تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نوروزانه حوزه هنری به کودکان کردستانی

کتاب شعر "پاییز، کچیکی کال" از سروده‌های کودکانه کلثوم عثمان پور شاعر توانمند کردستانی با حمایت حوزه هنری استان کردستان و تصویرگری ژاله یوسفی نژاد، منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرارگرفته است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: در راستای سند زیست بوم حوزه هنری کردستان و توجه به فرهنگ وادبیات کردی به ویژه ادبیات کودک ونوجوان کتاب شعر" پاییز، کچیکی کاله" مشتمل بر ۵ قطعه شعربا عناوین "بهار"، "پاییز"، "زمستان"، " درخت" و " نقاشی" به زبان کردی و لهجه سورانی در ۱۲۰۰ نسخه در انتشارات پرهیب منتشر و روانه بازار نشر شده است.

امین مرادی ادامه داد: خانم عثمان پوردر این کتاب ۲۴ صفحه‌ای با تصویرگری سرشاراز زیبایی و نشاط هنرمند توانمند "ژاله یوسفی نژاد" تلاش کرده است تا با زبانی ساده و با کمک تصاویر خلق شده ویژگی‌ها و خصوصیات هریک از عناوین در نظر گرفته شده را در جهت آشنایی کودکان ونوجوانان با فرهنگ اصیل کردی بازآفرینی کند.

او تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ در بخش تولید اثر در بخش‌های مختلف هنری تلاش‌های ارزنده‌ای توسط هنرمندان بخش‌های مختلف هنری صورت گرفت که حاصل آن تولید بیش از ۲۳ فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه ای، انتشار چندین عنوان کتاب از مجموعه دانشنامه"فرهنگ، هنر و تمدن کردستان"، انتشار چندین عنوان کتاب در بخش‌های مختلف از جمله فرهنگ ومطالعات پایداری، آلبوم‌های موسیقی و برپایی نمایشگاه‌های مختلف تجسمی بوده است.

رئیس حوزه هنری استان کردستان تولید محوری را از اولویت‌های اصلی حوزه هنری عنوان و اظهار امیدواری کرد: در سال ۱۴۰۲ نیز بتوان با بهره مندی از پتانسیل بسیار غنی فرهنگ و هنر کردستان در جهت معرفی این ویژگی‌ها در قالب تولید آثار هنری گام‌های مؤثرتری برداشته شود.

"کلثوم عثمان پور" کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی از شاعران ونویسندگان کردستانی که علاوه بر آموزش شعر و داستان در سطح مدارس و دانشگاه‌های استان و داوری جشنواره‌های مختلف در عرصه ادبیات را برعهده داشته است و چندین اثر دیگر از جمله" هه تول، مه تول، شه مامه"، "بررسی زیبایی شناسی در دیوان مولوی کرد" و " گره" را در کنار مقالات متعدد در حوزه ادبیات نیز منتشر کرده اند.

از این پژوهشگر و نویسنده حوزه ادبیات کردی و فارسی "نقش زنان در آفرینش ادبیات شفاهی کرد" هم اکنون آماده چاپ است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نوروزانه حوزه هنری به کودکان کردستانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..