تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پوتین: از کمک چین به حل بحران اوکراین استقبال می‌کنیم

آفتاب‌‌نیوز :

پوتین در یادداشتی برای روزنامه چینی «مردم» که نسخه‌ای از آن روی تارنمای کرملین قرار گرفت، شی جین پینگ رئیس جمهوری چین را «دوست خوب قدیمی» خطاب کرد و نوشت که سفر وی «تحولی برجسته است که بار دیگر بر ماهیت خاص روابط روسیه-چین صحه می‌گذارد.»

پوتین در این مقاله افزود: روابط چین و روسیه به بالاترین سطح خود رسیده و حتی در حال گرفتن قوت بیشتری است و ماهیت آن از ائتلاف‌های نظامی-سیاسی دوران جنگ سرد عبور کرده است.

وی درباره حوزه‌های همکاری دو کشور نوشت: عرضه نفت و زغال سنگ روسیه به چین افزایش قابل توجهی یافته است. کارشناسان ما در ساخت واحد‌های جدید تولید برق هسته‌ای در چین مشارکت دارند و شرکت‌های چینی نیز مشارکت فعالی در پروژه‌های گاز ال. ان. جی دارند.

پوتین با بیان این که «همکاری صنعتی و کشاورزی ما در حال رشد قوی‌تر است» افزود: ما همچنین در حال بررسی فضای خارج و توسعه فناوری‌های جدید هستیم.

پوتین تاکید کرد: چین و روسیه برخلاف برخی کشور‌هایی که مدعی هژمونی بوده و ناسازگاری در نظم جهانی ایجاد می‌کنند، عملا در حال ساخت پل‌ها هستند.

رئیس جمهوری روسیه افزود: سیاست آمریکا مبتنی بر بازدارندگی همزمان در مقابل چین و روسیه و همه کسانی است که نمی‌خواهند در برابر دیکته‌های آمریکایی سر خم کنند. این سیاست بیش از پیش در حال شدت گرفتن و تهاجمی شدن است.

پوتین درباره نگاه چینی‌ها به مساله اوکراین نیز نوشت: ما از موضع متوازان چین در مورد تحولات اوکراین و درک آن کشور از ریشه‌ها و زمینه‌های تاریخی این تحولات تمجید می‌کنیم.

رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد: ما از آمادگی چین برای کمک معنادار به حل این بحران استقبال می‌کنیم.

پوتین همچنین سازمان پیمان آتلانتیک شمالی را به «تلاش برای نفوذ در منطقه آسیا-اقیانوسیه» متهم کرد و افزود: نیرو‌هایی همواره برای شکاف در فضای مشترک اوراسیا و ایجاد شبکه‌ای از «باشگاه‌های اختصاصی» و بلوک‌های نظامی فعالیت می‌کنند تا از این طریق توسعه کشور‌های ما را مهار کرده و به منافع ما ضربه بزنند. اما این مساله کارآمد نخواهد بود.

شی قرار است طی روز‌های روز‌های ۲۰ تا ۲۲ مارس (۲۹ اسفند تا دوم فروردین) به مسکو سفر کند درباره تحولات دوجانبه و جهانی از جمله بحران اوکراین با پوتین رایزنی کند.

وزارت خارجه چین پنجم اسفند ماه از طرح ۱۲ ماده‌ای خود برای صلح در اوکراین که شامل آتش‌بس و پایان تحریم‌های غرب علیه روسیه است، رونمایی کرد.

به دنبال رونمایی چین از سند ابتکاری خود ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفت که قصد دارد با شی دیدار کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پوتین: از کمک چین به حل بحران اوکراین استقبال می‌کنیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..