تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توصیه های آرنولد شوارتزنگر درباره چربی سوزی و عضله سازی باکیفیت

در موضوع عضله سازی آرنولد شوارتزنگر بدون شک یکی از معتبرترین افراد برای اظهار نظر در این  زمینه است. او در توصیه های جدید خود به طرفدارانش از نقش عضله سازی در افزایش طول عمر و دیگر فواید جسمانی آن گفته است.

شوارتزنگر راه خود به سوی تبدیل شدن به یکی از اسطوره های عرصه ی بدنسازی را به تدریج باز کرد. در دهه های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰، شوارتزنگر ۷ بار موفق به کسب عنوان مستر المپیا شد.

او مدت ها است که از صحنه ی رقابت فاصله گرفته، اما ذره ای از علاقه ی او به ورزش کم نشده است. در سال ۱۹۸۹، او به همراه جیم لوریمر «جشنواره ورزشی سالانه ی آرنولد» را راه اندازی کرد. از زمان آغاز به کار این جشنواره، شوارتزنگر نقش پررنگ تری در حوزه ی بدنسازی پیدا کرده است. این جشنواره را حالا معتبرترین رویداد عرصه ی بدنسازی بعد از مسابقات مستر المپیا می دانند.

شوارتزنگر ۷۵ ساله در دوران بازنشستگی خود سلامتش را در اولویت قرار داده است. او در جدیدترین توصیه هایش به طرفداران خود بر اهمیت داشتن یک روتین ورزشی مداوم تأکید کرده است. به گفته ی او بعد از طراحی یک روتین ورزشی، مهم ترین چیز داشتن استمرار در انجام آن است. او در توصیه های ورزشی جدیدش از ارتباط میان عضله سازی با برخورداری از وزنی سالم تر و طول عمری بیشتر گفته است.

اهمیت عضله سازی از زبان آرنولد شوارتزنگر

شوارتزنگر در صحبت های جدید خود به مقایسه ی میزان کالری مصرفی ۵۰۰ گرم چربی با ۵۰۰ گرم عضله پرداخته است. به گفته ی شوارتزنگر، وقتی سهم عضله ی بدن تان از سهم چربی آن بیشتر باشد، از فواید زیادی برخوردار خواهید شد، از جمله: برخورداری از وزنی سالم تر، پردازش مؤثرتر مواد غذایی، بهبود قند خون، جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی و بسیاری فواید دیگر.

او در اینباره گفته:

تا به حال به این فکر کرده اید که ۵۰۰ گرم عضله چقدر کالری می سوزاند؟ برای نزدیک به ۳۰ سال، رایج ترین پاسخ به این سؤال این بود که ۵۰۰ گرم عضله، روزانه نزدیک به ۵۰ کالری می سوزاند. گرچه اینترنت از بسیاری جهات عالی است، اما این جزء آن موارد نیست. در حقیقت، ۵۰۰ گرم عضله روزانه حدود ۶ کالری می سوزاند (که این مقدار می تواند به ۱۰ کالری برسد).

جهت مقایسه باید بدانید که ۵۰۰ گرم چربی روزانه نزدیک به ۲ کالری می سوزاند. این امر شاید اهمیت عضله سازی را برای شما زیر سؤال ببرد اما دچار اشتباه هستید. بیشتر بودن عضلات بدن از چربی آن علاوه بر فواید متابولیکی ای که دارد، منجر به افزایش طول عمر، داشتن وزنی سالم (به ویژه با کاهش چربی ها)، پردازش مؤثرتر مواد غذایی (از جمله قند)، بهبود قند خون، جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، کاهش التهاب، بهبود سلامت مغز و افزایش سلامت استخوان ها می شود.

اسطوره ی بدنسازی تأکید می کند که تمرینات عضله سازی می توانند مدت زمان کالری سوزی را به ۴۸ ساعت بعد از ورزش برسانند.

او در اینباره گفته:

به علاوه تمرینات عضله سازی می توانند باعث شوند کالری سوزی تا ۴۸ ساعت بعد از پایان ورزش نیز ادامه یابد. پایین بودن میزان کالری سوزی عضلات این نکته را یادآوری می کند که حتی اگر در حال عضله سازی باشید، تغییر متابولیکی ای که بر اثر عضله سازی در بدن شما رخ می دهد، آنقدری نیست که به پرخوری روی آورید، اشتباهی که معمولاً رخ می دهد و باعث می شود افراد علیرغم تلاش زیادشان احساس درجا زدن کنند.

شوارتزنگر رویکردی همه جانبه به موضوع عضله سازی دارد و اخیراً فهرستی نیز از رژیم غذایی و عادت های سالم خود را با طرفدارانش در میان گذاشته است. بعضی از مهم ترین بخش های آن مصرف دست کم ۲۵ گرم فیبر، محدود کردن مصرف چربی های اشباع شده و مصرف بیش از ۴۰۰ گرم میوه یا سبزی به صورت روزانه است.

گرچه اولویت های شوارتزنگر در بحث تناسب اندام با بالا رفتن سنش تغییر یافته، اما عضله سازی کماکان یکی از بخش های اصلی روتین او است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توصیه های آرنولد شوارتزنگر درباره چربی سوزی و عضله سازی باکیفیت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..