تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چند نکته مهم درباره نمازهای قضا شده

تاریخ بروزرسانی : 2023-03-22

گردآوری :

اشتراک گذاری :

اگر نمازی را سرموقع خودش نخوانید این نماز برای شما قضا میشود و بر شما واجب است حتما قضای ان را به جا اوردید. و بهتر است که بانظم و آداب نماز قضا به جا بیاورید.

نماز قضا را باید همان موقع که قضا شده است بخوانیم .بیشتر افراد به دلیل بی حوصلگی و وناراحتی هایی که خود دارند ممکن نماز هایشان قضا بشود .وانباشت کردن نماز های قضا شده برای شما ممکن است مشکل پیش اید .و بسیار خسته بشوید که بخواهید همه ی ان ها را ادا کنید بنابراین شما میتوانید با یک برنامه ریزی درست ان ها را بجا بیاوردید .برای قضاى احتیاطى نمازها با ما در نیک صالحی همراه باشید .

قضاى احتیاطى نمازها

س: اگر بخواهم احتیاطاً نمازهاى گذشته‌ام را دوباره بخوانم باید به چه نیتى بخوانم؟ ج) به نیّت قضاى احتیاط ىنشسته خواندن نماز قضاس: آیا نماز قضا را مى‌توان نشسته خواند؟ ج) با تمکن از ایستادن، صحیح نیست.قضاى نماز و روزه میت مرد توسط زنس: آیا نماز و روزه قضاى میت مرد حتماً باید توسط مرد بجا آورده شود یا اینکه زن هم مى‌تواندآن را به جا آورد؟ ج: زن مى‌تواند نماز و روزه میت را ـ خواه مرد باشد یا زن ـانجام دهد.

قضاى احتیاطى نمازهااحکام شرعی

ترتیب در نمازهاى استیجارى

س: در نماز استیجارى اگر مثلاً شش ماه فقط نماز صبح و شش ماه نماز ظهر و عصر و ششماه نماز مغرب و عشا خوانده شود صحیح است یا باید به ترتیب روزانه باشد؟ ج) مانع ندارد مگرآن که در اجاره ترتیب خاصى شرط شده باشد.

اقتدا به نماز احتیاطینماز قضای یقینی

ناتوانى از قضاى نماز و روزه

س: در صورتى که فرد توانایى بجا آوردن قضاى روزه و نمازهاى فوت شده خود را نداشته باشد (نهاز لحاظ مالى و نه جسمى) تکیف او چیست؟ ج) در مورد قضاى نماز اگر امید به خوب شدن ندارد،واجب است به هر کیفیتى که مى‌تواند آن را انجام دهد و در هر صورت اگر انجام نداد باید وصیّت کند تا پس از مرگ او بر طبق وظیفه عمل شود.ولى در صورت امید به خوب شدن، احتیاط آن است که تأخیر بیندازد و در زمان خوب شدن آن راانجام دهد، ولى در مورد قضاى روزه اگر به هیچ وجه تا آخر عمر نتواند، باید وصیّت کند که ازمال خودش براى قضاى آنها اجیر بگیرند، بلکه اگر مال نداشته باشد ولى احتمال بدهد کسى بدون آن که چیزى بگیرد آنها را انجام مى‌دهد، باز هم واجب است وصیّت نماید.

اسلام کوئست




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چند نکته مهم درباره نمازهای قضا شده»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..