تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مایکروسافت فروشگاه بازی موبایل می‌سازد؛ احتمال راه‌اندازی در سال 2024

مایکروسافت برای راه‌اندازی فروشگاه موبایل ایکس‌باکس برای سال آینده آماده می‌شود. ردموندی‌های سال گذشته میلادی از برنامه‌هایشان برای این استور جدید پرده برداشتند و همین چند روز پیش هم «فیل اسپنسر»، مدیر بخش ایکس‌باکس به آن اشاره کرد. حالا دوباره اسپنسر در مصاحبه‌ای از راه‌اندازی این فروشگاه بازی برای رقابت با اپل و گوگل خبر داده است.

اسپنسر در مصاحبه با فایننشال تایمز گفته مایکروسافت می‌خواهد کاربران روی هر صفحه‌ای بتوانند بازی کنند:

«ما می‌خواهیم در موقعیتی باشیم که بتوانیم ایکس‌باکس و محتواهای خودمان و شرکای شخص‌ثالث را در هر نمایشگری که کاربر می‌خواهد بازی کند، ارائه کنیم. امروز نمی‌توانیم چنین کاری را روی گوشی‌های هوشمند انجام دهیم، اما می‌خواهیم دنیایی بسازیم که فکر می‌کنیم راه را به آن دستگاه‌ها باز می‌کند.»

فروشگاه بازی مایکروسافت برای اندروید و آیفون ایکس باکس گیم‌پس

مایکروسافت اولین‌بار سال گذشته میلادی و یک ماه پس از اعلام قصد خود برای خرید اکتیوژن بلیزارد، به نسل بعدی فروشگاهش اشاره کرد. فروشگاه موبایل ایکس‌باکس برای رقابت با اپل و گوگل ساخته می‌شود و روی محصولات اکتیوژن بلیزارد مانند Call of Duty: Mobile و Candy Crush Saga تکیه می‌کند.

درحالی‌که مایکروسافت مشغول ساخت استور موبایل ایکس‌باکس است، برای ورود به دنیای اندروید و iOS نیازمند رگولاتورها برای مقابله با اپل و گوگل است. اپل اجازه ورود اپ استور‌های شخص‌ثالث به آیفون و آیپد را نمی‌دهد و حتی امکان استفاده از سیستم‌های پرداخت شخص‌ثالث هم در بسیاری از کشورها وجود ندارد.

شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و اسپاتیفای امیدوارند قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا اپل و گوگل را مجبور به تغییر نحوه توزیع اپ‌ها در دنیای گوشی‌های هوشمند کند و درنهایت پلتفرم‌های خود را روی استورهای شخص‌ثالث باز کنند. اسپنسر در مصاحبه‌اش به چنین موضوعی اشاره کرده است:

«قانون بازارهای دیجیتال در راه است و آن همان مواردی است که برایش برنامه‌ریزی کرده‌ایم. فکر می‌کنم یک فرصت بزرگ است.»

مایکروسافت برای اینکه به هدفش دست یابد، هم باید رگولاتورهای قرارداد خرید اکتیوژن بلیزارد را تأیید کنند و هم به اپل و گوگل برای بازکردن پلتفرم‌هایشان فشار بیاورد. باید منتظر ماند و دید ردموندی‌ها درنهایت رقیبی برای گوگل پلی و اپ استور ارائه می‌کنند یا خیر.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مایکروسافت فروشگاه بازی موبایل می‌سازد؛ احتمال راه‌اندازی در سال 2024»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..