تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قاتل نامرئی سبب مرگ ۳ نفر در اصفهان شد

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از ایرنا، عباس عابدی، روز پنجشنبه افزود: این حادثه ساعت ۱۳ و ۴۵ امروز در باغی واقع در جوزدان نجف آباد روی داد که در جریان آن بدلیل نقص لوله بخاری و در نتیجه نشت گاز مُنو اُکسیدکربن، سه نفر شامل ۲ مرد و یک زن حدود ۳۵ ساله فوت شدند.

فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از ۱۶۰ پایگاه امدادی شامل ۸۱ پایگاه شهری، ۷۹ پایگاه جاده ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و پنج اتاق فرمان برخوردار است.

اورژانس ۱۱۵ استان اصفهان همزمان پاسخگوی تماس‌های مردمی ۱۶ شهرستان استان است.

مُنواُکسیدکربن، گازی بی‌رنگ و بی‌بوست که "قاتل نامرئی" هم خوانده می شود، با شروع فصل سرما با آماری گسترده، خانواده‌هایی را عزادار می کند.

عمده‌ترین منبع تولید این گاز، سوختن ناقص نفت و گاز است ولی در اثر احتراق هر نوع ماده سوختنی بویژه در محیط‌های دربسته و فاقد اکسیژن، تولید گاز مُنواُکسید کربن امکانپذیر است.

استفاده از آبگرمکن یا بخاری‌های مُستعمل یا دارای نقص فنی و بدون دودکش یا دارای دودکش بدون عملکرد مناسب در محل سکونت، بیشترین موارد ابتلا به مسمومیت با این گاز خطرناک را تشکیل می‌دهند.

اما از علل مسمومیت‌های تنفسی هم می‌توان به استفاده از زغال در محیط بسته یا چادر مسافرتی، مسمومیت با گاز فاضلاب، گاز خودرو در داخل پارکینگ، خروج لوله بخاری از منفذ، بخاری بدون دودکش، خرابی آبگرمکن، استفاده از وسایل گازسوز در خودرو و چادر سفری و یا نصب آبگرمکن در حمام اشاره کرد.

بدلیل بی‌رنگ و بی‌بو بودن این گاز، ممکن است وجود آن در محیط تا زمان ایجاد علائم مسمومیت شدید احساس نشود.

علائم مسمومیت حاد با این گاز شامل سردرد، سرگیجه، تهوع و استفراغ و درد شکم و سپس حالت بیهوشی، تشنج و اغماست.

در بیماران مبتلا به ناراحتی‌های قلبی ممکن است تشدید بیماری با یک علامت هشداردهنده باشد.

از سایر علائم مسمومیت با گاز مُنواُکسید کربن می‌توان به سفتی عضلات، افزایش تعداد تنفس، کاهش فشار خون و گاه تنگی مردمک‌ها اشاره کرد.

جوزدان یکی از قدیمی ترین شهرهای استان اصفهان، جزو شهرستان نجف آباد و در جنوب شرق شهر فولاد شهر قرار گرفته است و اقتصاد آن بر پایه کشاورزی و دامپروری مدیریت می شود.

شهرستان نجف آباد در ۳۰ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قاتل نامرئی سبب مرگ ۳ نفر در اصفهان شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..