تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نشستن طولانی مدت خطر ابتلا به واریس دردناک را افزایش می دهد

سیاهرگ ها خون را به قلب برمی گردانند. آنها شبیه سرخرگ ها هستند، اما به اندازه آنها قوی و ضخیم نیستند. برخلاف سرخرگ ها، سیاهرگ ها حاوی دریچه هایی هستند که جریان حرکت خون را تنها در یک جهت تضمین می کنند. واریس زمانی اتفاق می افتد که رگ های شما بزرگ و گشاد شده و بیش از حد پر از خون می شوند. آنها معمولاً متورم و برجسته به نظر می رسند و رنگ بنفش مایل به آبی یا قرمز دارند و ممکن است دردناک باشند.واریس چیست؟این عارضه به خصوص در زنان بسیار شایع است. حدود ۲۵ درصد از کل بزرگسالان واریس دارند. کارشناسان بهداشت هشدار می دهند که نشستن بیش از حد به طور قابل توجهی خطر ابتلا به واریس را افزایش می دهد. نشستن برای مدت طولانی به معنای آن است که خون می تواند در پاهای شما جمع شود. این وضعیت، فشار مضاعفی به رگ‌های شما وارد می‌کند که می‌تواند متورم، پیچ خورده یا برآمده شوند.واریس چیست؟همچنین ممکن است رگ‌های عنکبوتی، دسته‌هایی از رگ‌های خونی شکسته را در کنار هم ببینید. گرچه این حالت معمولاً جدی نیست، اما ممکن است درد داشته باشند. در صورت نیاز پزشک می تواند در مورد گزینه های درمانی به شما کمک کند. اینکه چرا برخی از رگ ها بیشتر از بقیه برجسته هستند به اندازه و موقعیت طبیعی رگ بستگی دارد. آنها معمولاً زمانی که پایین‌تر از قلب هستند، بیشتر منبسط می‌شوند، بنابراین این عارضه در رگ‌های پا، رایج‌تر است، چراکه بیشترین تأثیر جاذبه روی آن‌هاست.واریس چیست؟

سایر علل واریس عبارتند از:

– بارداری
– یائسگی
– داشتن سن بالای ۵۰ سال
– ایستادن برای مدت طولانی
– چاقی
– آسیب قبلی
– سابقه خانوادگی

واریس چیست؟

چه زمانی واریس مشکل ساز می شود؟
اگر سیاهرگ های شما با هر یک از علائم زیر همراه باشد، باید فوراً با پزشک خود صحبت کنید:

– درد و تورم شدید و مداوم در پاها
– احساس سنگینی و یا کسالت، احساس درد در پاها در پایان روز یا بعد از فعالیت بدنی
– رگهای واریسی قرمز که به لمس شدن حساس هستند
– رگ های واریسی مستعد خونریزی
– پوست اطراف رگ های واریسی خشک، خارش دار شود و یا تغییر رنگ داده و ملتهب شوند
– زخم های باز در پوست ایجاد شود

بیشتر بخوانید:

عادت های غلطی که نمی دانستید باعث واریس می شوند

با روش های خانگی و تخصصی درمان «واریس» آشنا شوید




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نشستن طولانی مدت خطر ابتلا به واریس دردناک را افزایش می دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..