تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کار خود را آغاز کرد

سی امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار "می‌خوانمت" از امروز، شنبه برابر با دهم ماه مبارک رمضان آغاز شد و تا ۲۶ فروردین مصادف با ۲۴ ماه صیام ادامه دارد و علاقه‌مندان هر روز می‌توانند از ساعت ۱۷ تا یک بامداد از نمایشگاه دیدن کنند.

بخش بین الملل نمایشگاه نیز دوشنبه ۱۴ فروردین با حضور سفیرانی از کشور‌های اسلامی و میهمانان خارجی آغاز خواهد شد و علیرضا معاف معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از حضور نمایندگانی از ۲۱ کشور در نمایشگاه امسال خبر داد و گفت برخی مجموعه‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران مانند جامعه المصطفی، مجمع جهانی اهل بیت (ع) و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در نمایشگاه غرفه خواهند داشت. نمایندگانی از کشور‌های روسیه، هند، پاکستان، تونس، بوسنی، الجزایر، اندونزی، عمان، سریلانکا و نیجر نیز در نمایشگاه امسال حضور دارند.

محمدمهدی اسماعیلی عصر شنبه در آیین گشایش سی‌امین نمایشگاه قرآن کریم در مصلی امام خمینی (ره) اظهار داشت: توجه به فرهنگ قرآنی در راس فعالیت‌ها قرار دارد و عقب‌گرد و ارتجاع نداریم. بازگشت به برهنگی، ارتجاع است و در این حرکت نورانی جایی ندارد.
وی افزود: جامعه هر روز باید به سلوک مومنانه بیشتر آراسته شود. این برنامه جدی دولت انقلابی و مردمی در تمامی بخش‌ها است.

سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار "می‌خوانمت" از امروز، شنبه برابر با دهم ماه مبارک رمضان آغاز شده و تا ۲۶ فروردین مصادف با ۲۴ ماه صیام ادامه دارد و علاقه‌مندان هر روز می‌توانند از ساعت ۱۷ تا یک بامداد از نمایشگاه دیدن کنند.

۲۶ هزار کانون فرهنگی مساجد به پایگاه تعلیم و ترویج قرآن تبدیل می‌شود

وی با تاکید بر این که در دولت مردمی قرآن و تعالیم و فرهنگ قرآنی را در صدر برنامه ریزی‌هایمان قرار داده‌ایم، اظهار داشت: ما به تاسی از راهنمای حکیم و خردمندمان، مقام معظم رهبری که در روز اول ماه رمضان با خانواده قرآنی دیدار و مطالباتی را بیان می‌فرمایند، مبنای کار خودمان را تحقق این مطالبات قرار دادیم. رهبری در جلسه‌ای که پنجشنبه با ایشان داشتیم فرمودند هر مسجد را پایگاهی برای ترویج قرآن قرار دهید. ما بلافاصله حرکتی را آغاز کردیم و ۲۶ هزار کانون فرهنگی مساجد ما در سال جاری به پایگاه تعلیم و ترویج قرآن مبدل خواهد شد.

اسماعیلی با بیان اینکه در بخش‌های مختلف این رویکرد قرآنی دنبال می‌شود، افزود: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر معاونت موظف است بسته ماموریتی خودش را برای تحقق وظایف در حوزه فرهنگ قرآنی تعریف کند. همچنین با دستور رئیس جمهور وظیفه هر دستگاه دولتی را در این راستا مشخص کرده‌ایم که پس از مدتی ارزیابی هم انجام خواهد شد. در دولتی که با شعار بازگشت به فرهنگ و تعالیم قرآنی و معارف الهی و توجه به مساجد مدیریت اجرایی کشور را بر عهده گرفته این کار در صدر برنامه‌ها است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قران را رویدادی ممتاز خواند و گفت: در این نمایشگاه بیش از ۴۹ بخش و کمیته فعال بوده‌اند و در بخش بین‌الملل بیش از ۲۱ کشور حضور دارند؛ همچنین تعدادی از وزرای کشور‌های اسلامی در حوزه معارف دینی در روز‌های آینده به تهران می‌آیند و گفتگو‌های قرآن تهران را راه‌اندازی خواهیم کرد که یک کار مبتکرانه است.

وی ادامه داد: مساحت نمایشگاه قرآن امسال نسبت به سال قبل دو برابر شده و راه‌اندازی غرفه ویژه دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها با محوریت موسسات قرآنی از ویژگی‌های این رویداد فرهنگی است.

مجوز ۳هزار موسسه قرآنی صادر شد

وزیر فرهنگ با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی در حوزه قرآن تحولات بزرگی را شاهد بودیم، تاکید کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۳ هزار مجوز موسسه قرآنی صادر کرده‌ایم. در لایحه بودجه ۱۴۰۲ با حمایت رئیس جمهور و همراهی مجلس گام‌های بلندی برای تقویت زیرساخت‌های فرهنگی در بخش‌های مختلف و در صدر آن برای حوزه قرانی برداشته شده است. برنامه‌های آموزشی قرآنی نیز در جریان است و در این راستا در طرح بشری در سال گذشته بیش از ۵ هزار مربی قرآنی تربیت کردیم.

اسماعیلی با بیان اینکه افتخار جامعه اسلامی ما به تعالیم قرآنی است، اظهار داشت: در برخی روستا‌های کشورمان بیش از ۳۰۰ بانوی حافظ قرآن داریم که این اتفاق جزو افتخارات نظام اسلامی است. در دولت سیزدهم این مسیر با قدرت ادامه پیدا خواهد کرد و به اهداف اعلامی در این حوزه خواهیم رسید.

در حال تکمیل...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کار خود را آغاز کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..