تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مطالعه جدید: زندگی در کنار گربه و سگ می‌تواند آلرژی غذایی در کودکان را کاهش دهد

در مطالعه رفتارهای غذایی بیش از شصت‌وپنج هزار کودک خردسال ژاپنی مشخص شده است آن دسته کودکانی که در اوایل نوزادی یا در طول رشد جنینی در محلی بوده‌اند که سگ یا گربه خانگی حضور داشته است، در مقایسه با سایر کودکان آلرژی غذایی کمتری دارند.

در این مطالعه بیش از شصت‌وپنج هزار کودک در منطقه‌ای به نام «فوکوشیما» در طول دوره جنینی و خردسالی مورد بررسی قرار گرفتند. از میان این جمعیت، حدود ۲۲ درصد در طول دوره جنینی در محیطی با حضور سگ یا گربه خانگی بوده‌اند. دانشمندان دریافتند میزان آلرژی غذایی این کودکان نسبت به سایرین به‌صورت قابل‌توجهی کمتر است؛ به‌خصوص نسبت به مواد غذایی مانند تخم‌مرغ، گندم و سویا. جالب است بدانید کودکانی که در معرض حضور همسترها بودند (حدود ۰/۹ درصد از کل جمعیت مطالعاتی) به‌طور قابل‌توجهی نسبت به آجیل حساسیت بیشتری داشتند.

آلرژی غذایی

آمار اعلام کرده است در برخی کشورهای پیشرفته، از هر ده کودک، بیش از یک نفر مبتلا به آلرژی غذایی است. متأسفانه میزان این آلرژی به‌مرور درحال افزایش است. محققان در تحقیقات قبلی همواره در تلاش بوده‌اند تا علت این مسئله را دریابند و راهکاری برای کاهش یا حذف آلرژی غذایی کودکان ارائه دهند.

در تحقیقات پیشین نشان داده شده بود اگر مادر باردار در طول دوره بارداری در محیطی با حضور سگ مزرعه یا حیوانات مزرعه اعم از مرغ و خروس قرار داشته باشد، میزان آلرژی غذایی کودک کاهش می‌یابد. در مطالعه جدید محققان همین مورد را برای سگ و گربه خانگی بررسی کرده‌اند.

از آنجا که داده‌های این مطالعه توسط مادران در طول بارداری و تولد کودک تا زمان خردسالی گزارش شده بود، به یادآوری دقیق شرکت‌کنندگان متکی است و نمی‌تواند به‌صورت دقیق مشخص کند که آیا لزوماً برای کاهش آلرژی غذایی کودکان، می‌توان آن‌ها را در زمان کودکی در محیط با حضور سگ یا گربه خانگی قرار داد یا خیر. بااین‌حال، نویسندگان پیشنهاد می‌کنند این نتایج می‌تواند به هدایت تحقیقات آینده در مورد مکانیسم‌های آلرژی غذایی در کودکان کمک کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مطالعه جدید: زندگی در کنار گربه و سگ می‌تواند آلرژی غذایی در کودکان را کاهش دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..