تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شما نظر دادید: احیای برجام یک ضرورت اساسی برای گشایش‌های اقتصادی است

به گزارش خبرآنلاین، تعیین و تکلیف وضعیت برجام سبب شد خبرآنلاین، این موضوع را در معرض نظرخواهی کاربران خود بگذارد و از آن‌ها بپرسد احیای برجام برای گره‌گشایی در سیاست خارجی کشور را تا چه حد ضروری می‌دانید؟ آن‌چه از برآیند نظرها به‌نظر می‌رسد این است که اکثر کاربران احیای برجام را در سال جدید یک ضرورت مهم ارزیابی می کنند.

کاربری با نام امیر در این رابطه نوشت: توافق برجام یک ضرورت اساسی برای گشایش های اقتصادی است.

فردی با نام بابک نیز نوشت: بدون برجام و تعامل با غرب امکان حل مشکلات سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی غیر ممکن است.

مخاطبی با نام محمود هم نوشت: بدون شک جزو لاینفک باز شدن گره کور اقتصادی کشور و مردم ، مراوده اقتصادی با دنیاست و اگر نتوانیم درآمدی از طریق اقتصاد جهانی و فروش نفت و مراوده اقتصادی متصور بود قطعا نمیتوان انتظار حل معضلاتی اقتصادی کشور را داشت دقیقا مانند خانواده ای که هیچ درآمدی ندارد و میخواهد فرزندانش را سیر یا تامین نماید که تحقق این مهم در کشور ، فقط و فقط با اجرای کامل برجام و رفع تحریمها شدنی است.

مخاطب دیگری با نام شیرازی نوشت: خیلی از قدرت های اقتصادی سالهاست که خواسته اند که دلار را کنار بگذارند ولی تا حالا موفق نشده اند. حجم تجارت دنیا با آمریکا تریلیون ها دلار است و مبارزه با اقتصاد آمریکا و دلار کار آسانی نیست.

فرد دیگری نوشت: برجام یا همان تعامل مسالمت امیز با جهان شاهرگ اصلی رونق اقتصاد داخلی است.  کاهش تنش  کلی صرفه جویی اقتصادی هست چون افزایش تنش خودش هزینه بر هست. عدم احیای برجام یعنی محدود کردن محیط رشد اقتصادی. در حال حاضر نفت را به ۳۰ درصد ارزش واقعی به چین میفروشیم به جای آن کالای بی کیفیت میخریم چرا چون بازارفروشمان محدود هست اینکه برجام چقدر تاثیردارد مشخص است. هزار درصد تاثیر داره به عینه قابل درک هست در اقتصاد امروز جامعه ما.

کاربری با نام ادمین نظر دیگری دارد او نوشت: برجام تا مدتی کوتاه میتواند کمی التیام بخش باشد،چیزی که باعث پیشرفت کشور میشود فقط و فقط سکاندار دلسوز وطن و مردم ومسئولین وطن پرست و نجیب زاده از خانواده ای دارای سطح بالای فرهنگ و شخصیت است. و از همه مهمتر تکیه بر فقط و فقط به مردم نه شرق و غرب.

مخاطب دیگری نوشت: مطمئنا دوستی با کشورهای بزرگ و قدرتمند در عرصه اقتصاد و ورود شرکت ها ومحصولات و سرمایه های کشورهای تراز اول درکشور باعث قدرتمند شدن در همه عرصه ها خواهد شد و تحریم و عدم اعتماد به سرمایه گذاری خارجی در کشور موجب پس رفت و بد تر شدن اوضاع کلان اقتصاد و مردم می شود کما اینکه در۱۰سال اخیر ۲بار این اتفاق افتاده ودلار ازسطح هزار تومان به ۵۵ هزار تومان رسیده این اتفاقات موجب نارضایتی مردم از مسولین میشود و ادامه تحریم وضعیت را بدتر می کند. دلار۱۵ هزار تومن میتونه شکاف بوجود اومده بین ثروتمند وفقیر رو کاهش بدهد.

کاربر دیگری نوشت: بدون رابطه با آمریکا و احیا برجام، هیچ رابطه ای در هیچ جا موفق نخواهد بود.‌ چین هنوز منتظر برجام است تا با ایران قرارداد ببندد.

سروش نیز نظر خود را اینگونه بیان می کند: نه تنها احیای برجام بلکه عادی سازی روابط با آمریکا باید هرچه سریعتر در دستور کار قرار بگیرد. دقت کنید! نگفتم دوستی با آمریکا؛ عرض کردم عادی سازی روابط. چین و آمریکا هم نه تنها با هم دوست نیستند بلکه دشمن خونی یکدیگر هستند اما در عین حال با هم رابطه دارند و اتفاقا بیشترین تجارت خارجی چین با آمریکا است.‌ چینیها هم در زمان مائو آمریکاستیز بودند حتی بیشتر از ما. اما بعدها متوجه شدند که آن سیاست کاملا اشتباه بود و می‌توان با حفظ ارزشهای ملی با آمریکا هم روابط نرمال داشت. نتیجه‌اش را هم دیدند؛ از کشوری که سالی ششصدهزار نفر در اثر قحطی می مردند رسیدند به اقتصاد دوم و شاید اول دنیا.

کاربر دیگری نظر متفاوتی داشت وی نوشت: یه جای اتماس به امریکا برای اجرای برجام_ راهی برای تبالات مالی غیر از کانال سویفت پیدا کنید( حتما یک ابداع و مشابه وجایگزینی باید باشد هر کسی زودتر آنرا پیدا کند رهبر اقتصادی آینده است.* عوارض گمرکی را بردارید+ ماشین ۳و۴ سال کارکرده را با قیمت بسیارمناسب به دست مصرف کننده برسانید که استهلاک بسیار ناچیزی دارد( برعکس برنامه های فعلی)+ سیستم بانکی را کلا از زیربنا عوض کنید(برعکس امروز) ارزش پول ملی را بالا ببرید*کشوری که حضورفعال اقتصادی در بازارکشورهای دیگه نداشته باشه در عرصه های دیگر هم شکست میخورد(سرپیکان و نوک حرم این فعالیت ها بخش خصوصی بایدباشه) کاری که ترکیه در سوریه و جاهای دیگه داره انجام میدهد و ما به شدت و بیشتر از اینها عقب هستیم+از هم اکنون با شروع روابط با کشورها عربی (قدرت بخش خصوصی ایرانی را بالا ببرید: جبران کنید.

مخاطبی به نام میهن دوست شش اقدام را برای گره گشایی مفید می داند. وی نوشت: لازمهٔ رفع مشکلات اقتصادی کشور تنها با توافق برجام حل نخواهد شد و موارد زیر نیز لازم است در نظر گرفته شود: ۱- امضاءتوافقنامه برجام ۲- رفع موانع و پیوستن به اف ای تی اف 3- تنش زدایی در منطقه و جهان و ارتباط دوستانه با کشورهای دنیا ۴- استفاده از وزرای لایق در کابینه۵- گوش دادن به حرف مردم و دلسوزان مملکت ۶- اشتغال و مسکن جوانان.

311311




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شما نظر دادید: احیای برجام یک ضرورت اساسی برای گشایش‌های اقتصادی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..