تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افزایش مرگ مسافران نوروزی در تصادفات؛ تنها ۵ روز بعد از شروع مسافرت‌ها

سرهنگ احمد شیرانی دراین‌باره گفت:‌ از ۲۴ اسفند ماه طرح نوروزی پلیس در جاده‌های سراسر کشور آغاز شده است. متاسفانه در اینمدت پنج روزه سه هزار و ۹۲۲ تصادف جرحی رخ داده که در جریان آن پنج هزار و ۲۰۰ نفر مجر ح شده‌اند. درصد قابل توجهی از اینافراد دچار نقص عضو یا معلولیت شدند که تا پایان عمر درگیر عوارض آن خواهند بود.

وی درباره آمار جانباختگان حوادث رانندگی نیز گفت:‌ در روز گذشته ۵۲ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند. درمجموع از ابتدای شروع طرح نوروزی تا کنون نیز ۱۹۷ تصادف فوتی رخ داده که در جریان آن ۲۲۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا استان‌های خراسان رضوی، فارس، کرمان، اصفهان وسیستان و بلوچستان بیشترین آمار تصادفات جرحی و فوتی را در این پنج روز به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه آمار تصادفات بسیار نگران کننده است، گفت:‌ پلیس و دستگاه‌های امدادی و خدماتی با تمام توان پای کار آمده‌اند، امادرخواست ما از رانندگان این است که تصور نکنند حادثه برای دیگری است. رانندگی در شرایط خستگی و خواب‌ آلودگی بسیار خطرناکاست، اینکه راننده‌ای کمی دیرتر به مقصد رسیده و این مدت را در حاشیه امن مسیر استراحت کند، اقدامی منطقی در برابر این احتمالاست که هیچگاه به مقصد نرسد.

شیرانی درباره علت وقوع حوادث رانندگی در این سه روز نیز گفت: بشترین علت وقوع حوادث عدم توجه به جلو است، این دلیل از خستگیرانندگی یا خوردن و آشامیدن در حین رانندگی یا کار و صحبت با تلفن همراه ناشی می‌شود. درخواست من از رانندگان این است که اینموارد را جدی بگیرند. دلیل دیگر انحراف و تجاوز به چپ ناشی از عجله و شتاب در رانندگی برای سبقت غیرمجاز است. این امر هممنجر به شدیدترین و پرتلفات ترین حوادث شده است. عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و سرعت غیر مجاز هم از دیگر عوامل اصلیشکل گیری حوادث رانندگی بوده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی حتما با تخلفات حادثه‌ساز وهمچنین ارتکاب همزمان دو تخلف برخورد می‌کنند. توجه و نظارت ویژه‌ای هم بر ناوگان حمل و نقل عمومی وجود دارد و همانطور هم کهقبلا اعلام کردیم، سقف سرعت مجاز خودروهای عمومی یعنی اتوبوس، کامیون، مینی‌بوس، ون و تاکسی را در جاده‌ها ۱۰ کیلومتر در ایامنوروز کاهش دادیم. اما لازم است مردم و به خصوص رانندگان بیشتر توجه کنند.

بیشتر بخوانید:

۲۷۱ ۲۳۳




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افزایش مرگ مسافران نوروزی در تصادفات؛ تنها ۵ روز بعد از شروع مسافرت‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..