تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




(عکس) تصاویر اولیه بررسی کهکشانی جیمز وب منتشر شد!

اولین تصاویر تمام رنگی و داده‌های طیف‌سنجی ارسال شده از بررسی کهکشان توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب از مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا در گرین‌بلت مریلند امروز سه شنبه در یک برنامه تلویزیونی پخش شد.

اولین تصاویر ارسالی جیمز وب شامل حدود ۲۵ هزار کهکشان است که عددی بسیار قابل توجه به شمار می‌رود. تصاویر ارسال شده از کوه‌ها و دره‌های مملو از ستاره‌های درخشان واقع شده در لبه منطقه ستاره‌زای جوان به نام NGC ۳۳۲۴ در سحابی کارینا است.

این تصویر که توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب جدید ناسا در نور فروسرخ گرفته شده است، برای اولین بار مناطق نامرئی تولد ستاره‌ها را نشان می‌دهد.

تصویر سه بعدی ارسالی از جیمز وب که صخره‌های کیهانی نامیده می‌شوند، مانند کوه‌های سنگی در یک عصر مهتابی به نظر می‌رسند. در واقع، این لبه حفره غول‌پیکر گازی درون NGC ۳۳۲۴ است و بلندترین قله‌های موجود در این تصویر حدود هفت سال نوری ارتفاع دارند. ناحیه دارای غار، توسط تابش شدید نور فرابنفش و باد‌های ستاره‌ای ناشی از ستارگان بسیار پرجرم، داغ و جوان واقع در مرکز حباب و در بالای این ناحیه نشان داده شده است.

تصاویر اولیه بررسی کهکشانی جیمز وب

این‌ها تنها بخش کوچکی از کهکشان‌هایی هستند که تاکنون توسط این برنامه مطالعاتی شناسایی شده‌اند. در واقع طلوع عصر جدیدی در نجوم آغاز شده است، زیرا جهان برای اولین بار به قابلیت‌های کامل تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا پی برده است.

یکی از ماموریت‌های اصلی تلسکوپ فضایی جیمز وب رصد برخی از کهکشان‌های اولیه جهان است و برای انجام این ماموریت باید بتواند اجرام بسیار دور را رصد کند. برای درک درست اولین مراحل تشکیل جهان، ستاره‌شناسان باید بدانند که این کهکشان‌های بسیار قدیمی چگونه ایجاد و پراکنده شده‌اند تا بتوانند ساختار جهان را در مقیاس بزرگ درک کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «(عکس) تصاویر اولیه بررسی کهکشانی جیمز وب منتشر شد!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..