تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امروز در فضا: ماهواره یونوسفر به مدار نمی رسد

در ۱۹ مارس ۱۹۶۴، ناسا تلاش ناموفقی برای پرتاب ماهواره‌ای به نام بیکن اکسپلرر-آ در مأموریتی برای مطالعه یونوسفر کرد.

یونوسفر منطقه‌ای در جو فوقانی زمین است که در آن تابش خورشید، الکترون‌ها را از اتم‌ها و مولکول‌ها جدا می‌کند و لایه‌ای از یون‌ها و الکترون‌های آزاد را ایجاد می‌کند.

بیکن اکسپلرر-آ قرار بود تمام آن الکترون‌های آزاد را با استفاده از یک فانوس رادیویی بشمارد، اما پس از پرتاب هرگز به مدار نرسید.

تکنسین‌ها قبل از پرتاب ناموفق ماهواره ناسا روی آن کار می‌کنند.

پس از بلندشدن آرام از محل پرتاب در فلوریدا، مشکلی در مرحله سوم موشک دلتا رخ داد. سوخت سوم قرار بود ۴۰ ثانیه طول بکشد، اما موتورها پس از ۲۲ ثانیه قطع شدند. ماهواره دوباره وارد جو زمین در جایی بر فراز اقیانوس اطلس جنوبی شد و با سوختن‌ در جو نابود شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امروز در فضا: ماهواره یونوسفر به مدار نمی رسد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..