تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نیم میلیون پوند برای وسایل شخصی مهاتما گاندی در یک حراجی

حراج بریستول شرقی که قبلاً یک جفت عینک گاندی را به قیمت ۲۶۰,۰۰۰ پوند در سال ۲۰۲۰ فروخته بود، مطمئن است که حراج این ۷۰ قطعه تا نیم میلیون پوند افزایش می یابد. این مجموعه ۷۰ قطعه ای شامل مواردی است که متعلق به این شخصیت نمادین بوده است، از جمله یکی از کمربندهای دست ساز خودش، نامه هایی که در زمان زندان نوشته و دو جفت صندلش.

حراج وسایل شخصی گاندی در حراجی به قیمت نیم میلیون پوند

یکی از برجسته‌ترین عکس‌ها در این مجموعه، تصویری است که گمان می‌رود آخرین عکسی است که از گاندی در زمانی که او هنوز زنده بود گرفته شده است. این عکس دقیقاً در همان مکانی گرفته شده است که سه هفته بعد در آنجا ترور شد. صندلی که او در این عکس روی آن نشسته است، همان صندلی است که در روز کشته شدن روی آن نشسته بود. در این مجموعه یک عکس دیده نشده از گاندی است که او را با چرخ نخ ریسی یا ابزار چوبی مشابه نشان می دهد، در سال ۱۹۴۷ در دهلی نو گرفته شده است.

حراج وسایل شخصی گاندی در حراجی به قیمت نیم میلیون پوند

او کمربندهای خود را از خدی، پارچه‌ای نخی با بافت ظریفی که برای پوشیدن همه هندی‌ها از آن‌ها حمایت می‌کرد، در ماشین بافندگی‌اش در دهه ۱۹۳۰ درست کرده و این قطعه ویژه حتی امضای خود را با نام «باپو» (به معنای پدر) دارد. این کمربند تنها توسط گاندی پوشیده شده است، بلکه در واقع توسط او نیز ساخته شده است. گاندی از خدی به عنوان وسیله ای برای دور انداختن فرهنگ و لباس غربی و بازگرداندن هند به لباس های سنتی تر استفاده کرد. این کمربند، بزرگترین بیانیه سیاسی او بود.

بسیاری از اقلام، که شامل دو جفت صندل اوست، که انتظار می رود قیمتی بین ۱۵,۰۰۰ تا ۲۵,۰۰۰ پوند داشته باشد، متعلق به پزشک شخصی گاندی. به دکتر کانوگا چندین اقلام هدیه داده شده و او نامه‌های گاندی و دیگر شخصیت‌های سیاسی رایج در آن زمان را نگه داشته است.

حراج وسایل شخصی گاندی در حراجی به قیمت نیم میلیون پوند

همچنین یک ارسی دست ساز به فروش می رسد که درست قبل از راهپیمایی معروف نمک به گاندی داده شد (نافرمانی مدنی گاندی که منجر به اعتراض به حاکمیت بریتانیا در هند از مارس تا آوریل ۱۹۳۰ شد). تخمین زده می شود که قیمت این ارسی بین ۶,۰۰۰ تا ۸,۰۰۰ پوند باشد.

حراج وسایل شخصی گاندی در حراجی به قیمت نیم میلیون پوند

شاید مهم ترین آیتم‌های این مجموعه، نامه‌هایی باشد که خود گاندی در زمانی که در هند زندانی بود، نوشته است.

بیشتر بخوانید:

دست نوشته های انیشتین در یک حراجی به مبلغ ۱۳ میلیون دلار فروش رفت

حراج کلید توالت آدولف هیتلر در یک حراجی




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نیم میلیون پوند برای وسایل شخصی مهاتما گاندی در یک حراجی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..