تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تصویر روز ناسا: قوس رادیویی مرکز کهکشانی

چه چیزی باعث این ساختار غیرمعمول منحنی در نزدیکی مرکز کهکشان ما می‌شود؟ پرتوهای موازی طولانی که در بالای تصویر رادیویی امروز ناسا قرار دارند و از صفحه کهکشانی دیده می‌شوند، درمجموع به عنوان «قوس رادیویی مرکز کهکشانی» شناخته می‌شوند.

در تصویر روز ناسا چه می‌بینیم؟

کمان رادیویی با رشته‌های انحنای عجیبی که به مرکز کهکشانی نیز متصل هستند، به نام «قوس» شناخته می‌شوند. ساختار رادیویی درخشان در پایین سمت راست، سیاهچاله‌ای را در مرکز کهکشانی احاطه کرده است که به عنوان *Sagittarius A شناخته می‌شود.

یک فرضیه بنیادی معتقد است که کمان رادیویی و قوس‌ها هندسه خود را دارند؛ زیرا حاوی پلاسمای داغ هستند که در امتداد خطوط یک میدان مغناطیسی ثابت جریان دارد. به نظر می‌رسد تصاویر رصدخانه پرتو ایکس چاندرا ناسا این پلاسما را درحال برخورد نزدیک با ابری از گاز سرد نشان می‌دهد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تصویر روز ناسا: قوس رادیویی مرکز کهکشانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..