تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رئیس ستاد امر به معروف: وظیفه حاکمیت اسلامی جلوگیری از تجاهر به روزه‌خواری است

به گزارش رکنا،  آیت الله کاظم صدیقی در نشست تخصصی که با هدف اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با هنجارشکنی در ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان و با حضور نمایندگانی از قوه قضاییه، نیروی‌انتظامی، وزارت صمت، اتاق اصناف و سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به روایات، برای مقابله با منکرات سه مرحله انزجار قلبی، تذکر لسانی و ایستادگی و مقابله با آن را قائل شد.

وی با بیان این‌که انزجار قلبی و تذکر لسانی نسبت به منکرات بر همگان واجب و تکلیف شرعی است، تصریح کرد: هر فرد مؤمنی قلباً از وقوع گناه ناراحت می شود، چون غیرت دینی دارد و معصیت را تعرض به حریم الهی می داند که به آن انزجار قلبی از گناه و منکر گفته می شود؛ در مرحله دوم هر مؤمنی باید شجاعت آن را داشته باشد تا به افرادی که به حریم الهی تعرض کرده و هنجارشکنی می کنند، تذکر بدهد که از آن به تذکر لسانی یاد می شود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، مهم ترین بخش مقابله با منکرات را برخورد قاطع با هنجارشکنان حریم الهی دانست و تأکید کرد: این مرحله شامل همه افراد نمی شود بلکه مختص حاکمیت اسلامی است و حاکمیت اسلامی، قوای سه گانه و مجموعه هایی مانند نیروی انتظامی را موظف کرده ضمن برخورد قاطع با هنجارشکنان، از آمران به معروف و ناهیان از منکر نیز حمایت همه جانبه داشته باشند.

آیت الله صدیقی، تجاهر به روزه‌خواری را جزو منکراتی دانست که حاکمیت اسلامی وظیفه دارد از ایجاد چنین منکر و ناهنجاری در جامعه جلوگیری کند و تصریح کرد: تجاهر به روزه خواری این است که فرد در ملأعام و انظار عمومی روزه خواری کند و شرعاً و قانوناً صحیح نیست.

وی همچنین میان روزه خواری و تجاهر به روزه خواری تفاوت قائل شد و بیان داشت: افرادی که عذرشرعی دارند می توانند افطار کنند ولی نباید این کارشان در ملأعام باشد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر در ادامه، کشف حجاب را جرم و از مصادیق تجاهر به گناه دانست و گفت: بر همه مردم واجب است نسبت به کشف حجاب هم انزجار قلبی داشته باشند و هم تذکر لسانی بدهند و حاکمیت اسلامی نیز برابر با قانون با این افراد برخورد کند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در پایان عمل به قانون را فرهنگ و قانون شکنی را بی فرهنگی دانست.

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رئیس ستاد امر به معروف: وظیفه حاکمیت اسلامی جلوگیری از تجاهر به روزه‌خواری است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..