تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دانشمندان سه گونه کرم درخشنده جدید شبیه به شیاطین باستانی ژاپن را کشف کردند

سه گونه جدید از کرم‌های نادری که در تاریکی می‌درخشند، در ژاپن کشف شده‌اند که «شباهت چشمگیری» با شیاطین توصیف‌شده در افسانه‌های باستانی این کشور دارند.

گونه‌های تازه کشف‌شده که Polycirrus onibi ،Polycirrus aoandon و Polycirrus ikeguchii نام دارند، به خانواده‌ای از جانوران معروف به پرتاران (نوعی کرم حلقوی) تعلق دارند که معمولاً در آب‌های کم‌عمق ژاپن یافت می‌شوند. این موجودات درخششی آبی و بنفش از خود تولید می‌کنند، به‌طوری‌که شب‌ها مانند روشنایی مرداب مه آلودی به‌نظر می‌رسند.

محققان با توجه به همین ویژگی کرم‌ها، پیشنهاد کرده‌اند که ممکن است آن‌ها الهام‌بخش داستان‌های باستانی درباره شیاطین ژاپنی یا «یوکای» باشند.

ارتباط نامگذاری کرم‌ها با افسانه‌ها و شیاطین باستانی

همچنین نام این کرم‌ها نیز از افسانه‌های باستانی ژاپنی الهام گرفته شده است. به عنوان مثال، onbi (یا آتش شیطان) یک یوکای به شکل توپ نورانی کوچک و شناوری است که در کوه‌ها و جنگل‌های دورافتاده ظاهر می‌شود تا مسافران ناآگاه را به بیراهه بکشاند. Aoandon تجسمی از وحشت انسانی است که از ترس افرادی که برای بازگوکردن داستان ارواح به دور فانوس‌های آبی جمع شده‌اند، ساخته شده است. بااین‌حال، Ikeguchi هیچ اشاره‌ای به فرهنگ‌های باستانی ژاپنی ندارد. درعوض نام آن به احترام مدیر سابق آکواریوم Notojima که به کشف کرم کمک کرده، انتخاب شده است.

کرم‌های Polycirus به‌دلیل شاخک‌هایی که از دهانشان بیرون آمده، به این صورت نامگذاری شده‌اند که به آن‌ها اجازه می‌دهد رسوبات رودخانه را برای پیداکردن غذا کنکاش کنند.

اکنون محققان قصد دارند متوجه شوند که این کرم‌های تازه کشف‌شده چگونه می‌توانند نور خود را ایجاد کنند. «نائوتو جیمی»، سرپرست تیم تحقیق و استادیار زیست‌شناسی دریایی در «دانشگاه ناگویا»، در بیانیه خود توضیح می‌دهد که زیست‌تابی (تولید و انتشار نور توسط موجودات زنده) گنجینه‌ای جالب و غیرمعمول از شیمی است و درک مکانیسم‌های آن به تحقیقات درزمینه علوم پزشکی و زیستی کمک می‌کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دانشمندان سه گونه کرم درخشنده جدید شبیه به شیاطین باستانی ژاپن را کشف کردند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..