تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وقتی بزرگ‌ترین طلسم کشتی شکسته شد

ریحانه اسکندری: سال گذشته سالی بود که کشتی گیران ایرانی به خاطر عدم حضور کشتی گیران روسی در اغلب رقابت های جهانی با آمریکایی ها برخورد می کردند.

می شود گفت جدال اصلی بین ایران و آمریکا و بود از نظر خیلی ها این نکته مثبتی به حساب نمی آمد.

با همه این ها کشتی گیران ایرانی با کسب پیروزی ها مختلف و مکسب مدال ها رنگارنگ باز هم به دنیا نشان دادند که کشتی در خون ایرانیان در جریان است.

دو مدال طلای در چسب نیر به دست آمد. یکی طلای قاسمپور مقابل کاکس و شکست طلسم شکست مقابل جردن بارز توسط علی سواد کوهی.

طلای دلچسب کامران قاسمپور مقابل کاکس

26 شهریور بود که کامران قاسم پور در فینال قهرمانی جهان حریف کاکس آمریکایی و قدرتمند شد. این در شرایطی بود که کامران قاسم پور سال قبل هم با کاکس به فینال رسیده بود و توانسته بود او را شکست دهد. در سال 1400قاسمپور در فینال رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ نروژ در مبارزه‌ای سخت ودشوار با نتیجه ۳ بر ۳ موفق به شکست این کشتی‌گیر آمریکایی شد و به مدال طلای جهان رسیده بود.

عکس | ملی‌پوش ایران در جمع بهترین‌های ۲۰۲۲

قاسمپور در دور مقدماتی مسابقات وزن خودش در دور نخست استراحت کرد، سپس مقابل ادلان ویسخانوف از فرانسه در مدت زمان ۳ دقیقه با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر به برتری رسید. قاسمپور در یک چهارم نهایی نیز برابر احمد باتایف دارنده مدال نقره اروپا ۲۰۲۲ از بلغارستان با نتیجه ۷ بر ۲ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. او در این مرحله نیز مقابل میریانی مایسورادزه از گرجستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۵ بر صفر به برتری رسید و فینالیست شد.

تایم اول مبارزه قاسم پور کاکس با زیرگیری و فن درخت کن توسط قاسمپور و خاک کردن حریف آمریکایی همواره بود و با نتیجه ۲ بر صفر به سود قاسمپور به پایان رسید. در تایم دوم این مبارزه کاکس به هر دری زد تا از قاسمپور امتیاز بگیرد اما با دفاع جانانه قاسمپور موفق به گرفتن امتیاز نشد تا این مبارزه حساس در نهایت با پیروزی ۲ بر صفر قاسمپور به پایان برسد.

این مبارزه اما حواشی خاص خودش را داشت. در طول مسابقه کاکس با ضربه به سر و صورت قاسمپور باعث خونریزی سر او و پانسمان شدنش شد. این بازی داشت با ضربات متعددی پیش می رفت اما، در انتها همه چیز روحیه پهلوانی گرفت و تغییر کرد. کاکس با وجود شکست مقابل قاسم پور رفتار جالبی با او داشت و حتی روی سکو نیز به خاطر زخم ابروی او حین فینال از حریف ایرانی خود دلجویی کرد!

ناگفته‌های تلخ قاسم‌پور از اتفاقات غیرمنتظره در آمریکا

وقتی بزرگ‌ترین طلسم کشتی شکسته شد

طلسم جردن بارز به دست سوادکوهی شکسته شد

در جریان رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد ۲۰۲۲ آمریکا و در فینال این مسابقات علی سوادکوهی دارنده مدال طلای آسیا جردن باروز دارنده ۱۰ مدال جهان و المپیک (۶ طلا و ۳ برنز جهان و یک طلای المپیک ۲۰۱۲) در یک مبارزه حساس با نتیجه ۶ بر ۶ به برتری رسید تا اولین کشتی‌گیر ایرانی باشد که موفق به شکست این کشتی‌گیر آمریکایی می‌شود.

سوادکوهی در پایان وقت اول کشتی۴ بر صفر از حریف خود عقب بود، اما کم نیاورد در راند دوم کشتی توانست 6 امتیاز از کشتی گیر بزرگ آمریکایی بگیرد تا طلسمی عجیب و غریب را بکشند.

فقط من می‌توانم جردن باروز را ببرم!

جردن باروز طی سال‌های گذشته تاکنون موفق به کسب ۱۴ پیروزی مقابل کشتی گیران مختلف ایران شده بود و هیچ کشتی‌گیر ایرانی نتوانسته بود او را شکست دهد.

سواد کوهی بعد از کشتی جذاش مقابل بارز گقت که این پیروزی را مدیون حسن یزدانی استو او در این رابطه گفت: «به‌طور حتم برای رسیدن به موفقیت مجموعه‌ای از عوامل تأثیرگذار است، از انگیزه و تلاش تا شرایط مطلوب فنی و حمایت و هدایت مربیانی که با آنها تمرینات خود را دنبال می‌کنی، ضمن اینکه در اردوی تیم ملی کادر فنی زحمات بسیاری را برای من کشیده است اما نمی‌توان از حمایت‌ها و هدایت ویژه رضا یزدانی، قهرمان خوشنام کشتی به‌سادگی گذشت.»

او در ادامه گفت: « بیش از یک سال است که زیر نظر رضا یزدانی و حاج محمود اسماعیل‌پور تمریناتم را دنبال می‌کنم و در این مدت نکات فنی بسیاری را آموختم که در کشتی‌هایم تأثیرگذار بود. حمایت‌های ویژه مادی و معنوی که آقا رضا (یزدانی) از من داشته و راهنمایی‌های او باعث شد به‌لطف خدا بتوانم این قهرمان بزرگ را شکست دهم. عده‌ای گفتند که "جردن باروز پیر شده است"، اما اینها حرف‌هایی است که همیشه بعد از بردوباخت‌ها مطرح می‌شود. من هم به این فکر می‌کنم که خوشحالی اصلی زمانی است که او را در یک میدان رسمی و مهم ببرم و مدال جهانی بگیرم. باروز را در جام‌ جهانی بردم ولی هنوز مدال جهانی ندارم، در واقع اینجا شبیه به یک تورنمنت بود که محک خوردیم و متوجه شدیم که کجای کار هستیم.» پیروزی مقابل جردن باروز را مدیون رضا یزدانی هستم

وقتی بزرگ‌ترین طلسم کشتی شکسته شد

بیشتر بخوانید:

۲۵۱۲۵۴




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وقتی بزرگ‌ترین طلسم کشتی شکسته شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..