تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بدترین غذاها برای باز کردن افطار کدامند؟

سید ندا موسوی با تاکید بر اینکه روزه داران از مصرف غذاهای خیلی شیرین و شور در وعده افطار خودداری کنند، افزود: مصرف مواد غذایی شیرین علاوه بر ایجاد احساس تشنگی در فرد موجب افت قند می‌شود.

وی با بیان اینکه تصور عموم بر این است که هنگام افت قند خون باید یک خوراکی شیرین مصرف شود اضافه کرد: این در حالی است که بعد از مصرف ماده غذایی شیرین، قند خون به طور ناگهانی افزایش می‌یابد و موجب ترشح انسولین می‌شود.

این کارشناس تغذیه ادامه داد: بر این اساس ترشح انسولین موجب افت ناگهانی قند خون می‌شود و مصرف مواد قندی در موقع افطار می‌تواند چنین مشکلاتی را به وجود آورد.

موسوی خاطرنشان کرد: جدا از احساس تشنگی و افت قند خون بعد از افطار ممکن است حالت‌هایی مانند لرزش، تعریق، تنگی نفس و بالا رفتن ضربان قلب نیز از سوی فرد تجربه شود.

وی به روزه‌داران توصیه کرد: از مصرف مواد غذایی خیلی شیرین در شروع وعده افطار اجتناب کنند.

موسوی یادآورشد: بهتر است در کنار مصرف مواد قندی هنگام افطار مواد غذایی پروتیئنی از قبیل فرنی یا شیر ولرم مصرف شود چراکه قند خون را کمتر بالا می برد.

وی با بیان اینکه بر خلاف تصور، قند طبیعی با قند مصنوعی تفاوتی ندارد، اضافه کرد: برخی بر این باور هستند که خرما قند طبیعی دارد و زیاده‌روی در مصرف آن مشکلی ایجاد نمی‌کند در صورتی که استفاده بیش از حد متعارف از این ماده غذایی نیز قند خون را افزایش می دهد.

موسوی با تاکید بر اینکه یکی از موارد لازم مورد توجه روزه‌داران هنگام افطاری و یا سحری مصرف حداقلی چای است، ادامه داد: مصرف زیاد چای ادرار آور است، پس باید در حد کم و به صورت کمرنگ از آن استفاده شود.

وی اضافه کرد: روزه‌داران باید به این مهم نیز توجه داشته باشند که مصرف چای داغ ریسک ابتلا به سرطان‌های دستگاه گوارش را افزایش می‌دهد.

بدترین غذاها برای باز کردن افطار کدامند؟

۲۳۳۲۳۳




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بدترین غذاها برای باز کردن افطار کدامند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..