تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سفیر روسیه: حجم گردش کالا بین روسیه و ایران طی یک سال ۲۰ درصد افزایش یافت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سفیر روسیه گفت: در سال ۲۰۲۲ گردش تجاری بین فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران بالغ بر ۴ میلیارد و ۸۶۰ میلیون دلار بوده است.

الکسی ددوف، سفیر فوق العاده و تام الاختیار فدراسیون روسیه در جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: در سال 2022 گردش تجاری بین فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران بالغ بر 4 میلیارد و 860 میلیون دلار بوده است.

سفیر روسیه گفت: در ایران و اینجا در فدراسیون روسیه، می دانند که گردش مالی ما با سرعت بسیار بالا و به طور پویا در حال رشد است. رقم مربوطه در سال 2021، 40 درصد و در پایان سال 2022، حدود 20 درصد رشد کرد و به معنای واقعی فقط اندکی با سطح 5 میلیارد دلارفاصله داشت. اگر با اعداد و ارقام صحبت کنیم، میزان گردش تجاری به 4.860 میلیارد دلار رسید.

الکسی ددوف خاطرنشان کرد: همانطور که جواد اوجی، وزیر نفت ایران قبلاً گفته بود، هنوز پیش بینی در مورد زمان رسیدن گردش مالی به سطح 40 میلیارد دلار بسیار دشوار است.

وی تاکید کرد: پیش‌بینی پارامترهای کمی برای آینده هنوز بسیار دشوار است. یک چیز واضح است که پتانسیل تجاری کشورهای ما تا تحقق کامل هنوز فاصله دارد و برای رشد بیشتر آن نیاز به کار زیادی است.

سفیر فدراسیون روسیه در ایران همچنین خاطرنشان کرد: جغرافیای مناطق روسیه که به طور فعال در روند ایجاد مشارکت با ایران مشارکت دارند، به طور قابل توجهی گسترش یافته است.

ددوف افزود: در مورد همکاری ها بین مناطق، این یکی از مهمترین عناصر در توسعه تعامل ما با ایران، در درجه اول تعامل اقتصادی است. اگر به آمار رجوع کنیم، در سال 2022، 78 نهاد روسیه روابط تجاری و اقتصادی با ایران را حفظ کردند. مناطق مسکو، سن پترزبورگ، روستوف، آستاراخان، ساراتوف، تاتارستان، باشقورتستان از نظر شاخص های گردش مالی خود رشد ثابتی را نشان می دهند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سفیر روسیه: حجم گردش کالا بین روسیه و ایران طی یک سال ۲۰ درصد افزایش یافت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..