تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نماینده شیراز: حداقل دستمزد کارگران به صورت بومی تعیین شود / دولت در سند تحول خود بر استانی شدن حداقل دستمزد تاکید کرده است / تفاوت هزینه زندگی در مناطق مختلف کشور کاملاً معنادار است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای حمایت از معیشت نیروی کار و همچنین حفظ اشتغال، ضروری است که حداقل دستمزد به صورت منطقه‌ای تعیین شود.

روح‌الله نجابت در رشته توئیت خود با اشاره به حداقل دستمزد کارگران نوشت: دولت در سند تحول خود که یک سال پیش توسط شخص رئیس جمهور ابلاغ شد، بر استانی شدن حداقل دستمزد بر مبنای محاسبه هزینه بومی سبد معیشت و میزان درآمد خانوار تاکید کرده است .

وی افزود: ماده ۴۱ قانون کار نیز شورای عالی کار را موظف به تعیین میزان حداقل مزد کارگران برای نقاط مختلف کشور و یا صنایع مختلف کرده است .

نجابت تصریح کرد: تفاوت هزینه زندگی در مناطق مختلف کشور کاملاً معنادار است و در این میان تاثیر مسکن بر افزایش هزینه زندگی در استان‌های برخوردارتر بسیار زیاد است .

این نماینده مجلس تاکید کرد: یکسان بودن حداقل دستمزد در همه کشور باعث می‌شود نرخ بیکاری در استان‌های محروم افزایش یابد و بازار کار غیر رسمی در این مناطق رونق بگیرد.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی، کارفرمایان انگیزه‌ای برای بیمه کردن کارگران ندارند چرا که با نیروی کار ارزان ای مواجه هستند که مطالبه بیمه و حداقل حقوق مصوب را ندارند; علاوه بر این باعث می‌شود نیروی کار در استان‌های برخوردار برای تامین هزینه زندگی و به ویژه مسکن مجبور شوند بیش از سقف مقرر در قانون کار تلاش کرده و فشار مضاعفی را تحمل کنند تا معیشتی حداقلی را برای خود و خانواده فراهم آورند.

نجابت خاطرنشان کرد: حرکت به سوی عدالت مستلزم آن است که نگاه واقعی به مسائل تاریخی اقتصاد داشته باشیم برای حمایت از معیشت نیروی کار و همزمان حفظ اشتغال ضروری است که حداقل دستمزد به صورت منطقه‌ای تعیین شود ، دست‌کم حق مسکن یکسان نباشد تا گامی به سمت عدالت برداشته باشیم .

وی افزود: راه حل فوری آن است که حداقل میزان حق مسکن در هر استان با هزینه مسکن در همان استان متناسب سازی شود.

نماینده شیراز تصریح کرد: فرصت، بستر قانونی و راه‌حل کارشناسی برای اجرایی شدن و دیگر رئیس جمهور در سند تحول دولت فراهم است و سوال این است که دولت محترم برای تحقق وعده خود در این برهه چگونه عمل خواهد کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نماینده شیراز: حداقل دستمزد کارگران به صورت بومی تعیین شود / دولت در سند تحول خود بر استانی شدن حداقل دستمزد تاکید کرده است / تفاوت هزینه زندگی در مناطق مختلف کشور کاملاً معنادار است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..