تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انتقاد پدر تلفن همراه از اعتیاد به گوشی‌های هوشمند: «مردم عقل‌شان را از دست داده‌اند»

پدر تلفن همراه در مصاحبه‌ی جدیدی می‌گوید علاقه‌ی بیش‌از‌حد مردم به گوشی‌های هوشمند او را شوکه کرده است.

مارتین کوپر که به‌عنوان پدر تلفن همراه شناخته می‌شود، در مصاحبه‌ی جدیدی می‌گوید با وجود گذشت ۵۰ سال از اختراعش، هم‌اکنون در آغاز درک توانایی‌های فناوری موبایل به سر می‌بریم.

تقریبا ۵۰ سال از زمانی که کوپر اولین تماس عمومی را ازطریق یک تلفن همراه برقرار کرد، می‌گذرد. در آن زمان دستگاه‌های موبایلی وجود داشتند، اما به وسایل نقلیه متصل بودند. ایده‌ی کوپر تولید دستگاهی بود که کاملا قابل‌حمل باشد و بدون نیاز به اتصال به وسایل نقلیه کار کند. کوپر در همین راستا تیمی ویژه تشکیل داد.

دستگاهی که کوپر به‌همراه اعضای تیمش تولید کرد، DynaTAC بود که بیشتر از یک کیلوگرم وزن داشت و عمر باتری‌اش بسیار کوتاه بود. کوپر می‌گوید آن دستگاه صرفا مکالمه را امکان‌پذیر می‌کرد، اما گوشی‌های امروزی توانایی‌های بسیار بیشتری دارند. کوپر می‌گوید دستگاهش وزن بالایی داشت و کاربر نمی‌توانست آن را برای مدت‌زمانی طولانی نگه دارد.

مهندس ۹۴ ساله‌ای که اسم خودش را به‌عنوان پدر تلفن همراه جاودانه کرد، امروزه از آیفونی استفاده می‌کند که با اپل واچ جفت شده است. او از طریق موبایلش ایمیل‌ها را بررسی می‌کند، تصاویر را می‌بیند و سراغ تنظیم کردن سمعکش می‌رود. کوپر می‌گوید هرگز به اندازه‌ی نوه‌ها و نتیجه‌هایش درگیر گوشی‌های هوشمند نمی‌شود.

مارتین کوپر از وسواس زیادی که مردم به گوشی‌های هوشمند خود دارند شوکه شده است. به عقیده‌ی کوپر، مردم زمان بسیار زیادی را به موبایل اختصاص می‌دهند و در دنیای گوشی‌های هوشمند گیر می‌کنند: «وقتی می‌بینم شخصی که در حال عبور از خیابان است به گوشی‌اش نگاه می‌کند، سرخورده می‌شوم. آن‌ها عقل‌شان را از دست داده‌اند.»

امروزه بسیاری از مردم از گوشی به‌عنوان ابزاری برای سرگرمی استفاده می‌کنند. مارتین کوپر می‌گوید که امیدوار است جامعه به شیوه‌ی مؤثرتری از گوشی‌های هوشمند استفاده کند. او معتقد است که گوشی‌های هوشمند می‌توانند انقلاب جدیدی در انواع صنایع ازجمله آموزش و مراقبت‌های درمانی ایجاد کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انتقاد پدر تلفن همراه از اعتیاد به گوشی‌های هوشمند: «مردم عقل‌شان را از دست داده‌اند»»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..