تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ویرجینیا؛ اولین زیردریایی هسته ای تاریخ ایالات متحده که به کشوری دیگر فروخته می شود

روز دوشنبه گذشته، ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا رسماً از توافقی خبر دادند که بر اساس آن استرالیا زیردریایی های هسته ای دریافت خواهد کرد. این اولین بار است که زیردریایی های جدیدی ایالات متحده به کشوری دیگر داده می شود، حتی کشورهای هم پیمان. این زیردریایی ها به استرالیا امکان خواهند داد تا با چین در اقیانوس آرام مقابله کند.

زیردریایی کلاس ویرجینیا اولین زیردریایی که ایالات متحده می فروشد

توافقی بی سابقه

جو بایدن رییس جمهور ایالات متحده، ریشی سوناک نخست وزیر بریتانیا و آنتونی آلبانیز نخست وزیر استرالیا در مراسمی در پایگاه دریایی پوینت لوما در سن دیگو، کالیفرنیا از این توافق بی سابقه خبر دادند. روسای سه دولت در برابر یک زیر دریایی هسته ای کلاس ویرجینیا به نام USS Missouri از این توافق رونمایی کردند. بر اساس این توافق، استرالیا سه زیردریایی کلاس ویرجینیا از ایالات متحده خریداری خواهد کرد، با گزینه خرید دو فروند دیگر در سال های آینده. همچنین استرالیا با بریتانیا و طراحی یک کلاس زیردریایی جدید به کمک تکنولوژی آمریکایی همکاری خواهد کرد.

۱۰ فیلم دیدنی اما نادیده گرفته شده ژانر زیردریایی که دیدن آن‌ها را به شما توصیه می‌کنیم

زیردریایی کلاس ویرجینیا اولین زیردریایی که ایالات متحده می فروشد

این توافق بخشی از پیمان امنیتی موسوم به AUKUS است که در سپتامبر ۲۰۲۱ اعلام شد. هدف از این پیمان، فراهم کردن همکاری های نزدیک تر روی موضوعات امنیتی بین استرالیا و ایالات متحده بوده و به بریتانیا نیز امکان می دهد پایگاهی محکم در منطقه آسیا پاسیفیک داشته باشد تا با قدرت نظامی رو به افزایش چین مقابله کند. فروش زیردریایی های کلاس ویرجینیا به استرالیا، اولین باری است که ایالات متحده یک زیردریایی جدید را به کشوری دیگر می فروشد. ایالات متحده بعد از پایان جنگ جهانی دوم زیردریایی های اضافی خود را به کشورهای هم پیمان منتقل کرد اما تاکنون هیچ زیردریایی به کشور دیگر نفروخته بود. همچنین این اولین باری است که ایالات متحده با فروش کشتی های با قدرت هسته ای به کشوری دیگر موافقت کرده است.

زیردریایی کلاس ویرجینیا اولین زیردریایی که ایالات متحده می فروشد

زیردریایی های کلاس ویرجینیا

استرالیا سه زیردریایی اول این کلاس را در سال ۲۰۳۲ دریافت خواهد کرد. اگر این زیردریایی های جدید ساخته شوند، از تازه ترین نسخه زیردریایی کلاس ویرجینیا به نام Block V خواهند بود. زیردریایی های کلاس Block V دارای ۴۶۰ فوت (۱۴۰.۲ متر) طول داشته و عرض دماغه آن نیز ۳۴ فوت (۱۰.۳ متر) است. این زیردریایی ها مجهز به یک رآکتور هسته ای General Electric S9G هستند که با پروانه پمپ جت خود بیش از ۴۰,۰۰۰ اسب بخار نیرو تولید می کند. این زیردریایی دارای ۱۵ افسر و ۱۲۰ خدمه دیگر است.

زیردریایی کلاس ویرجینیا اولین زیردریایی که ایالات متحده می فروشد

از سلاح های زیردریایی کلاس ویرجینیا می توان به ۴ لانچر اژدر ۵۳۳ میلیمتری که اژدرهای Mk.48 ADCAP شلیک می کنند، نسخه دریاپرتاب موشک ضد کشتی Harpoon و مین های Hammerhead اشاره کرد. همچنین این زیردرایی به ۱۲ سیلوی پرتاب افقی مجهز است که هر کدام یک موشک حمله به اهداف زمینی و ضد کشتی Tomahawk در خود دارد. در نسخه Block V از یک ماژول حدود ۲۳.۵ متری به نام Virginia Payload Module (VPM) در قسمت میانی استفاده شده است. این ماژول شامل چهار لانچر استوانه ای است که هر کدام می تواند تا هفت موشک Tomahawk را حمل نماید. این تیوب ها می توانند موشک های هایپرسونیک جدید نیروی دریایی ایالات متحده به نام  Conventional Prompt Strike را نیز حمل کنند. البته زیردریایی های هسته ای که به استرالیا داده می شود، فاقد سلاح های هسته ای خواهند بود.

زیردریایی کلاس ویرجینیا اولین زیردریایی که ایالات متحده می فروشد

توانایی های زیردریایی کلاس ویرجینیا

زیردریایی های کلاس ویرجینیا (Virginia) به استرالیا توانایی اعمال قدرت جدیدی خواهند بخشید. نیروی دریایی سلطنتی استرالیا در حال حاضر شش فروند زیردریایی کلاس Collins در اختیار دارد که بین سال های ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۳ ساخته شده اند و از سیستم پیشرانه معمول دیزلی-الکتریکی استفاده می کند که به همین خاطر، برای استفاده از لوله تنفسی خود به عمق پریسکوپی برود. این لوله تنفسی به زیردریایی اجازه می دهد گازهای اگزوز را از موتور دیزلی خود تخلیه کرده و اکسیژن تازه دریافت کند.

زیردریایی کلاس ویرجینیا اولین زیردریایی که ایالات متحده می فروشد

زیردریایی کلاس Collins می تواند مسافت های طولانی را بپیماید اما بخش اعظم این مسافت باید روی سطح آب و در سرعتی پایین صورت گیرد. این زیردریایی ها می توانند با سرعت ۱۰ گره دریایی تا مسافت ۱۱,۵۰۰ مایل دریایی بروند، برای ۹,۰۰۰ مایل دریایی در سرعت ۱۰ گره در حالت حرکت لوله تنفسی باز (snorkel) به پیش رفته و در حالت شناور بودن کامل زیر آب نیز با سرعت ۴ گره تا مسافت ۴۸۰ مایل دریایی بروند. سرعت های بالای ۲۰ گره در زیر آب امکان پذیر است اما در این صورت باید سریع تر از قبل از قابلیت لوله تنفسی استفاده کرد.

HMS Anson ؛ پیشرفته ترین و پیچیده ترین زیردریایی جهان به قیمت ۱.۳ میلیارد پوند

زیردریایی کلاس ویرجینیا اولین زیردریایی که ایالات متحده می فروشد

زیردریایی کلاس ویرجینیا می تواند روی سطح یا زیر آب با سرعت ۲۵ گره دریایی حرکت کند بدون اینکه محدودیتی برای برد آن وجود داشته باشد. این بدان معناست که زیردریایی های جدید استرالیا نه تنها می توانند به مسافت های طولانی تری سفر کنند، برای مثال تنگه تایوان، بلکه می توانند نصف زمان قبلی خود را به چنین نقطه ای برسانند. این موضوع می تواند ناوگان زیردریایی های استرالیا را قادر سازد که واکنش سریع تری به بحران ها داشته باشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ویرجینیا؛ اولین زیردریایی هسته ای تاریخ ایالات متحده که به کشوری دیگر فروخته می شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..