تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۱۱۰ هزار نیروگاه خورشیدی حمایتی برای اقشار کم درآمد در سالجاری ساخته می شود

به گزارش رکنا به نقل از ایرنا، «محمود کمانی»  درباره پیگیری وضعیت احداث نیروگاه‌ های تجدیدپذیر در سال جدید، اظهار داشت: برای احداث نیروگاه‌ های تجدیدپذیر یک برنامه از سوی وزیر نیرو در آغاز به‌کار دولت سیزدهم اعلام شد و سال ۱۴۰۱ مقدمات لازم برای اجرای این طرح پیگیری و برخی موارد اجرایی شده است.

وی افزود: یکی از برنامه‌های اجرایی این طرح در گام نخست احداث چهار هزار نیروگاه بود که سال ۱۴۰۱ مصوبه آن از شورای اقتصاد اخذ شد و همان زمان مناقصه‌های لازم برگزار و برندگان یک هزار و ۸۰۰ مگاوات آن مشخص شدند و قراردادهای آن منعقد شده یا می‌شود.

برگزاری مناقصه احداث ۲.۲ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی

معاون وزیر نیرو گفت: سال ۱۴۰۲ و در ادامه کار برای ۲ هزار و ۲۰۰ مگاوات باقی‌مانده مناقصه برگزار خواهیم کرد و از سوی دیگر آن یک هزار و ۸۰۰ مگاوات نیز اجرایی و احداث خواهد شد.

کمانی خاطرنشان کرد: کار احداث این دو هزار و ۲۰۰ مگاوات بر اساس ظرفیت بین یک تا دو سال زمان خواهد برد، به این معنا که نیروگاه ۱۰ مگاواتی یک سال زمان می‌برد و ظرفیت‌های بالاتر بین یک سال و نیم تا دو سال طول خواهد کشید تا مورد بهره‌برداری برسند؛ به این ترتیب سال ۱۴۰۲ تحول بزرگی در بخش نیروگاه‌های خورشیدی داریم.

رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران به وضعیت احداث نیروگاه‌های بادی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: برای احداث نیروگاه‌های بادی هم مجوزی دریافت خواهیم کرد، البته این کار کمی با تاخیر روبرو شده ولی با سازمان برنامه و بودجه در سال گذشته باره توافق صورت گرفته و امید می‌رود شورای اقتصاد هم با آن موافقت کند. پس از کسب مجوز مناقصه‌های لازم برگزار می‌شود.

صنایع بزرگ وارد ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر می‌شوند

وی با بیان اینکه سال گذشته مقرر شد بخش صنایع هم برای نیاز خود برای احداث نیروگاه خورشیدی و یا بادی اقدام کنند، گفت: همان زمان حدود برای تولید ۲ هزار و ۳۰۰ مگاوات برق برای صنایع پروانه احداث صادر شد و شرکت‌های بزرگ اقدامات خود را آغاز کردند.

معاون وزیر نیرو بیان کرد: مناقصه برای شرکت‌هایی مانند گل گهر، صنایع مس و فولاد مبارکه برگزار شد و تا کنون کار احداث ۲ هزار و ۳۰۰ مگاوات مشخص شده و امسال هم این موضوع دنبال می‌شود.

۱۱۰ هزار واحد نیروگاه حمایتی امسال احداث می‌شود

کمانی درباره وضعیت احداث نیروگاه‌های خورشیدی حمایتی ۵ کیلوواتی برای اقشار کم درآمد، گفت: پیرو تفاهم‌نامه‌ای که سال کذشته با نهادهای حمایتی منعقد شده، اقدامات اجرایی آغاز و ۱۱۰ هزار واحد نیروگاه حمایتی در طول سال احداث می‌شود.

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه منعقد شده بین معاون اول رئیس جمهوری، وزارت نیرو، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی، بسیج سازندگی و معاونت توسعه روستایی بوده و هر کدام از این‌ها در این ۱۱۰ هزار تا تعدادی سهمیه دارند.

رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران گفت: سازمان‌ها و نهادها مورد اشاره، خانواده‌ها را به ساتبا معرفی کرده و ساتبا از طریق شرکت‌های توزیع ارزیابی می‌کند که آیا امکان احداث در منازل وجود دارد یا نه؛ بعد از طریق شرکت‌هایی که ارزیابی شده‌اند، احداث انجام می‌شود.

نیروگاه‌های خورشیدی حمایتی با ظرفیت ۵ کیلووات برای اقشار کم درآمد احداث می‌شود که برق تولیدی این نیروگاه‌ها به شبکه تزریق شده و بر اساس یک قرارداد خرید تضمینی برق ۲۰ ساله به وزارت نیرو فروخته می‌شود؛ بر این اساس این اقشار از این طریق، تولیدکننده برق شده و درآمد کسب می‌کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۱۱۰ هزار نیروگاه خورشیدی حمایتی برای اقشار کم درآمد در سالجاری ساخته می شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..