تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تصاویر / «گاندو» تنها تمساح پوزه کوتاه حیات وحش ایران

«گاندو» یا «تمساح پوزه کوتاه» نوعی کروکودیل بومی ایران است. این حیوان بزرگ‌ترین خزنده در کشور به حساب می‌آید. گاندو که به معنی کوتاه یا کوچک جثه می‌باشد. این نام بیشتر به پوزه کوتاه این تمساح اشاره دارد. این خزنده، تنها کروکودیل بومی ایران می‌باشد و هم چنین بزرگ‌ترین خزنده در کشور است. در کشور ایران، این حیوان مردابی حدود ۵۰۰ عدد تخمین شده است که می‌توان گفت اگر از زیستگاه و گونه‌های آن محافظت نشود، جز حیوان‌های کمیاب قرار گرفته و زنگ خطر انقراض آن به صدا در می‌آید. این حیوان در مناطقی مثل رودخانه «باهوکلات» و رودخانه «سرباز» و محدوده‌های آبی چابهار و سراوان زندگی می‌کند. به عبارت دیگر، جنوب استان سیستان و بلوچستان تنها نواحی زیستی گاندو در ایران محسوب می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تصاویر / «گاندو» تنها تمساح پوزه کوتاه حیات وحش ایران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..