تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مهندسان مشاور هفت شهر آریا، باز طراحی معابر شهر جدید اندیشه با تمرکز بر مناسب سازی فضاهای شهری برای توانیابان

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

مهندسان مشاور هفت شهر آریا با داشتن تجربه های زیاد در طرح های معماری و طراحی های شهری یکی از مجموعه های باسابقه برای طراحی معابر و مسیرهای پیاده و سواره هستند. این شرکت با اجرایی کردن طرح های تفصیلی بسیاری دارای تخصص فراوان برای اجرای و طراحی های مسیر هستند. باز طراحی معابر شهر جدید اندیشه با تمرکز مناسب سازی فضای شهری برای توانیابان یکی دیگر از نمونه طراحی های معابر این گروه حرفه ای است.

مهندسان مشاور هفت شهر آریا، با تمرکز بر مناسب سازی فضاهای شهری برای توانیابان

طراحی فضاهای شهری مناسب توانیابان توسط مهندسان مشاور هفت شهر آریا

آشنایی با معابر شهری

شهر ها همواره محل زندگی انسان ها بوده اند و انسان ها نیز برای عبور و مرور در شهرها معابر ها و مسیرها را ایجاد کردند. راه ها و مسیرها به عنوان استخوانبندی شهرها در شهرسازی  شناخته می شوند و فضاها و بناها را به هم مرتبط می کنند. راه ها در شهرسازی ها به دو دسته کلی تقسیم می شود. مسیرهای پیاده و خیابان ها تقسیم بندی کلی است که برای مسیرها در شهر در نظر گرفته شده است. طراحی مسیرها دارای اصول و ضوابط شهرسازی است که برای ایجاد یک مسیر مناسب بسیار مهم است. مهندسان مشاور معمار و شهرساز هفت شهر آریا طی طراحی های جامعی که برای برخی شهر ها و مناطق انجام داده اند طی سالها فعالیت دارای تجربه های زیادی در این زمینه هستند و با این اصول و تمام آنچه یک مسیر برای طراحی ایده آل نیاز دارد آشنا هستند.

ویژگی فضاهای عمومی شهری

 از آنجایی که فضاهایی شهری فضاهایی عمومی هستند و نیاز انبوهی از ساکنین شهر را برطرف می کنند باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند. فضاهای عمومی غالبا برای خدمات دهی طراحی می شوند. فضاهای سبز مانند پارک ها، فضاهای فرهنگی مانند کتابخانه ها و سینماها و مهمتر از همه معابری مانند خیابان ها و پیاده راه ها که بیشترین استفاده را میان دیگر فضاها دارد باید بهترین طراحی را داشته باشد. ساخت این فضاها باید عادلانه باشد. عادلانه به این معنا که طراحی ها باید به گونه ای باشند که همه افراد جامعه با هر خصوصیاتی بتوانند از آنها به یک میزان استفاده کنند. عادلانه بودن در کنار زیبا بودن یکی از مهمترین خصوصیات های طراحی های جامع است. پایداری در طراحی شهری نیز یکی از مباحثی است که بسیار حائز اهمیت است. زیبایی در کنار دیگر ویژگی ها نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. گروه مهندسان مشاور هفت شهر آریا با بررسی و در نظر گرفتن نیازهای شهرسازانه به باز طراحی قسمت هایی مهمی از شهر جدید اندیشه پرداخته اند تا با ایجاد یک فضای مناسب برای همه ی مردم یک فضای کارا را ایجاد کنند.

مناسب سازی فضاهای شهری برای توانیابان مناسب سازی فضاهای شهری برای توانیابان

ویژگی های معابر شهری مناسب

طراحی معابر دارای اصول و ضوابطی شهرسازی است که با توجه به فضاهای دیگر و محیط اطراف آن و همچنین کاربرد اصلی آن تعیین می شوند. مهمترین عامل ایجاد یک معبر نیاز به تردد است و این که چه کسانی قرار است از این مسیر استفاده کنند اصلی ترین فاکتور برای نحوه طراحی آن است. با توجه به این که استفاده کنندگان از معبر افراد پیاده هستند یا وسایل نقلیه، اصول کلی طراحی تعیین می شوند و در ادامه با توجه به محل قرار گیری معبر جزئیات آن مشخص می شود. طراحی مسیرها نیازمند رعایت دقیقا استاندارد ها برای ایجاد یک مسیر مناسب است که مهندسان مشاور هفت شهر آریا با رعایت استاندارد ها یکی معتبرترین گروه های طراحی شهری هستند و با ضوابط راه سازی به خوبی آشنایی داشته و همچنین این مجموعه شامل مهندسین حرفه ای و با سابقه درخشان است که در کارنامه خود طراحی های بزرگی را ثبت کرده اند. یکی از مهمترین مسائل در طراحی مسیرها در نظر گرفتن استفاده کنندگان خاص از مسیر است. یک مسیر معبر مناسب پیاده یا سواره باید به گونه ای باشد که پاسخگوی تمام نیازهای افراد باشد. افراد خاصی مانند کودکان، سالمندان، توانیابان مواردی هستند که اهمیت به آنها و توجه به حضور آنها هنگام طراحی نباید فراموش شود. قطعا با شرایطی مواجه شده اید که دارای کمبود هایی در این زمینه است. به عنوان مثال مسیرهایی که مسیر مناسب برای عبور ویلچر وجود ندارد یا فضاهایی که آسانسور در آنها تعبیه نشده است. گروه مهندسان مشاور هفت شهر آریا با در نظر گرفتن تمام نیازهای افراد خاص جامعه به طراحی های مناسب در این زمینه پرداخته اند. در طراحی های مسیرهای خاص باید فضاها و مبلمان هایی برای افراد ویژه طراحی شود تا همه افراد جامعه بتوانند از فضاهای شهری بیشترین استفاده را ببرند.

قطعا طراحی فضاهای معمولی بسیار ساده تر از طراحی فضاهای کاربردی برای تمام افراد است. به همین دلیل خلق کرده و در نظر گرفتن فضاهایی که پاسخگوی نیازهای مختلف و متفاوت باشد نیازمند توانمندی و مهارت همه جانبه است. مهندسان مشاوره هفت شهر آریا با در نظر گرفتن طیف وسیعی از مردم جامعه و رفتارهای آنها در فضاهای شهری به طراحی و مناسب سازی فضاهای عمومی و معابر پرداخته اند.

نیاز فضاهای شهری برای باز طراحی نیاز فضاهای شهری برای باز طراحی

مسیر سواره

خیابان ها با دسته بندی های متفاوتی که دارند و میزان استفاده از آنها و محل قرار گیری آنها در طبقه بندی های اصلی و فرعی قرار می گیرند و بین آزاد راه تا بن بست ها جای می گیرند. طراحی خیابان های مناسب شهر یکی از مهمترین و سخت ترین موارد در طراحی به حساب می آید. متصل کردن تمام نقاط شهر به هم به بهترین شکل ممکن نیازمند مطالعه و برنامه ریزی فراوانی است. یکی از مهمترین دلایلی که پروژه باز طراحی معابر شهر اندیشه به گروه مهندسان مشاور هفت شهر آریا سپرده شده است وجود کارشناسان در زمینه ی شهرسازی در این مجموعه است.

مسیر پیاده

مسیر پیاده یکی از مهمترین قسمت های فضای شهری به حساب می آید. گروه مهندسان مشاور هفت شهر آریا با اشراف به ویژگی های مسیر پیاده و آگاهی به تمام نیازهایی که یک پیاده راه دارد به طراحی شهری معابر شهر جدید اندیشه پرداخته اند. باز طراحی معابر در صورتی انجام می شود که مسیر طراحی شده به طور کامل برای تمام افراد شهر طراحی نشده باشد و یا طراحی به صورت کامل و جامع نباشد و از نظر اصول دارای نقص هایی باشد. پیاده راه ها بزرگترین مسیرهای اجتماعی هستند و جز شریان های مهم عبوری هستند.

طراحی معابر شهر جدید اندیشه



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مهندسان مشاور هفت شهر آریا، باز طراحی معابر شهر جدید اندیشه با تمرکز بر مناسب سازی فضاهای شهری برای توانیابان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..