تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عکس | شش هیچ به نفع پرسپولیس!

اولین قهرمانی تاریخ باشگاه پرسپولیس در جام منطقه‌ای 1350 و زمانی رقم خورد که این تیم با نسل اول باشگاه خود طرفداران زیادی را به خود جلب کرده و آن‌ها را در بازی‌های روز تعطیل یا وسط هفته به استادیوم امجدیه می‌کشاند. یکی از این بازی‌ها اما در آخرین روز سال برنامه‌ریزی شد تا در روزی که ایران شرایط جوی عجیبی داشت و مسافران زیادی در گردنه و جاده‌ها مانده بودند، تیم محبوب پایتخت به مصاف سپاهان اصفهان برود.

این بازی در حالی برگزار می‌شد که پرسپولیس از 12 بازی، 11 برد کسب و با 22 امتیاز (آن زمان هر برد دو امتیاز داشت)، صدر جدول را تسخیر کرده بود. با این حال غیبت حسین کلانی و صفر ایرانپاک، برترین گلزنان پرسپولیس، نگرانی زیادی را به هواداران این تیم تحمیل می‌کرد. خصوصا اینکه اگر آن‌ها نمی‌توانستند سپاهان را ببرند، بازی پایانی فصل با استقلال دیدار مرگ و زندگی می‌شد.

اما آنچه در زمین بازی رقم خورد، حتی از پیش‌بینی خوش‌بین‌ترین هوادار پرسپولیس هم بهتر بود. در شروع بازی و دقیقه سوم، اصغر ادیبی با شلیک استثنایی گل نخست را به ثمر رساند. دقایقی بعد این همایون بهزادی بود که گل دوم را در گوشه دروازه سپاهان جای داد. دو گل در 11 دقیقه باعث شد تا کاپیتان طلایی‌پوشان بابت کیفیت پایین زمین امجدیه به داور اعتراض کند و بگوید که آن‌ها حاضر به ادامه بازی نیستند. اما با پادرمیانی مسئولان برگزاری، سپاهان به زمین برگشت تا کار ادامه یابد.

1834226

گل سوم در نیمه دوم رقم خورد و همایون بهزادی یک گل دیگر هم برای تیمش زد. روین و خردبین و وطنخواه به ترتیب در دقایق 57 و 64 و 83 سه‌ بار دیگر گلزنی کردند تا یکی از عجیب‌ترین نتایج لیگ برتر در زمین باتلاقی امجدیه رقم بخورد. نکته جالب اینکه برتری شش بر صفر مقابل سپاهان باعث شد تا پرسپولیس 24 امتیازی شود و با 46 گل زده، بهترین خط حمله لیگ برتر را هم به خود اختصاص دهد.

نکته جالب اینکه پرسپولیس در بازی بعدی هم توانست استقلال (تاج وقت) را شکست دهد و اولین جام خود را در فصل 1350 کسب کند و به استقبال دوره باشکوه تاریخ خود برود. سال 1351 علی عبده پرسپولیس را حرفه‌ای اعلام کرد و آن‌ها در لیگ حضور نداشتند اما یک سال بعد با آلن راجرز به لیگ برگشتند و دوباره قهرمان شدند.

این بزرگ‌ترین برد تاریخ پرسپولیس مقابل سپاهان بود و نکته جالب اینکه در آخرین روز سال رقم خورد. حالا اما سال در حالی به پایان رسیده که سپاهان با غلبه بر پرسپولیس، به جام نزدیک شده است.

251 251




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عکس | شش هیچ به نفع پرسپولیس!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..