تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نتایج یک مطالعه جدید: جمعیت جهان تا پایان قرن به 6 میلیارد نفر کاهش پیدا می‌کند

یک تحلیل جدید از روند تولد نشان می‌دهد که رشد جمعیت ممکن است تا سال 2050 متوقف شود و جمعیت جهان تا سال 2100 به 6 میلیارد انسان روی زمین کاهش پیدا کند.

این مطالعه که به سفارش سازمان غیرانتفاعی The Club of Rome انجام شده است، پیش‌بینی می‌کند که اگر روند فعلی ادامه پیدا کند، جمعیت جهان که درحال‌حاضر 7.96 میلیارد نفر است، در اواسط قرن به 8.6 میلیارد نفر خواهد رسید و قبل از پایان قرن، نزدیک به 2 میلیارد کاهش پیدا خواهد کرد.

تأثیرات مثبت و منفی کاهش جمعیت جهان

این پیش‌بینی می‌تواند برای بشریت هم خبر خوب و هم خبر بدی باشد. کاهش شدید جمعیت انسانی مشکلات زیست‌محیطی زمین را اندکی کاهش خواهد داد، اما مهم‌ترین عامل در حل آن‌ها محسوب نمی‌شود. از سویی دیگر، کاهش جمعیت باعث می‌شود تا کل بشریت مسن‌تر شود و نسبت افراد در سن کار را کاهش می‌دهد که این امر مسئولیت بیشتری را برای تأمین مالی مراقبت‌های بهداشتی و حقوق بازنشستگی بر دوش جوانان تحمیل خواهد کرد.

«پر اسپن استوکنز»، مدیر مرکز پایداری مدرسه بازرگانی نروژ و سرپرست پروژه Earth4All که این تحقیق را انجام داده، در بیانیه‌ای گفته است:

«می‌دانیم که توسعه سریع اقتصادی در کشورهای کم‌درآمد تأثیر زیادی بر نرخ باروری دارد. درحالی‌که نرخ باروری کاهش پیدا می‌کند، دختران به منابع آموزشی بهتری دسترسی پیدا می‌کنند و زنان از نظر اقتصادی توامند‌تر شده و به مراقبت‌های بهداشتی بهتری دسترسی دارند.»

محققان همچنین ارتباط بین اندازه جمعیت و توانایی سیاره برای حفظ جمعیت انسانی را نیز بررسی کرده‌اند. آن‌ها متوجه شده‌اند که برخلاف روایت‌های رایج مالتوس‌گرایانه، اندازه جمعیت عامل کلیدی تغییر اقلیم نیست. درعوض، به عقیده آن‌ها، مقصر اصلی سطوح بالای بهره‌برداری توسط افراد ثروتمند جهان است که باید کاهش پیدا کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نتایج یک مطالعه جدید: جمعیت جهان تا پایان قرن به 6 میلیارد نفر کاهش پیدا می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..