنکیک گندم سیاه روی آن 1/4 فنجان توت تازه ناهار: 1 و 3/4 فنجان سوپ عدس کاری قرمز وگان (روغن زیتون را حذف کنید) شام: 1 وعده تمپه پخته با 1 قاشق غذاخوری کم کربوهیدرات و بدون شکر اضافه شده سس باربیکیو

روز 2

صبحانه: 1 فنجان فرنی برنج قهوه ای موز با نصف موز ورقه شده روی آن ناهار: 1 بسته سبزیجات مدیترانه ای (روغن زیتون و فتا را حذف کنید) شام: 1 فنجان نخود کاری (روغن زیتون را حذف کنید). 1 فنجان برنج قهوه ای پخته شده

روز 3

صبحانه: 1 و 1/2 فنجان سیب زمینی شیرین برای صبحانه با نخود همراه با فلفل دلمه ای خرد شده ناهار: 3 فنجان سالاد پرتقال خونی و کلم و کینوآ (روغن زیتون و پنیر فتا را حذف کنید) شام: 1 و 1/2 فنجان سالاد فلفل قرمز وگان (روغن زیتون را حذف کنید) مزایا و معایب مزایا مناسب برای کاهش وزن خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش می دهد. اندازه وعده محدود نیست. سرشار از فیبر و مواد مغذی غذا خوردن آگاهانه را تشویق می کند. پایدار است. معایب چربی رژیم غذایی کم است. آلرژن های گیاهی پخت و پز بدون روغن ممکن است دنبال کردن آن دشوار باشد.

استفاده از رژیم نشاسته مزایای زیادی برای سلامتی دارد. بررسی مزایا و معایب می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا این نوع رژیم غذایی برای شما مناسب است یا خیر.

مزایا مناسب برای کاهش وزن

نشاسته ها غذای کاهش وزن جادویی نیستند اما کاهش مصرف چربی حیوانی و غذاهای فرآوری شده که اغلب سرشار از قند، نمک و چربی اشباع هستند، می تواند به کاهش وزن کمک کند. با تمرکز بر روی غذاهای گیاهی کامل، ممکن است کالری کمتری مصرف کنید و در عین حال سیری خود را حفظ کنید. کالری نیز از منابع غنی از مواد مغذی به دست می آید.

ممکن است خطر ابتلا به برخی از بیماری ها را کاهش دهد

دکتر مک‌ دوگال بسیاری از بیماری‌ های جدی را به التهاب در بدن نسبت می‌ دهد، بنابراین جای تعجب نیست که رژیم نشاسته مملو از غذاهای ضد التهابی مانند میوه‌ ها، سبزیجات، غلات و حبوبات است. کاهش مصرف محصولات حیوانی نیز با التهاب کمتر و کاهش خطر بیماری قلبی، دیابت و برخی سرطان ها همراه است.

اندازه وعده محدود نیست

افرادی که از این برنامه غذایی پیروی می کنند نیازی به شمارش کالری یا محدود کردن اندازه وعده های خود ندارند. در واقع، دنبال کنندگان تشویق می شوند که اگر هنوز گرسنه هستند، برای چند ثانیه به عقب برگردند. دکتر مک دوگال معتقد است که نشاسته پایه و اساس رژیم غذایی انسان است.

در نتیجه رژیم غذایی هیچ محدودیتی برای نشاسته ایجاد نمی کند. سبزیجات نیز نامحدود است. تا زمانی که وعده های غذایی عمدتاً از نشاسته و سبزیجات تشکیل شده باشد، هیچ محدودیتی در میزان مصرف وجود ندارد.

سرشار از فیبر و مواد مغذی

بسیاری از آمریکایی ها فیبر کافی دریافت نمی کنند. با این حال، فیبر بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم است و با فواید سلامتی بسیاری همراه است. رژیم نشاسته حاوی فیبر در میان سایر مواد مغذی است. همچنین سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است.

غذا خوردن آگاهانه را تشویق می کند

یکی از مزایای رژیم نشاسته این است که شما آزاد هستید که به نشانه های بدن خود گوش دهید و زمانی که گرسنه هستید غذا بخورید. این به این معنی است که اگر با برنامه شما مطابقت دارد، از صبحانه، ناهار و شام استاندارد پیروی کنید یا زمانی که غذای شما کم‌ چرب است، غذا بخورید تا زمانی که وعده‌ های غذایی‌ تان کم‌ چرب و حاوی نشاسته باشد. حتی تنقلات و دسرها هم تا زمانی که متناسب با قالب باشند مجاز هستند.

پایدار است

از آنجایی که نشاسته ها به طور طبیعی غذاهای سیر کننده ای هستند، رژیم نشاسته می تواند در درازمدت پایدار باشد.

معایب چربی کم در رژیم غذایی

چربی رژیم غذایی بخشی از یک رژیم غذایی متعادل است. مقداری چربی در رژیم غذایی ضروری است زیرا برای جذب ویتامین های محلول در چربی مانند ویتامین A ،D ،E و K ضروری است.

چربی های سالم با فواید بسیاری برای سلامتی مرتبط هستند. هر دو اسیدهای چرب امگا 6 و امگا 3 اجزای ساختاری مهم غشای سلولی هستند، به عنوان پیش ساز میانجی های لیپیدی فعال زیستی عمل می کنند و منبع انرژی هستند. امگا 3 دارای اثرات ضد التهابی است. دکتر مک دوگال ادعا می کند که چربی های آشکار مانند آجیل و دانه ها می توانند از کاهش وزن جلوگیری کنند. او اصرار دارد که مقدار کمی چربی موجود در نشاسته و سبزیجات کافی است.

شامل آلرژن های گیاهی است

علیرغم اینکه محلول نشاسته فاقد آلرژن های رایج موجود در محصولات حیوانی است، بسیاری از غذاهای گیاهی ذکر شده در رژیم غذایی شامل آلرژن هایی مانند گلوتن، سویا، گندم و آجیل هستند.

آشپزی بدون روغن

یکی از چالش‌ هایی که مردم در مورد رژیم نشاسته با آن مواجه هستند، پخت و پز بدون روغن است. به جای روغن، از آب سبزیجات بدون روغن یا چاشنی دیگری مانند آب نارگیل استفاده کنید. حتی می توان از آب برای سرخ کردن سبزیجات استفاده کرد. بسیاری از مردم برای اجتناب از تفت دادن بدون روغن به برشته کردن، سرخ کردن در هوا یا پخت متکی هستند.

برای دنبال کردن سخت است

اگرچه می توان رژیم را به مدت طولانی دنبال کرد اما ممکن است برنامه ریزی آسانی نباشد. محدودیت های زیادی وجود دارد. این محدودیت‌ ها غذا خوردن در رستوران‌ ها را تقریباً غیر ممکن می‌ سازد، بنابراین افرادی که در برنامه راه‌ حل نشاسته هستند ممکن است خودشان غذای خود را تهیه کنند.

آماده کردن هر وعده غذایی توسط خودتان زمان بر است و تهیه دستور العمل های تازه می تواند چالش برانگیز باشد. اگرچه ممکن است فواید آن بیشتر از این واقعیت باشد که پیروی از رژیم نشاسته ممکن است دشوار باشد، افرادی که این برنامه غذایی را انتخاب می کنند باید آماده باشند تا زمان و تلاش خود را برای تهیه وعده های غذایی مطابق با آن صرف کنند.

آیا رژیم نشاسته یک انتخاب سالم برای شماست؟

دستورالعمل رژیم غذایی 2020 تا 2025 USDA توصیه می کند که همه گروه های غذایی، از جمله محصولات حیوانی، در یک رژیم غذایی متعادل گنجانده شوند. این سازمان همچنین توصیه های خاصی برای گیاهخواران دارد که شامل غذاهایی است که رژیم نشاسته ممنوع کرده است، مانند لبنیات، تخم مرغ، و روغن ها.

رژیم نشاسته دستورالعمل های سخت گیرانه تری نسبت به دستورالعمل های غذایی USDA برای آمریکایی ها دارد که همچنین وعده های هفتگی آجیل، دانه ها، محصولات سویا و غلات تصفیه شده را توصیه می کند. همه آنها به پیروان این رژیم دستور داده شده که طبق برنامه دکتر مک دوگال به مقدار کم مصرف کنند.

اگرچه رژیم نشاسته اغلب با سایر رژیم های وگان همراه می شود، محدودیت های غذایی خاص آن را از سایرین متمایز می کند. بسیار کم چربی است که مزایا و معایب خود را دارد. همچنین تفاوت های قابل توجهی با دستورالعمل های USDA دارد. این یک رژیم غذایی وگان برای مبتدیان نیست اما می تواند برای افرادی که در مورد کاهش وزن طولانی مدت و سلامت کلی جدی هستند مناسب باشد.

هنگامی که با ورزش منظم و عادات سالم مانند هیدراته ماندن و خواب کافی ترکیب شود، رژیم نشاسته ممکن است به برخی افراد کمک کند تا به اهداف کاهش وزن خود نزدیک شوند.

با وجود این تفاوت ها، رژیم نشاسته و USDA موافق هستند که مردم باید غذاهای غنی از فیبر و منابع پروتئین گیاهی بیشتری مصرف کنند.

فواید سلامتی

برخلاف بسیاری از رژیم‌ ها، رژیم نشاسته هیچ محدودیت یا توصیه‌ ای در مورد کالری نمی‌ دهد. کمبود کالری برای کاهش وزن لازم است. با این حال، دکتر مک دوگال توصیه می کند که کالری شماری نکنید.

درعوض، او توصیه می‌ کند به اندازه‌ ای که می‌ خواهید نشاسته و سبزیجات بخورید. اگر هدف شما کاهش وزن است، نیمی از بشقاب خود را با سبزیجات و نیمی دیگر را با نشاسته پر کنید. به گفته دکتر مک دوگال، این باعث ایجاد کسری کالری بدون زحمت برای تسریع کاهش وزن می شود. با این حال، بسیاری از متخصصان سلامت و تغذیه، شمارش کالری را به عنوان یک راه موثر برای کاهش وزن توصیه می کنند.

خطرات سلامتی

اگرچه هیچ خطر سلامتی رایجی در رابطه با رژیم غذایی محلول نشاسته وجود ندارد اما احتمال کمبودهای تغذیه ای وجود دارد زیرا این برنامه دارای چربی نسبتاً کم است. در حالی که کاهش چربی های اشباع شده نقش کلیدی در کاهش خطر بیماری قلبی ایفا می کند، تحقیقات همچنان نشان می دهد که چربی های رژیم غذایی سالم بخش مهمی از یک رژیم غذایی متعادل هستند.

حرف آخر

رژیم نشاسته یک برنامه آسان برای دنبال کردن نیست اما اگر کاهش وزن و حمایت از سلامت کلی اهداف اصلی شما باشد، ممکن است ارزش آن را داشته باشد. یک مزیت برای بسیاری این است که برای موفقیت در این رژیم، شمارش کالری یا محدود کردن اندازه وعده‌ ها ضروری نیست.

دکتر مک‌ دوگال ممکن است توصیه کند که رژیم غذایی مبتنی بر نشاسته برای انسان ایده‌آل است اما بهترین رژیم غذایی برای شما همیشه پایدارترین رژیم غذایی است. محدود کردن شدید چربی در رژیم غذایی یکی از بزرگترین اخطارهای رژیم نشاسته است. اگر سختگیری این رژیم ترسناک است، سعی کنید رژیم غذایی را متناسب با ترجیحات و سبک زندگی خود تغییر دهید.

به یاد داشته باشید، پیروی از یک رژیم غذایی بلند مدت یا کوتاه مدت ممکن است برای شما ضروری نباشد و بسیاری از رژیم های غذایی در خارج از یک کشور و فرهنگ به سادگی کار نمی کنند، به خصوص طولانی مدت. در حالی که ما روندهای رژیم غذایی مد روز یا روش های کاهش وزن ناپایدار را تایید نمی کنیم اما حقایق را ارائه می دهیم تا بتوانید تصمیم آگاهانه ای بگیرید که برای نیازهای تغذیه ای، طرح ژنتیکی، بودجه و اهداف شما بهترین جواب را می دهد.

اگر هدف شما کاهش وزن است، به یاد داشته باشید که کاهش وزن لزوماً به معنای سالم‌ ترین نسخه شما نیست و راه‌ های زیادی برای دستیابی به سلامتی وجود دارد. ورزش، خواب و سایر عوامل سبک زندگی نیز نقش مهمی در سلامت کلی شما دارند. بهترین رژیم غذایی همیشه رژیمی است که متعادل و متناسب با سبک زندگی شما باشد.

منبع:

verywellfit

تقویم فارسی اندروید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رژیم غذایی نشاسته چیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..