تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شکایت به دیوان عدالت اداری علیه مصوبه افزایش حقوق کارگران

شکایت به دیوان عدالت اداری علیه مصوبه افزایش حقوق کارگران

علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر) شب گذشته در ضیافت افطار خانه کارگر، گفت: نمایندگان کارگری شواریعالی کار روزهای گذشته در این ضیافت حاضر شدند و در مورد تلاش‌های خود در جلساتِ شورایعالی کار صحبت کردند و تاکید کردند که تمام تلاش خود را انجام دادند. البته باید توجه داشته باشید که در جلسه‌ی شواریعالی کار نمایندگان کارگری وعده گرفتند که اگر نرخ تورم افزایش یافت، دستمزد نیز ترمیم شود. آقای وزیر هم در مصاحبه‌ی خود گفتند که اگر تورم مهار نشود مجددا در مورد مزد تصمیم‌گیری می‌شود. 

وی ادامه داد: طبق ماده ۴۱ قانون کار و مقاوله‌نامه شماره ۱۳۱ سازمان بین‌المللی کار، تورم یا نرخ سبد معیشت باید مبنای محاسبه‌ی دستمزد قرار می‌گرفت که البته برای ما سبد مهم‌تر از نرخ تورم بود، که هیچ کدام را مبنا قرار ندادند. 

دبیرکل خانه کارگر بیان کرد: سبد حداقلی‌ای که در شورایعالی کار نرخ‌گذاری شد ۱۳ میلیون و اندی بود که البته پیشتر ما رقم سبد معیشت را ۱۵ میلیون و ۸۰۰ تومان محاسبه کردیم. در جلسه‌ی شورایعالی کار حتی همین نرخ سبد حداقلی هم مبنای محاسبه قرار نگرفت. 

محجوب گفت: تشکیلات خانه کارگر از همان روز اول فرودین، جلسه‌ی کارشناسی تشکیل داد و قرار شد از مصوبه‌ی مزدی شورایعالی کار در دیوان عدالت اداری شکایت کنیم. ممکن است لازم باشد که تک تکِ اعضای خانه کارگر به خصوص بازنشستگان بعدا دادخواست تنظیم کنند و ما را در این راه یاری کنند. 

وی گفت: بناست با معاونان دیوان عدالت اداری دیدار کنیم، اگر آن‌ها قانع شدند نیاز به ورود دیگر اعضا نیست اما اگر قانع نشدند باید تک تک شما وارد شوید و حقِ خودتان را بگیرید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شکایت به دیوان عدالت اداری علیه مصوبه افزایش حقوق کارگران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..