تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درس‌های بهار و عید چیست؟

حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، سخنران مذهبی، درمورد درس های بهار بیان کرد: یکی از مهم‌ترین درس‌های بهار و عید، پیام توحید و خداشناسی است. یکی از چیز‌هایی که خداوند متعال در قرآن کریم برای توحید استناد می‌کنند موضوع اختلاف شب و روز، مردن زمین در زمستان و احیاء و زنده شدن آن در بهار است.

این سخنران مذهبی گفت: آیات سوره مبارکه آل عمران را مشاهده کنید که پیامبر اکرم (ص)، شب‌ها به آسمان نگاه می‌کردند و این آیات را می‌خواندند. «إِنَّ فِی خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَاخْتِلَافِ اللَّیْلِ وَالنَّهَارِ لَآیَاتٍ لِأُولِی الْأَلْبَابِ» «محققاً در خلقت آسمان‌ها و زمین و رفت و آمد شب و روز، دلایل روشنی است برای خردمندان عالم.» که قرآن کریم می‌فرمایند اختلاف شب و روز و تغییر فصول از نشانه‌هایی برای خردمندان است که به وجود پروردگار متعال پی ببرند و این قدرت خداوند است که ایشان می‌فرمایند هر کسی می‌خواهد من را بشناسد باید به زنده شدن زمین مرده نگاه کند.

به گفته حجت الاسلام رفیعی، در آیه ۱۷ سوره مبارکه حدید داریم که «اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ یُحْیِی الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا ۚ قَدْ بَیَّنَّا لَکُمُ الْآیَاتِ لَعَلَّکُمْ تَعْقِلُونَ» «بدانید که خداست که زمین را پس از مرگ (خزان) زنده می‌گرداند. ما آیات و ادلّه (قدرت خود) را برای شما بیان کردیم تا مگر فکر و عقل به کار بندید.» 

او ادامه داد: درس دوم بهار و عید، روایت داریم وقتی آغاز بهار می‌شود مسئله معاد را به یاد آورید که در روایت آمده است: «اِذا رَأیتُم الرَّبیعَ فَاکثروُا ذَکرَ النُّشوُر» «هر گاه فصل بهار را مشاهده می‌کنید زیاد به یاد قیامت و زنده شدن بعد از مرگ خودتان باشید.» همان طور که زمین مرده زنده شد و طبیعت تغییر کرد، یک روزی هم مردگان، زنده می‌شوند چراکه ربیع بزرگی به نام محشر و قیامت داریم که خداوند به طور مکرر، در قرآن برای معاد از بهار استفاده کرده است.

حجت الاسلام رفیعی تصریح کرد: در آیه ۹ سوره مبارکه فاطر آمده است: «وَاللَّهُ الَّذِی أَرْسَلَ الرِّیَاحَ فَتُثِیرُ سَحَابًافَسُقْنَاهُ إِلَىٰ بَلَدٍ مَیِّتٍ فَأَحْیَیْنَا بِهِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا ۚ کَذَٰلِکَ النُّشُورُ» «و خداست آن که باد‌ها را بفرستد که ابر‌ها را بر می‌انگیزد و آن ابر را ما به شهر و دیار مرده برانیم و به بارانش زمین را پس از مرگ (خزان) زنده گردانیم. حشر و نشر مردگان هم (به قیامت) همین گونه است.» یعنی زمین در بهار زنده می‌شود و این روشن است و همه آن را می‌بینند و زمستان تمام شد و با بهار، زمین زنده می‌شود. 

او گفت: امیر مومنان (ع) یک عبارتی دارند که باید با طلا نوشت. حضرت (ع) می‌فرمایند: «إنَّ اللَّیلَ و النَّهارَ یَعمَلانِ فیکَ فَاعمَل فیهِما، و یَأخُذانِ مِنکَ فخُذْ مِنهُما.» «شب و روز در تو کارگرند؛ پس تو نیز در آن‌ها کار کن. آن‌ها از تو مى گیرند پس تو نیز از آن‌ها برگیر.»

این سخنران مذهبی بیان کرد: سومین درس بهار و عید، رحمت گسترده است. در عالم هستی، فصل بهار که می‌شود باران به همه جا می‌بارد و سرسبز است و طبیعت خودش را نشان می‌دهد و این رحمت گسترده است و رحمت ما هم باید گسترده باشد.

حجت الاسلام رفیعی افزود: درس چهارم بهار این است که تحول به وجود می‌آید و تغییر حاصل می‌شود. «یا مقلب القلوب والابصار» «یا محول الحول والاحوال» خدایی که حال‌ها را تغییر می‌دهد. باید در خودمان تحول به وجود آوریم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درس‌های بهار و عید چیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..