تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لیست رمان های ماری هیگینز کلارک + بیوگرافی نویسنده

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اگر از علاقه مندان به رمان جنایی و معمایی باشید قطعا نام ماری هیگینز کلارک را شنیده اید. این نویسنده آمریکایی که چندین اثر از معروف ترین رمان های معمایی را منتشر کرده توانسته با سبکی نوین و صحنه پردازی های بی نظیر شهرت جهانی پیدا کند.

از مشهورترین رمان های ماری هیگینز کلارک می توان به “در جستجوی دختری عاشق رقصیدن” اشاره کرد که در سال ۱۹۸۰ برنده جایزه گراند پریکس (Grand Prix) رمان های پلیسی و جنایی شد.

در این مقاله با بیوگرافی مختصری از ماری هیگینز کلارک آشنا شده و رمان های معروف این نویسنده مشهور را به شما معرفی می کنیم.

بیوگرافی ماری هیگینز کلارک

ماری هیگینز کلارک، ۲۴ دسامبر ۱۹۲۷ در شهر نیویورک به دنیا آمد و ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰، در فلوریدا در گذشت. این نویسنده آمریکایی رمان های جنایی و معمایی که برای بیش از چهار دهه یکی از محبوب ترین نویسندگان این ژانر رمان به شمار می آمد، آثار فوق العاده ای از خود به جای گذاشته که از معروفترین آنها می توان تنهای تنها، سال های بی خبری، چرخ روزگار، پدر به شکار رفته، حواسم بهت هست، تا دیداری دیگر  و بچه‌ها کجا هستند؟ را نام برد.

هیگینز از شش سالگی شروع به نوشتن شعر کرد و در طول زندگی اش، خاطرات روزانه خود را می نوشت. او نوشته های خودش را الهام بخش برخی از رمان های معمایی خود دانسته است.

چالش‌های زندگی او به ویژه مرگ پدرش، که مادر میانسالش را مجبور به تأمین مخارج خانواده چهار نفره شان کرد، تأثیر قابل توجهی بر درک او از شخصیت‌ یک زن به‌عنوان فردی تلاشگر و انعطاف‌پذیر داشت.

ماری کالج را رها کرد تا بتواند در دوره منشی گری شرکت کرده و شغل مناسبی پیدا کند که کمک خرج خانواده باشد، او پس از سه سال کار در یک آژانس تبلیغاتی، مهماندار هواپیما در Pan American World Airways شد. تجربه او در آخرین پروازش به چکسلواکی الهام بخش اولین داستان کوتاه او شد که با نام Stowaway در سال ۱۹۵۶ منتشر گردید. پس از آن رمان های ماری هیگینز کلارک یکی پس از دیگری منتشر شده و به موفقیت فوق العاده ای دست یافت.

ماری در سال ۱۹۴۹، شغل خود را رها کرده و با ویلیام کلارک، ازدواج کرد. در این برهه زمانی او بر نوشتن داستان کوتاه تمرکز کرد. اما پس از مرگ همسرش در سال ۱۹۶۴، شروع به نوشتن فیلمنامه های رادیویی کرد تا بتواند از عهده مخارج پنج فرزندش برآید.

در این زمان، یکی از اساتیدش او را تشویق به نوشتن رمان کرد. اولین رمان جنایی کلارک که با نام آرزوی بهشت: بیوگرافی جورج واشنگتن (۱۹۶۸)، منتشر شد، چندان موفق نبود. در صورتیکه، رمان معمایی بچه ها کجا هستند؟ (۱۹۷۵)، به موفقیت بی نظیری دست یافت و همین موفقیت موجب شد رمان های ماری هیگینز کلارک به قراردادهای چند میلیون دلاری با انتشارات Simon & Schuster منتهی شود.

صحنه پردازی ها و سبک رمان نویسی بدیع در کنار داستان های جذاب و مخاطب پسند ماری هیگینز کلارک، موجب شد که بسیاری از آثار او در قالب فیلم اقتباس شوند.

بیوگرافی و لیست رمان های ماری هیگینز کلارک فعالیت های ماری هیگینز کلارک

فعالیت های هیگینز فقط به نوشتن رمان جنایی و معمایی محدود نبود. او مجموعه داستانی به نام امتیازات آشپزخانه (۲۰۰۲) نوشت و با دخترش کارول هیگینز کلارک یک مجموعه داستان معمایی با مضمون کریسمس را منتشر کرد.

او همچنین با همکاری آلافیر بورک، سریال معمایی Under Suspicion را نوشت که بر روی یک برنامه تلویزیونی تخیلی تمرکز دارد که پرونده‌های قتل حل‌نشده واقعی را بازسازی می‌کند و از افرادی که تحت تأثیر آن جنایات قرار گرفته‌اند برای حل آنها کمک می گیرد.

علاوه بر این، ماری هیگینز کلارک، سریال Alivrah and Willy را نوشت که داستان رازآلودی در مورد زندگی یک زوج برنده لاتاری و شوهر لوله‌کش او را بیان می کند.

افتخارات ماری هیگینز کلارک

از جمله افتخاراتی که رمان های ماری هیگینز کلارک دریافت کرد، می توان به جایزه بزرگ ادبیات سیاسی (۱۹۸۰)، اشاره کرد.

عضویت (۱۹۹۷) در انجمن آمریکایی های برجسته هوراسیو الجر، و انتخاب او (۲۰۰۰) به عنوان استاد بزرگ جوایز ادگار آلن پو در سبک رمان جنایی و معمایی از دیگر افتخارات او است.

او که یک کاتولیک مومن بود، لقب افتخاری پاپ که به عنوان Dame Order of Saint Gregory the Great شناخته می شود را نیز دریافت کرد.

از سال ۲۰۰۱، انتشارات سایمون و شوستر نیز از یک جایزه سالانه برای نویسندگان داستان های معمایی به نام کلارک حمایت مالی کردند.

جدیدترین رمان ماری هیگینز کلارک
“بچه ها الان کجا هستند؟” جدیدترین رمان جنایی ماری هیگینز کلارک است که در آوریل ۲۰۲۳ منتشر شده و دومین کتاب رمان از این مجموعه به شمار می آید. بیوگرافی و لیست رمان های ماری هیگینز کلارک رمان های ماری هیگینز کلارک مجموعه داستان ها بچه ها کجا هستند؟

   1. بچه ها کجا هستند؟  (1975)

   2. بچه ها الان کجا هستند؟ (۲۰۲۳)

آلاویرا و ویلی

   1. بانوی من گریه نکن  (1987)

   2. برنده لاتاری  (1994)

   3. شبی بس طولانی  (1998)

   4. کریسمس در خانه خواهم بود (۲۰۰۰)  با همکاری کارول هیگینز کلارک

   5. دزد کریسمس  (2004) با همکاری کارول هیگینز کلارک

   6. سانتا کروز (۲۰۰۶) با همکاری کارول هیگینز کلارک

   7. دویدن میان برف  (2008) با همکاری کارول هیگینز کلارک

   8. تنها خواهم رفت  (2011)

   9. سال های گمشده  (2012)

   10. چرخ روزگار  (2016)

   11. تنهای تنها  (2017)

مجموعه داستان Under suspicion

   1. تو را با تمام وجود احساس می کنم  (2014)

   2. قتل سیندرلا  (2013)

   3. سراپا سفیدپوش  (2015)

   4. قاتل زیبای خفته (۲۰۱۶)

   5. هر نفسی که می کشی  (2017)

   6. مدیون من نیستی  (2018)

   7. تکه ای از قلب من  (2020)

رمان های ماری هیگینز کلارک

   در آرزوی بهشت  (1968)

   بیگانه ای در کمین  (1978)

   گهواره فرو می افتد  (1980)

   گریه در شب  (1982)

   ناظر خاموش  (1984)

   وقتی زیبای من می خوابد  (1989)

   در جستجوی دختری عاشق رقصیدن  (1991)

   در دل شهر (۱۹۹۲)

   حواسم بهت هست (۱۹۹۳)

   مرا به یاد آر (۱۹۹۴)

   وانمود کن او را نمی بینی (۱۹۹۵)

   بگذار تو را معشوقم بنامم (۱۹۹۵)

   شب خاموش  (1995)

   تو مهتاب شوی (۱۹۹۶)

   تو مال منی (۱۹۹۸)

   تا دیداری دیگر (۱۹۹۸)

   قبل از اینکه بگم خداحافظ (۲۰۰۰)

   در خیابانی که تو زندگی می کنی (۲۰۰۰)

   وقتی خوابی تو را می نگرد  (2001)

   دختر کوچولوی بابا  (2002)

   فرصتی دوباره (۲۰۰۳)

   شب هنگام زمان من است (۲۰۰۴)

   هیچ جایی مثل خانه نیست (۲۰۰۵)

   دو دختر کوچولوی آبی پوش (۲۰۰۶)

   من این ترانه را شنیده ام (۲۰۰۷)

   اکنون کجایی؟ (۲۰۰۸)

   قلبم را به تو هدیه می کنم (۲۰۰۹)

   سایه لبخند تو (۲۰۱۰)

   پدر به شکار رفته  (2013)

   ارثیه پدری (۲۰۱۳)

   ملودی ادامه دارد (۲۰۱۵)

   حواسم بهت هست (۲۰۱۸)

   دختران را ببوس و بگذار گریه کنند  (2019)

معروفترین رمان های ماری هیگینز کلارک را می توانید از سایت رمان بوک به صورت رایگان دانلود کنید. این رمان های جنایی و معمایی جزو پرفروش ترین آثار این نویسنده آمریکایی هستند:

بیوگرافی و لیست رمان های ماری هیگینز کلارک

دانلود رمان جنایی شب هنگام زمان من است

“شب هنگام زمان من است” یکی از معروفترین رمان های ماری هیگینز کلارک است که در آن، داستان ژان شرایدن را بیان می کند. شرایدن یکی از مورخین مشهور است که برای شرکت در یک همایش به نیویورک باز می گردد. او متوجه می شود که آلیسون کندال -یکی از مدیران رده بالای هالیوود و همکلاسی قبلی شرایدن- به تازگی به قتل رسیده است و این پنجمین قتلی است که در بین همکلاسی های او انجام گرفته است …

دانلود رمان معمایی وانمود کن او را نمی بینی

این رمان جنایی پلیسی که به قلم ماری هیگینز کلارک نوشته شده، درباره زن جوانی است که به طور ناگهانی در جریان یک قتل قرار می گیرد و مجبور می شود با هویت جعلی به شهر دیگری سفر کند و از راز قتلی که انجام گرفته پرده بردارد…

رمان جنایی تنها خواهم رفت

ماری هیگینز کلارک با قلم زیبای خود در این رمان پلیسی داستان زان مورلند را بیان می کند. او که یک طراح حرفه ای و پرکار در منهتن است توسط شخص ناشناسی با مشکلات متعددی روبرو می شود. فرد ناشناس به تمام حساب های بانکی او دسترسی دارد و حتی به نام مورلند اقدام به قتل و کودک ربایی می کند. این حوادث زندگی مورلند را تا مرز ویرانی پیش می برد …

رمان معمایی سایه ی لبخند تو

رمان جنایی سایه لبخند تو حول محور دو شخصیت اصلی به نام اولیویای ۸۲ ساله و مونیکای جوان می گردد. در این داستان که از معروفترین رمان های ماری هیگینز کلارک است، جنایت های مختلفی صورت می گیرد از قتل و کلاهبرداری تا درغگویی و پنهان کاری …

رمان جنایی این آهنگ را قبلا هم شنیده ام

رمان معمایی این آهنگ را قبلا هم شنیده ام، داستان کی لنسینگ است که با پیتر کارینگتون ثروتمند ازدواج می کند. او متوجه می شود که پیتر به بیماری خوابگردی مبتلا است و همین بیماری موجب می شود پلیس او را متهم به قتل همسر قبلی اش کند که جسد او چند سال پیش در استخر خانه پیدا شده است …

رمان معمایی شب آرام

ماری هیگینز کلارک در رمان جنایی شب آرام، داستان برایان هفت ساله را با قلمی شیوا بیان می کند که شاهد دزدیده شدن کیف مادرش در بیمارستان است. او دزد را تعقیب می کند و همین مسئله، اتفاقات بعدی یکی از پرجاذبه ترین رمان های ماری هیگینز کلارک را رقم می زند…

رمان جنایی کریسمس در خانه خواهم بود

رمان معمایی کریسمس در خانه خواهم بود از مجموعه رمان های ریگان ریلی است. در این رمان، ریلی که یک کاراگاه جوان است سه روز قبل از کریسمس، متوجه می شود که پدرش به همراه راننده اش به گروگان گرفته شده و باید با گروگانگیرها مذاکره کند تا قبل از پایان مهلت مقرر جان پدرش را نجات دهد …

رمان پلیسی معمایی تو مال منی

رمان جنایی تو مال منی از دیگر رمان های ماری هیگینز کلارک است که داستان یک روان درمان گر به نام سوزان چندلر را بیان می کند که به دنبال حل کردن معمای قتل رجینا کلوزن است …

رمان جنایی پلیسی سانتا کروز

رمان معمایی جنایی سنتا کروز از سری رمان های ریگان ریلی است که در آن، ریگان به عنوان کاراگاه خصوصی همراه با آلویرا و جک سعی در کشف راز جنایت هایی را دارند که در کشتی رویال مرمید رخ داده است …

رمان پلیسی جنایی عزیز دردانه بابا

رمان معمایی عزیز دردانه بابا درباره الی است که شهادت می دهد راب وسترفیلد خواهر بزرگترش را به قتل رسانده است. اما داستان زمانی جالب می شود که وسترفیلد بعد از ۲۳ سال با عفو مشروط از زندان آزاد می شود …

رمان معمایی جنایی در خیابانی که تو زندگی میکنی

رمان پلیسی در خیابانی که تو زندگی می کنی داستان امیلی گراهام است که به دنبال کشف راز قتلی است که سال ها پیش در خانه آبا و اجدادی اش اتفاق افتاده …

رمان جنایی بانوی من گریه نکن

بانوی من گریه نکن از مشهورترین رمان های ماری هیگینز کلارک  است که به داستان قتل لیلا لاسل، سوپر استار مشهور سینما می پردازد…

بهترین رمان های دنیا (خارجی و ایرانی) جدید و قدیمی در ژانرهای جنایی، پلیسی، معمایی، عاشقانه و …  را می توانید از سایت رمان بوک به صورت رایگان دانلود کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لیست رمان های ماری هیگینز کلارک + بیوگرافی نویسنده»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..