تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




(ویدئو) سرعت عجیب و باورنکردنی هواپیما در آسمان

زمانی که هواپیمای به ارتفاعی معادل ۷۰۰۰ متر تا ۹۰۰۰ متر می‌رسد یعنی به عبارتی ۲۵۰۰۰ فوت تا ۳۰۰۰۰ فوت، سرعت آن را با عدد ماخ قیاس خواهند کرد و این سرعت را به شکل درصدی از سرعت صوت اعلام می‌کنند.

عدد ماخ ۷۰/۰ یعنی ۷۰ % سرعتی که صوت دارد. اما به دلیل اینکه دمای هوا عامل تغییر کردن سرعت صوت است، نمی‌توان مقدار این عدد را مقدار ثابتی در نظر گرفت و اعلام کرد. مثلا سرعت صوت بر روی سطح دریا و زمانی که دمای هوا ۱۵ درجه سانتیگراد است، ۷۶۱ مایل بر ساعت محاسبه می‌شود، یعنی ۱۲۲۴.۷۱ کیلومتر در ساعت. در صورتی که برای ارتفاع ۳۶۰۰۰ فوت یعنی ۱۱۰۰۰ متری و همچنین دمایی معادل منفی ۵۷ درجه سانتیگراد، سرعت ما به ۶۶۰ مایل در ساعت خواهد رسید که به عبارتی یعنی چه ۱۰۶۲.۱۷ کیلومتر در ساعت.

منبع: همشهری‌آنلاین




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «(ویدئو) سرعت عجیب و باورنکردنی هواپیما در آسمان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..