تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بازگشت پرسروصدای اهالی موسیقی پاپ پس از تعطیلی طولانی

آفاق گودرزی: در سال ۱۴۰۱ کنسرت‌های موسیقی از ششم مرداد به واسطه آغاز ماه محرم تعطیل شدند و آن‌چه در شش ماهه دوم سال رخ داد موجب شد این تعطیلی به مدت شش ‌ماه، تا ششم بهمن ادامه پیدا کند. خواننده‌ای که پذیرفت در میان تردیدهای آن روزها برای روی صحنه رفتن یا نرفتن و برگزاری کنسرت پا پیش بگذارد زانکو بود و همین پیش قدم شدنش موجب شد برخی رسانه‌ها از کنسرت او با عناوینی غیرمعمول چون «نقطه عطف تاریخ موسیقی ایران» یاد کنند و به تحسینش بپردازند. آن‌ها معتقد بودند کنسرت زانکو، نقطه‌عطفی در تاریخ موسیقی ایران است و نام او در خاطره دوستداران موسیقی ایرانی خواهد ماند. این اظهارات اما نه به کیفیت و شش‌دانگی صدای زانکو مربوط بود، نه به هوشمندی‌اش در انتخاب ترانه و نه به توانمندی همکارانش؛ از آهنگساز تا تنظیم‌کننده. آن‌چه این رسانه‌ها در مورد کنسرت زانکو نوشتند، معطوف به اجرای روی صحنه این خواننده نبود و ستایشی بود از «جرأتِ شکستن طلسم شش‌ماهه برگزاری کنسرت در ایران». آن‌ها این اتفاق را نه‌فقط حاصل «جرأتمندی» که «نتیجه ایستادن در مقابل رسانه‌های ضدانقلاب» تلقی کردند. پس از زانکو، مهدی مدرس و سیروان خسروی روی صحنه رفتند تا قفل برگزاری کنسرت در ایران شکسته شود. این قفل البته تنها برای اهالی موسیقی پاپ شکسته شد و منهای آن‌چه در سی‌وهشتمین جشنواره موسیقی فجر گذشت، همچنان خبری از برگزاری کنسرت اهالی موسیقی ردیف- دستگاهی، نواحی، تلفیقی، کلاسیک و... نیست و در این میان تنها نام کسانی چون محسن شریفیان و ناصر وحدتی است که موجب می‌شود جز موسیقی پاپ، نوای دیگری هم به گوش برسد.

بازگشت پرسروصدای اهالی موسیقی پاپ پس از تعطیلی طولانی

کدام خوانندگان در نوروز روی صحنه رفتند؟

مروری اجمالی بر کنسرت‌های برگزارشده گروه‌ها و هنرمندان موسیقی کشور در تهران و شهرستان‌ها از ششم بهمن‌ماه ۱۴۰۱ به عنوان فصل تازه شروع کنسرت‌ها پس از اعتراضات تا پایان روز جمعه ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ نشان می‌دهد این تنها خوانندگان پاپ و تهیه‌کنندگان و کنسرت‌گذارانشان بودند که توانستند به صحنه برگردند. بر این اساس در زمان ذکرشده، محسن ابراهیم‌زاده، میثم ابراهیمی، مهدی احمدوند، حجت اشرف‌زاده، اشوان، آرون افشار، داود آزاد با همراهی گروه هامون، گروه ایوان (ایوان بند)، گروه ایهام، بهنام بانی، رضا بهرام، پرواز همای، سامان جلیلی، بابک جهانبخش، مهدی جهانی، امید حاجیلی، احسان خواجه‌امیری، پارسا خائف، سیروان خسروی، مصطفی راغب، گرشا رضایی، مجید رضوی، آرمین زارعی، زانکو، علی زندوکیلی، معین زندی، ناصر زینلی، رحیم شهریاری، احمد شهریاری (احمد سُلو)، مسعود صادقلو، رضا صادقی، علیرضا طلیسچی، علی عبدالمالکی، سالار عقیلی، محمد علیزاده، فرزاد فرزین، لیان بوشهر (محسن شریفیان)، گروه ماکان (ماکان بند)، ناصر وحدتی، هوروش بند، حمید هیراد، احسان یاسین و علی یاسینی روی صحنه رفتند.

بیشتر بخوانید: همخوانی با خواننده «بارون اومد و یادم داد» در سالن میلاد نخستین کنسرت خواننده برگزیده «عصر جدید» برگزار می‌شود

بازگشت پرسروصدای اهالی موسیقی پاپ پس از تعطیلی طولانی

برگزاری کنسرت‌ها تا ۱۸ فروردین

۲۷ اسفند ۱۴۰۱ بود که انتشار خبری در مورد برگزاری کنسرت در طول ماه رمضان موجب انتشار اطلاعیه‌ای از سوی دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد. دفتر موسیقی در این اطلاعیه اعلام کرد کنسرت‌های موسیقی همانند سال‌های قبل صرفا تا نیمه ماه رمضان برگزار خواهند شد. در بخشی از متن این اطلاعیه آمده بود «پس از انتشار اخباری نادرست مبنی بر برگزاری کنسرت‌ها در ایام ماه مبارک رمضان برای نخستین بار در سال جاری به اطلاع می‌رساند برنامه‌های موسیقایی و هنری همانند سال‌های قبل صرفا تا نیمه ماه مبارک رمضان و در زمان فراغت از روزه‌داری مومنان و نمازگزاران برگزار خواهد شد.» بر این اساس اهالی موسیقی می‌توانند تا ۱۸ فروردین همچنان روی صحنه باشند.

براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته رضا بهرام در روزهای ۱۵ و ۱۶ فروردین در دو سانس ۱۹ و ۲۲، گروه «ایهام» روز ۱۷ فروردین در دو سانس ۱۹:۱۵ و ۲۲:۱۵ و بابک جهانبخش روز ۱۸ فروردین ساعت ۲۲:۱۵ در برج میلاد تهران روی صحنه می‌روند.

همچنین سیروان خسروی روز ۱۵ فروردین در دو سانس ۱۹:۱۵ و ۲۲:۱۵، اشوان روز ۱۶ فروردین در دو سانس ۱۹:۱۵ و ۲۲، معین زندی روز ۱۷ فروردین در دو سانس ۱۹:۱۵ و ۲۲ و ناصر زینلی روز ۱۸ فروردین در دو سانس ۱۹:۱۵ و ۲۲:۱۵ در هتل اسپیناس به اجرا می‌پردازند. سالن میلاد نمایشگاه نیز میزبان بهنام بانی در روز ۱۵ فروردین در دو سانس ۱۹:۱۵ و ۲۲:۱۵، آرمین زارعی در دو روز ۱۶ و ۱۷ فروردین در دو سانس ۱۹:۱۵ و ۲۲:۳۰ و امید حاجیلی در روز ۱۸ فروردین در دو سانس ۱۹:۱۵ و ۲۲ خواهد بود.

در کنار محدود شدن سالن‌های برگزاری کنسرت‌ها به برج میلاد، اسپیناس پالاس و میلاد نمایشگاه شنیده می‌شود سالن وزارت کشور قصد دارد تنها به کنسرت‌هایی مجوز برگزاری دهد که به زعم خودش «در شأن خانواده‌های ایرانی» هستند و در همین راستا هم در ماه‌های اخیر تنها علی زندوکیلی توانسته در این سالن روی صحنه برود. او که ۴ فروردین ۱۴۰۲ طی ۲ اجرا در این سالن روی صحنه رفت ۱۷ فروردین ساعت ۲۲ مجددا به اجرا در این سالن خواهد پرداخت. تالار وحدت نیز قرار است در روزهای ۱۶ و ۱۷ فروردین ساعت ۲۲ میزبان اجرای احسان یاسین باشد.

۲۵۹۲۵۹




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بازگشت پرسروصدای اهالی موسیقی پاپ پس از تعطیلی طولانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..