تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راه هایی برای سالم ماندن در دوران بازنشستگی

مهاجرت به فنلاند در مقطع دبیرستان

در مورد آن خوب فکر کنید. دوران بازنشستگی مرحله ای از زندگی است که در آن می توانید زندگی را مطابق شرایط خود بگذرانید (یا حداقل تلاش خود را انجام دهید). چرا اهداف تناسب اندام خود را شروع نمی کنید و سلامت خود را در دوران بازنشستگی بهبود نمی دهید؟ چرا تفریح نمی کنید؟ دوران بازنشستگی به معنای بیکار نشستن در خانه نیست.

برای تقویت سلامتی خود هرگز دیر نیست بنابراین می توانید بیشتر از علایق و اهداف پس از شغل خود لذت ببرید.

بهترین زمان برای شروع یک سبک زندگی سالم همین الان است و لازم نیست گران، پیچیده یا زمان بر باشد.

بر اساس نظرسنجی بازنشستگی Transamerica، کاهش سلامت به عنوان بزرگترین ترس در مورد دوران بازنشستگی ذکر شده است و جای تعجب نیست که در شش سال اول پس از بازنشستگی کامل، بازنشستگان به طور میانگین موارد زیر را تجربه می کنند:

افزایش 5 تا 16 درصدی مشکلات مرتبط با تحرک و فعالیت های روزانه افزایش 5 تا 6 درصدی شرایط بیماری 6 تا 9 درصد کاهش سلامت روان

برای از بین بردن این میانگین ها، فهرستی از چندین فعالیت برای سالمندان در دوران بازنشستگی تهیه کرده ایم که مغز، بدن و روح شما را جوان نگه می دارد.

دوران بازنشستگی

1. قدردانی را تمرین کنید

پیگیری آنچه که بر روی کاغذ برای آن سپاسگزاریم کمک می کند تا به خود یادآوری کنیم که همیشه اتفاق خوبی در حال رخ دادن هست.

دوران بازنشستگی فوق العاده است اما برنامه ریزی برای آن دشوار است. شما دیگر کار نمی کنید و این بدان معناست که اکنون آزاد هستید که هر کاری که می خواهید با وقت خود انجام دهید.

اما قبل از اینکه بیرون بروید و خود را درگیر کنید، هر روز چند دقیقه به چیزهایی در زندگی که امکان بازنشستگی شما را ممکن کرده است، فکر کنید.

گرفتار شدن در تمام آزارهای جزئی دوران بازنشستگی بسیار آسان است، در حالی که باید واقعاً بر آنچه که انجام داده ایم تمرکز کنیم.

پس از همین امروز با بررسی همه چیزهای خوب مربوط به دوران بازنشستگی، قدردانی را تمرین کنید حتی ممکن است آنها را در قالب یک دفترچه قدردانی یادداشت کنید یا آنها را با یکی از نزدیکان به اشتراک بگذارید که از شنیدن اهمیت آنها برای شما باخبر شود.

شما تمام زندگی خود را به سختی کار کرده اید و اکنون زمان آن رسیده است که از ثمرات آن زحمات قدردانی کنید.

2. ذهن آگاهی را تمرین کنید

ذهن آگاهی فرصتی است برای دور شدن از هیاهوی زندگی. زمانی آگاهانه که در آن ذهن شما می تواند آزاد باشد، بدون آزار و اذیت همه چیزهایی که آن را در زندگی روزمره سنگین می کند.

این یک تصور غلط رایج است که ذهن آگاهی و مدیتیشن یکی هستند اما آنها فقط دو روی یک سکه هستند. مدیتیشن برای مدت زمان مشخصی انجام می شود، در حالی که ذهن آگاهی را می توان در طول روز تمرین کرد.

ذهن آگاهی تمرینی است برای حضور در لحظه و تجربه زندگی در زمان وقوع. این در مورد توجه به آنچیزیست که انجام می دهید، احساس می کنید، فکر می کنید، یا بدون قضاوت می گویید.

گفته شده است که تمرین ذهن آگاهی باعث بهبود سلامت جسمانی، رفاه عاطفی، عملکرد شناختی و روابط بین فردی می شود و این تنها بخشی از مزایای تمرین ذهن آگاهی است. در اینجا چند راه برای شروع وجود دارد:

در طول روز زمانی را برای خود اختصاص دهید که از حواس پرتی فناوری یا افراد دیگر دور باشید.

فعالیتی را انتخاب کنید که بدن شما را به حرکت درآورد مانند راه رفتن در بیرون یا حرکات کششی سبک هنگام خوردن غذا با جویدن بیشتر از حد معمول و لقمه های کوچکتر، سرعت خود را کاهش دهید. هنگامی که احساس استرس یا گیجی می کنید، تنفس عمیق را تمرین کنید. خود را به چالش بکشید تا بیشتر مراقب خود و اطرافتان باشید و لحظه حال را به طور کامل تجربه کنید. 3. مدیتیشن

مدیتیشن می تواند به شما کمک کند تا احساس شادابی، رضایت و احساس آرامش خود را دوباره به دست آورید.

بیشتر مردم مدیتیشن را با معنویت مرتبط می دانند. ژست های غیرممکن به سبک نیلوفر آبی، تلاش برای پاکسازی ذهن و سوزاندن عود و بخور. مدیتیشن چیزی بسیار بیشتر (و البته کمتر) است.

زیبایی آن نه تنها در سادگی بلکه در دسترس بودن است. این مزایا افراد در هر سنی را در هر جایی که بتوانند زمانی برای استراحت پیدا کنند، تحت تاثیر قرار می دهد.

مدیتیشن هم برای بدن و هم برای ذهن مفید است. در اینجا فقط چند مورد از مزایای بزرگ ذکر شده است:

اضطراب را آرام می کند. استرس را کاهش می دهد. کیفیت خواب را ارتقا می دهد. به سلامت عاطفی در مواجهه با چالش های پیری کمک می کند. حتی ممکن است به کند کردن پیشرفت بیماری آلزایمر کمک کند.

مانند هر چیزی که قبلاً امتحان نکرده‌ اید، ممکن است زمان ببرد تا بدن، افکار و احساسات شما عادت کند پس فقط به تمرین ادامه دهید. هرچه بیشتر این کار را انجام دهید، بهتر خواهید شد و بیشتر از آن لذت خواهید برد.

دوران بازنشستگی

4. با طبیعت ارتباط برقرار کنید

طبیعت بهترین راه فرار برای کسی است که می خواهد دوباره با خودش ارتباط برقرار کند.

جای تعجب نیست که وقتی با طبیعت احاطه شده ایم، بیشتر احساس آرامش می کنیم. ثابت شده است که روح را آرام می کند، روحیه ما را بالا می برد و به ما انرژی می دهد.

تحقیقات نشان داده است افرادی که در نزدیکی فضاهای سبز زندگی می‌ کنند، از سلامت روانی بهتری برخوردارند نسبت به کسانی که این شرایط را ندارند زیرا به ما کمک می کند تا با استرس و اضطراب مقابله کنیم.

اکنون که به شغل یا تشکیل خانواده محدود نیستید، می توانید از فضای باز لذت ببرید. خواه اسکی در زمستان، رفتن به کمپینگ در تابستان یا حتی رفتن به پیک نیک باشد در هر صورت از اوقات فراغت خود برای ارتباط مجدد با طبیعت استفاده کنید.

5. خانه خود را ساماندهی کنید

شما حتماً شادی و رضایت را وقتی خانه‌ تان عاری از هرج و مرج و برهم ریختگی باشد احساس خواهید کرد.

آیا احساس می کنید خانه شما به هم ریخته است و نمی دانید از کجا شروع کنید؟ شما تنها نیستید. رها کردن چیزهایی که به ما یادآوری می‌ کنند قبلاً چه کسی بودیم و چه کارهایی را انجام دادیم، سخت است. با این حال، با افزایش سن، متعهد شدن به مرتب کردن خانه سخت‌ تر می‌ شود.

یکی از روش های محبود روش KonMari است. اگر مرتب کردن با ماری کوندو را نمی دانید، ایده اصلی این است که با تصور سبک زندگی ایده آل خود شروع کنید که به شما کمک می کند متوجه شوید که واقعاً به همه چیزهایی که در طول سال ها ذخیره کرده اید نیاز ندارید.

این یک تصور غلط رایج است که شما باید هر بار با یک اتاق پر برخورد کنید. این منجر به یک چرخه بی پایان از درهم ریختگی می شود در حالی که در واقعیت، مرتب کردن بر اساس دسته بندی، روند بی نظمی خانه را ساده می کند.

هر شی را بردارید و سعی کنید تعیین کنید که آیا واقعاً شما را خوشحال می کند و همچنان به هدف خود عمل می کند یا خیر. در نهایت، مواردی را که باعث شادی تان نمی شوند را رها کنید. و یکباره می بینید خانه شما (و ذهن شما) بدون بهم ریختگی است.

6. به یک ورزشکار سالم تبدیل شوید

چه به دنبال یک خروجی رقابتی باشید یا فقط به دنبال چیزی ساده تر و انفرادی باشید، راه های زیادی برای تناسب اندام وجود دارد.

رفتن به باشگاه در دوران بازنشستگی می تواند ترسناک باشد اما راهی عالی برای تناسب اندام و حفظ سلامت خود در هر سنی است.

و اگر در این زمینه به انگیزه نیاز دارید، در اینجا پنج دلیل وجود دارد که چرا تبدیل شدن به یک ورزشکار دقیقاً همان چیزی است که پزشک برای بازنشستگی دستور داده است:

کیفیت کلی زندگی را بهبود می بخشد. مناسب برای ذهن و بدن از مشکلات جلوگیری می کند و شرایط را تحت کنترل نگه می دارد. ظرفیت عملکردی و استقلال را بهبود می بخشد.

کلید موفقیت، پیدا کردن روتینی است که برای شما مفید باشد. وقتی نوبت به ورزش کردن می رسد از انجام چه کاری لذت می برید؟ اگر کمک کرد، سعی کنید تمرینات را به بخش‌ های کوچک‌ تر تقسیم کنید تا خیلی خسته نباشید و روی چیزهایی تمرکز کنید که حس خوبی دارند.

7. روزانه به موسیقی گوش دهید

موسیقی این توانایی را دارد که زمانی که ما به آن نردبان کوچک نیاز داریم، شادی را به زندگی ما بیاورد.

آیا تا به حال این ضرب المثل را شنیده اید که “موسیقی غذای روح است؟” به نظر می رسد که ممکن است حقیقتی در این ضرب المثل قدیمی وجود داشته باشد.

موسیقی درمانی مزایای زیادی برای افراد مسن دارد که به خلق و خوی، درد مزمن، اضطراب، افسردگی و موارد دیگر کمک می کند.

برای بهبود سلامت خود، برخی از عناصر موسیقی را به برنامه روزانه خود اضافه کنید مانند پیاده روی کوتاه در حین گوش دادن به آهنگ های مورد علاقه خود با هدفون یا آواز خواندن زیر دوش.

8. کایاک سواری کنید

کایاک سواری در اطراف دریاچه‌ ها و رودخانه‌ ها می‌ تواند راه‌ های بسیار خوبی برای ورزش کردن بدون اعمال فشار زیاد بر روی مفاصل باشد.

وقتی بازنشسته می‌ شوید، مجبور نیستید پاروی خود را کنار بگذارید. با داشتن وسایل مناسب، لذت بردن از این تمرین کم‌ تأثیر آسان است.

یادگیری نحوه پارو زدن راهی عالی برای درگیر شدن با یک ورزش است که شما را فعال و خوش اندام نگه می دارد. همچنین فرصت هایی را برای کشف بسیاری از سرگرمی های دیگر مانند تماشای پرنده یا ماهیگیری باز می کند.

پیوستن به یک باشگاه کایاک محلی را در نظر بگیرید تا اصول اولیه را بیاموزید، از سرمایه گذاری روی تجهیزات و ملاقات با افراد همفکر خودداری نکنید.

این می‌ تواند یک ماجراجویی هیجان‌ انگیز یا قایقرانی آرام در آبراه‌ های محلی باشد. پس چرا به پارو زدن در سالهای طلایی خود ادامه نمی دهید؟

سلامت سالمندان

9. هر روز صبح ابتدا یک لیوان آب بنوشید

روز خود را با نشاط و با نوشیدن یک لیوان آب شروع کنید. شاید حتی خوب باشد کمی لیمو به آن اضافه کنید.

یکی از اولین کارهایی که اکثر مردم صبح ها انجام می دهند دوش گرفتن است اما در مورد دوش داخلی چطور؟ این ممکن است احمقانه به نظر برسد اما نوشیدن آب دقیقاً همین است فقط از داخل.

وقتی صبح از خواب بیدار می شوید، بدن شما ممکن است به دلیل ننوشیدن چیزی در طول شب کم آب شود. اول صبح یک لیوان کامل آب بنوشید تا متابولیسم خود را شروع کرده و برای بقیه روز آماده شوید.

ما به شدت توصیه می کنیم که این یکی را به برنامه روزانه خود اضافه کنید زیرا نوشیدن مقداری آب سرد بلافاصله شروع به ایجاد اینرسی یا لختی می کند. این یک کار ساده و دست یافتنی است که به شما کمک می کند تا روزتان را سالم شروع کنید.

10. وقت خود را در زمین گلف بگذرانید

گلف فرصت هایی را برای معاشرت، آرامش و ورزش به یکباره ارائه می دهد.

گلف ورزشی است که فراتر از سن و زمان است. بازی توسط میلیون ها نفر از سالمندان، آن را فراهم می کند

این بازی نه تنها فرصتی برای معاشرت و ورزش توسط میلیون ها نفر از سالمندان فراهم می کند، بلکه یک چالش ذهنی است.

ممکن است کند به نظر برسد اما وقتی 18 سوراخ بازی می کنید، به طور متوسط بین 4 تا 10 مایل راه می روید. مهمتر از آن، گلف یک ورزش چالش برانگیز ذهنی است. این فقط یک سرگرمی نیست بلکه نحوه کنترل توپ در زمین یک استراتژی است.

بازی گلف می تواند یک تجربه لذت بخش باشد که باعث می شود از نظر ذهنی آماده تر و از نظر بدنی سرزندگی بیشتری داشته باشید.

11. یاد بگیرید چگونه ورزش پدل بورد یا پاروزنی ایستاده را انجام دهید

پدل بوردینگ فعالیتی است که می توانید در تمام طول سال از آن لذت ببرید.

در سال‌ های اخیر، یک روند جدید تناسب اندام برای بچه‌ های رشد یافته ظاهر شده است. پدل بوردینگ یک راه عالی برای خوش اندام شدن و لذت بردن از انجام آن است. تخته‌ های پدل‌ برد تمرینی کم‌ فشار در دوران بازنشستگی را ارائه می‌ کنند که برای بدن شما ملایم است اما همچنان دارای مزایای ورزش هوازی است.

اگر فکر می کنید که نمی توانید با ایستادن روی تخته در آب تعادل برقرار کنید، دوباره فکر کنید. با حفظ تعادل روی زانوها شروع کنید و به آرامی به سمت ایستادن حرکت کنید. اگر قبلاً دوچرخه سواری کرده اید، می توانید تخته پارویی نیز داشته باشید.

پدل بوردینگ راه مناسبی برای تمرین دادن تمام بدن است که تعادل را بهبود می‌بخشد، در صورت احساس ضعف در اثر جراحت یا جراحی، قدرت را تقویت می‌ کند و این یک تسکین فوق‌ العاده استرس است.

بهترین قسمتش این است که یادگیری برای هر کسی به محض اینکه اولین دقایق تمرین خود را انجام می دهد، آسان است.

12. نحوه پختن دستور العمل های خوشمزه و سالم را بیاموزید

با کمی برنامه ریزی، می توانید از دستور العمل های خوشمزه ای لذت ببرید که هزینه زیادی ندارند و برای بدن شما مفید هستند.

وقتی تمام وقت کار می کنید، سخت است که هر روز یک غذای خانگی سالم درست کنید. در دوران بازنشستگی، دیگر لازم نیست سلامت و تغذیه خود را قربانی کنید.

بسیاری از مردم سالم خوردن را با غذاهای کسل کننده و بد طعم برابر می دانند اما شما همچنان می توانید از غذاهای مورد علاقه خود بدون به خطر انداختن سلامتی یا اهداف کاهش وزن خود لذت ببرید. با گزینه های بسیار خوشمزه ای که وجود دارد، ممکن است بیشتر از آنچه که دوست دارید تسلیم وسوسه شوید.

با افزایش سن نیازهای تغذیه ای تغییر می کند و ممکن است به نظر برسد که فهرست غذاهایی که باید از آنها اجتناب کنید در حال افزایش است اما اگر دستور العمل‌ های خوشمزه (و سالم) پیدا کنید، مواد غذایی تهیه کنید و غذا را از قبل آماده کنید، تمام دستورالعمل‌ های صحیح تغذیه را دنبال می‌ کنید و دیگر با افزایش وزن یا احساس تنبلی مبارزه نخواهید کرد.

13. بازی پیکل بال، بدمینتون یا پینگ پونگ را امتحان کنید

برای کسانی که پس از بازنشستگی به دنبال یک سبک زندگی فعال هستند، هیچ گزینه ای بهتر از انجام این ورزش جدید وجود ندارد.

این ورزش ها به طور فزاینده ای در بین افراد مسن محبوب می شود. پیکل بال خود ترکیبی از بدمینتون، تنیس و پینگ پنگ است زیرا از عناصر مختلف هر ورزش استفاده می کند.

قوانین به راحتی قابل اجرا هستند اما می توانند به سرعت رقابتی و چالش برانگیز شوند. اگر برای برنده شدن در آن هستید، می توانید انتظار بهبود در آمادگی قلبی عروقی و بهبود قدرت در لگن، مچ دست و زانو را داشته باشید.

14. روی رژیم غذایی و تغذیه خود تمرکز کنید

نیازهای غذایی ما با افزایش سن تغییر می کند، بنابراین برای اطمینان از سلامتی، روی رژیم غذایی خود تمرکز کنید.

عوامل زیادی بر سلامت شما در دوران بازنشستگی تأثیر می گذارد اما رژیم غذایی شما بدون شک مهمترین آن است.

به منظور حفظ یک رژیم غذایی سالم در طول دوران بازنشستگی، باید انتخاب های خوبی داشته باشید. با افزایش سن، نیاز ما به کالری کاهش می یابد، در حالی که تعداد مواد مغذی مورد نیاز افزایش می یابد. به عبارت دیگر، ما باید انتخاب های تغذیه ای هوشمندانه تری داشته باشیم و از برخی غذاها اجتناب کنیم.

نکته کلیدی این است که غذاهای سالم‌ تر و غنی تر از نظر تغذیه‌ ای را برای خود انتخاب کنید که نه تنها به شما در حفظ اهداف وزن کمک می‌ کند، بلکه احساس خوبی نیز خواهید داشت.

کوهنوردی

15. روی یک کوه غول پیکر پیاده روی کنید

اگر به دنبال یک چالش در فضای باز هستید، پیاده روی را امتحان کنید.

اگر به دنبال یک چالش جدید هستید یا برای بیرون رفتن و کشف طبیعت بیشتر به الهام نیاز دارید، پیاده روی در یک کوه غول پیکر ممکن است بهترین فعالیت برای شما باشد. پیاده روی ورزشی است که بسیاری از افراد تا دهه 60 تا 70 سالگی از آن لذت می برند.

از احساس سوزش ریه‌ هایتان در اثر تنفس بیش از حد هوا تا مشاهده مناظر باورنکردنی که به نظر می‌ رسد متعلق به یک گالری هنری است، چیزی در مورد این پیاده‌ روی‌ ها وجود دارد که باعث می‌ شود بارها و بارها به آن مکان برگردید.

بهترین بخش این است که مهم نیست در چه سنی هستید، گزینه های زیادی برای پیاده روی وجود دارد که با توانایی های شما متناسب است. بنابراین حتی اگر بالا رفتن از کوه های غول پیکر هنوز جایی در لیست شما ندارد، بهتر است فقط راه خود را تا آنجا بروید.

16. در کلاس یوگا شرکت کنید

بازنشستگی زمانی برای تجدید و درون نگری است. یکی از راه‌ های انجام این کار به معنای فیزیکی، انجام یوگا است.

اگر به آرامش نیاز دارید، با ثبت نام در کلاس یوگا، اولین قدم را برای احساس بهتر در مورد بدن و ذهن خود بردارید. راه های زیادی برای ورود به یوگا وجود دارد و نوع کلاسی که می روید بستگی به نیازهای فیزیکی شما دارد.

اگر به دنبال یک گزینه رایگان یا با تخفیف و مناسب برای سالمندان هستید، سعی کنید به کتابخانه محلی یا پایگاه های فرهنگی اطراف خود مراجعه کنید تا لیست کلاس‌ هایی را که مخصوص سالمندان است، بررسی کنید. همچنین ممکن است برخی از ویدیوهای یوتیوب یا دوره های آنلاین را پیدا کنید که به طور خاص برای مبتدیانی مانند خودتان هدف گذاری شده است.

اگر به دنبال راهی برای کاهش استرس، بهبود خلق و خوی و سلامتی خود هستید یا فقط می خواهید بدون نیاز به بیرون رفتن از خانه کمی ورزش کنید، یوگا می‌ تواند بهترین راه حل برای شما باشد.

17. در این ماه به یک هدف تناسب اندام متعهد شوید

یک ساعت هوشمند می تواند به شما در تعیین سطح تناسب اندام و رسیدن به اهداف سلامتی خود کمک کند.

همه ما می دانیم که کم تحرکی برای سلامتی ما خطرناک است. با این حال، آسان است که در یک چرخه فکر کردن، “از فردا شروع خواهم کرد.” گیر بیفتیم. زندگی ما شلوغ است و پیدا کردن زمانی برای مراقبت از خود دشوار است.

چرا در این ماه به یک هدف تناسب اندام متعهد نمی شوید و در راه سلامتی بهتر در دوران بازنشستگی نیستید؟ چه 10000 قدم در روز راه بروید، چه فیبر بیشتری بخورید یا بیشتر از پله ها بالا و پایین بروید، در هر صورت مهم است چیزی را پیدا کنید که برای شما مفید باشد.

ابتدا تعیین کنید که واقعاً چقدر تناسب اندام دارید و سپس اهدافی را تعیین کنید که به اندازه کافی چالش برانگیز هستند.

لازم نیست کار افراطی انجام دهید – فقط مطمئن شوید که آن را ادامه می دهید.

18. زندگی خود را ساده کنید

عوامل حواس پرتی در زندگی خود را برای آرامش و تجدید قوا ساده کنید.

در شلوغی و هیاهوی زندگی روزمره، برداشتن یک قدم به عقب می تواند چالش برانگیز باشد. ساده کردن نه تنها مهم است بلکه برای ذهن شما نیز اهمیت دارد.

آیا حس می کنید که احساس غرق شدن دارید؟ سعی کنید زندگی خود را با حذف همه حواس‌ پرتی‌ ها – مانند رسانه‌ های اجتماعی یا تعهدات بی‌ اهمیت – ساده کنید و بر آنچه که مهم‌ تر است تمرکز کنید.

مزایای زندگی ساده تر عبارتند از: بهبود وضوح ذهنی، کاهش سطح استرس، افزایش سطح انرژی و کاهش احساسات منفی. با حذف افراط و تفریط هایی که دیگر به شما خدمتی نمی کنند، زندگی خود را ساده کنید.

19. دوش آب سرد بگیرید

در حالی که دوش آب سرد ممکن است یک فعالیت غیرعادی به نظر برسد اما می تواند شما را در مسیر سلامتی بهتر در دوران بازنشستگی هدایت کند.

گرفتن دوش آب سرد می تواند چالش برانگیز باشد اما مزایای این عمل ساده غیرقابل انکار است.

برای شروع، این یک راه موثر برای بیدار شدن در صبح و شروع درست روزتان است. دوش آب سرد سیستم ایمنی شما را تقویت می کند، خلق و خوی شما را بهبود می بخشد و حتی ممکن است باعث کاهش وزن شود.

شما حتی نیازی به گرفتن دوش آب سرد کامل ندارید تا بتوانید از این پاداش ها بهره مند شوید. می توانید آزمایش کنید که دوش تان را با یک انفجار کوتاه یخی به پایان برسانید. بنابراین اگر به دنبال چیزی متفاوت یا چالشی جدید هستید، دست به کار شوید.

سلامت سالمندان

20. در آموزش و ورزش مغز شرکت کنید

ورزش برای مغز شما به اشکال مختلفی مانند شطرنج، سودوکو یا جدول کلمات متقاطع وجود دارد.

بسیاری از کارهایی که ما در زندگی انجام می دهیم بر روی سن ما تأثیر می گذارد. جوان نگه داشتن مغزتان به اندازه مراقبت از بدنتان مهم است. یکی از راه های تمرین ذهن، شرکت در تمرینات مغزی و بازی های فکری است.

سلامت مغز کلید مستقل ماندن طولانی‌ تر است زیرا به حفظ حافظه، توانایی‌ های تصمیم‌ گیری، استدلال و مهارت‌ های حل مسئله کمک می‌ کند.

بهترین بخش در مورد بازی های فکری این است که شما هیچ وقت برای بازی کردن آنها پیر نیستید. اگر احساس می کنید که علایق شما به طور فزاینده ای به سمت تماشای تلویزیون گرایش پیدا می کند، یک بازی چالش برانگیز سودوکو یا شطرنج را برای تحریک و تقویت ذهن در نظر بگیرید.

21. در جنگل قدم بزنید

با گذراندن زمان در جنگل، ممکن است استرس را کاهش دهید و اندورفین های تقویت کننده خلق و خو را بهبود ببخشید، به علاوه یک تمرین عالی داشته باشید.

عضویت در ورزشگاه را فراموش کنید، دویدن را برای کیلومترها فراموش کنید. فراموش کنید که زانویتان شما را آزار می دهد یا دیگر نمی توانید بدوید. تنها چیزی که لازم است یک پیاده روی ساده است تا از مزایای ورزش بهره مند شوید و سالم تر باشید.

اثبات شده است که پیاده روی به کاهش فشار خون، بهبود کیفیت خواب و کاهش سطح استرس کمک می کند و حتی در جنگل مفیدتر است. تجربه و ارتباط مجدد با جنگل حتی برای 20 دقیقه می تواند تأثیر قابل توجهی بر سلامت شما داشته باشد.

در دنیایی که به طور فزاینده ای تبدیل به جوامع شهری می شود، برای مردم بیشتر از همیشه مهم است که راه هایی برای ارتباط با محیط طبیعی به منظور حفظ سلامت جسمی و روانی خود بیابند.

22. وقت خود را صرف باغبانی کنید

پرورش سبزیجات برای سلامتی جسمی و روانی در دوران بازنشستگی مفید است.

باغبانی یک راه عالی برای سالم ماندن است زیرا زمانی را در طبیعت می گذرانید. ذهن شما را سرحال می کند و مفاصل شما را سالم نگه می دارد.

هنگامی که در باغ کار می کنید، فقط مساله کار با گیاهان یا حفر چاله ها نیست. شما همچنین موارد زیر را امتحان می کنید:

چمباتمه زدن برای کاشت بذرهای جدید هر روز خم می شوید تا آنها را با احتیاط آبیاری کنید. قدم زدن برای نگهداری و برداشت محصول زمانی که به اندازه کافی برای چیدن رسیده باشد.

این حرکات انواع ماهیچه ها را فعال می کند و به یک تمرین برای تمام بدن تبدیل می شود.

جدا از کاهش خطر زوال عقل، بهبود سطح تناسب اندام و تقویت خلق و خوی شما، تأثیر درمانی بر ذهن شما نیز دارد.

بنابراین امسال از کاشت چند گل یا گیاهان در بالکن خود نترسید. این یک راه سرگرم کننده برای فعال ماندن و بهبود سلامت کلی شما است.

تا پیری سالم

اگر بازنشسته هستید یا به زودی بازنشسته می شوید، امیدواریم این فعالیت ها برای سالمندان به شما انگیزه دهد تا مغز خود را هوشیار نگه دارید و بدن خود را سالم نگه دارید.

برای شروع برنامه ریزی برای آینده هرگز زود یا دیر نیست. شما شایسته بازنشستگی خوبی هستید و هدفی را در بازنشستگی پیدا می کنید. اجازه ندهید هیچ چیزی شما را از انجام این کار باز دارد.

آیا آماده‌ اید به سراغ این سرگرمی‌ های ارتقا دهنده سلامتی بروید؟ بیایید امروز را هم حساب کنیم، یک عدد انتخاب کنید و شروع کنید!

منبع:

secondwindmovement

تقویم فارسی اندروید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راه هایی برای سالم ماندن در دوران بازنشستگی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..