تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




10 راه برای مهربانی با خود (شما لیاقتش را دارید)

مهاجرت به فنلاند در مقطع دبیرستان

برای سلامتی و خوشبختی واقعی بهترین دوست خود شوید. سعی کنید همانگونه که برای دوستان و اطرافیان تان دلسوزی می کنید، برای خود نیز دوستی مهربان باشید. ما اینجا راهکارهایی ساده برای مراقبت و مهربانی با خود آورده ایم تا زندگی بهتری داشته باشید.

مهربانی با خود

به مهربانی با خود متعهد باشید

شما احتمالاً دوست شگفت انگیزی برای دیگران هستید اما شاید نسبت به خودتان سختگیر باشید. گاهی اوقات ممکن است سخت باشد، اما وقتی با خودتان خوب باشید، می توانید خیلی خوشحالتر باشید. این می تواند به این معنی باشد که آن صدای انتقادی را در ذهن خود خاموش کنید یا فقط برای تأمل در زندگی و ویژگی های خوب خود وقت بگذارید.

منتقد درونی خود را ساکت کنید

همه ما یک منتقد درونی داریم – صدایی که می گوید شکست خوردی، اشتباه کردی، نمی توانی کارهای چالش برانگیز انجام دهی، پس حتی تلاش نکن. با خود با دلسوزی رفتار کنید به این معنی است که به آن صدا بگویید عامل بازدارنده شما نباشد. ناتالی کوگان، مدیر عامل و موسس شرکت سلامتی و نویسنده کتاب «حالا شادتر»، می‌ گوید: «سختگیری که ما نسبت به خود داریم، وجه مشترک همه ماست. «با یادگیری شنیدن آن صدا در ذهن خود و نحوه صحبت با خودتان شروع کنید. او می‌ گوید: «سپس مکث کنید و طوری قالب‌ بندی مجدد کنید که انگار با یک دوست صحبت می‌ کنید.»

وکیل خود باشید

آن منتقد را به یک محرک تبدیل کنید. به این فکر کنید که چگونه دوست یا عزیزی را که نیاز به حمایت یا تشویق دارد تشویق می کنید. حالا این مهربانی را به خودتان عرضه کنید. دکتر کریستین نف، روانشناس و نویسنده کتاب «شفقت به خود: قدرت اثبات شده مهربانی با خود» است. او اشاره می‌ کند که وقتی با خودتان مهربان‌ تر باشید، می‌ توانید اشتباهات را فرصت‌ هایی برای یادگیری ببینید. این به شما قدرت و اعتماد به نفس می دهد تا چیزهای جدید را امتحان کنید (و در صورت نیاز دوباره آنها را امتحان کنید).

نگه داشتن یک دفترچه یادداشت

روزانه نگاری سلامت ذهنی و حتی جسمی شما را بهبود می بخشد. نف توصیه می کند از یک دفترچه برای پردازش وقایع ناراحت کننده و بیان احساسات خود استفاده کنید. هر موقعیتی که باعث می شود احساس بدی داشته باشید را توصیف کنید یا خودتان را به خاطر رفتارتان قضاوت کنید. شاید به خاطر ایجاد آشفتگی به کودکتان ضربه زدید یا تولد یک دوست خوب را فراموش کرده اید.

سپس به هر یک از سه فیلتر نگاه کنید. اول، تمرکز حواس: این در مورد آگاهی از احساس خود است – بدون قضاوت. «وقتی مجبور شدم تمیزکاری کنم، عصبانی شدم. نگران دیر رسیدن به مدرسه بودم.» بعد، انسانیت مشترک: درک کنید که تجربه خود را با دیگران به اشتراک می گذارید. “همه گاهی از فرزندان خود ناامید می شوند.” و در نهایت، مهربانی با خود: با کلمات محبت آمیز خود را آرام کنید. «تو کنترل خود را در عصبانیت خود را از دست دادی اما این قابل درک است. تو آدم خوبی هستی.”

مدیتیشن کنید

ساکت نشستن و فکر کردن به تنهایی، تکرار یک مانترا یا گوش دادن به مدیتیشن هدایت شده – همه اینها به آرام کردن افکار و احساسات شما کمک می کند. مدیتیشن منظم به مغز شما می آموزد که در طول روز دلسوزتر باشید و در نهایت روز برای شما آرامش بخش تر باشد، حتی در مواقعی که فعالانه مدیتیشن نمی کنید.

مراقب خودتان باشید

کوگان می‌ گوید به این فکر کنید که برای دوستی که روزهای سختی را سپری می‌ کند چه کاری انجام می‌ دهید. ممکن است برای او تنقلات بیاورید، او را برای ماساژ ببرید، به او پیشنهاد دهید بیشتر بخوابد یا به او دیدگاه و کلمات تشویق کننده برای شکستن یک چرخه منفی ارائه دهید. شما هم می توانید همه این کارها را برای خودتان انجام دهید.

با این حال، خودمراقبتی با خود ارضایی موقت یکسان نیست. خرید یک خوراکی برای خود به این دلیل که روز بدی را پشت سر گذاشته اید، یک راه حل کوتاه مدت برای یک مشکل طولانی مدت است. مراقبت یعنی دریافت آنچه بدن و مغز شما نیاز دارد (مانند خواب کافی، آب و غذای سالم). زیاده روی و شادی لحظه ای، مسائل را می پوشاند اما فقط به طور موقت. به جای اینکه عمیق شود، سطح را خراش می دهد. بدن و ذهن شما به شما می گوید که چه زمانی اشتباه است.

به خودتان وقت دهید

کوگان می‌ گوید: «تحقیقات نشان می‌ دهد که استراحت سازنده منظم – نه نشستن در مقابل تلویزیون، بلکه انجام کاری که واقعاً به شما انرژی می‌ دهد، مانند باغبانی، نقاشی، یا ورزش» به شما کمک می‌ کند بهره‌ ورتر و خلاق‌ تر باشید. یافتن سرگرمی یا فعالیتی که از آن لذت می برید و وقت گذاشتن روی آن راهی برای ارائه مهربانی به خودتان است (البته به کاهش استرس و احساس رضایت اشاره نمی کنیم).

خودتان را ببخشید

بله، احتمالا امروز چیزی را خراب کرده اید و دیروز و روز قبل هم همینطور اما بدانید بقیه هم مانند شما هستند. حتی افرادی که به نظر می رسد کاملاً از همه بالاتر هستند. با این حال، به جای اینکه فقط آن گام های اشتباه را از ذهن خود دور کنید، باید در واقع خود را از آنها تبرئه کنید. بخشش بسیار معنادارتر و آگاهانه تر از فراموش کردن است.

نقاط قوت خود را بشناسید

کوگان می‌ گوید: «همه ما این حس عمیقاً ریشه‌ دار را داریم که به اندازه کافی خوب نیستیم. “این از کجا می آید؟ آیا بیشتر در مورد عیوب و اشتباهات و کارهایی که انجام نداده اید فکر می کنید یا به آنچه واقعاً در مورد خود دوست دارید؟ بسیاری از ما چیزهای خوب را بدیهی می دانیم و به جای آن بر اشتباهات و معایب تمرکز می کنیم.

برای مبارزه با این تمایل، آنچه را که در خود قدردانی می کنید، بنویسید. این شامل ویژگی ها و همچنین دستاوردها می شود. به اضافه کردن به لیست خود ادامه دهید! این راه‌ ها را بررسی کنید تا به خودتان یادآوری کنید که چرا اینقدر لایق هستید که به آرامی با خودتان مانند دیگران رفتار کنید.

به خودتان تلنگر بزنید

اگر مغز شما فعالیت کمی دارد، نف یک حرکت فیزیکی ساده را توصیه می کند. دست خود را روی قلب خود قرار دهید، به آرامی دستان خود را به هم ببندید یا با کف دست به زانوها یا عضله دوسر خود ضربه بزنید. این راهی برای نشان دادن مهربانی بدن شما است و بخشی از سیستم عصبی شما را فعال می کند که در مواقع استرس شما را آرام می کند. شما همچنین می توانید یک عبارت دلسوزانه مانند “آیا می توانم در این لحظه با خودم مهربان باشم؟” اضافه کنید. یا جمله «ممکن است با آسودگی زندگی کنم» را بگویید.

کمال را فراموش کنید

نگه داشتن خود در یک استاندارد غیرممکن بالا نتیجه معکوس دارد: شما هرگز به آن نخواهید رسید، بنابراین فقط می تواند باعث شود احساس بدی نسبت به خودتان داشته باشید. این انگیزه نیست! در عوض، وقتی اهدافی را تعیین می کنید که چالش برانگیز هستند اما هنوز هم شدنی هستند، مسیری را برای موفقیت ترسیم می کنید. وقتی برای پیشرفت‌ های کوچک‌ تر برنامه‌ ریزی می‌ کنید و به آنها می‌ رسید، به روشی آگاه‌ تر و مهربان‌ تر زندگی می‌ کنید.

منبع:

thehealthy

تقویم فارسی اندروید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «10 راه برای مهربانی با خود (شما لیاقتش را دارید)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..