تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




صبحانه خبری، ۱۱ اسفند ۱۴۰۱؛ از رسیدن موج مسمومیت به تهران، البرز، اردبیل و کرمانشاه تا درگذشت سیدجواد طباطبایی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

تکرار مسمومیت‌ها در بروجرد؛ این بار در دانشگاه
استانداری لرستان می گوید تعداد معدودی از دانشجویان دختر در خوابگاه دانشگاه آزاداسلامی واحد بروجرد با مشاهده علائمی چون سرگیجه راهی بیمارستان شدند. این علائم مشابه علائم دانش آموزان مسموم شده بروجردی است.

محیط زیست: ژن «پیروز» تا همیشه حفظ خواهد شد
حسن اکبری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست درباره سرنوشت «پیروز» توله یوز ایرانی، پس از مرگش گفت: با مرکز ملی ذخایر ژنتیکی تفاهمنامه‌ای داریم بدین جهت با آن‌ها هماهنگ کردیم تا همزمان با کالبدشکافی اندام‌های جنسی او را بردارند و ذخیره کنند چراکه این اندام‌ها ارزشمند هستند و در آینده در صورت نیاز می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. به عبارتی ژن «پیروز» تا همیشه حفظ خواهد شد.

تمجید رئیسی از پیشرفت ۶۰ درصدی شبکه ملی اطلاعات
رئیسی پیشرفت ۶۰ درصدی اجرای شبکه ملی اطلاعات را از اقدامات مهم انجام شده در دولت سیزدهم دانست و ابراز امیدواری کرد با تکمیل این شبکه ملی در آینده‌ای نزدیک، مردم ایران از خدمات بهتر و مطمئن‌تری بهره‌مند شوند.

علائم مسمومیت بین ۱۵ تا ۴۵ دقیقه
زهرا شیخی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس درخصوص تعداد دانش‌آموزان مسموم شده گفت: «تا ۸ اسفند مسمومیت خفیف ۷۹۹ دانش‌آموز در قم گزارش شده است، درباره بروجرد هم چیزی‌که امروز در جلسه مطرح شد از دوم تا هشتم اسفند نزدیک به ۴۰۰ نفر از دانش‌آموزان مسمومیت خفیف داشتند.» شیخی درباره اثر مسمومیت بر دانش‌آموزان بیان می‌کند: «براساس گزارش‌ها مسمومیت دانش‌آموزان اکثراً گذرا بوده است، آن‌ها بین ۱۵ تا ۴۵ دقیقه علائم مسمومیت داشتند و این علائم پایدار نبوده است.»

گزارش مربوط به گوشت، خلاف واقع نبود
دادسرای فرهنگ و رسانه با اعلام صدور قرار منع تعقیب روزنامه سازندگی، تصریح کرد: در مورد مطلب مرتبط با گرانی گوشت مطلب خلاف واقعی گزارش نشده بود.

درگذشت سیدجواد طباطبایی
سیدجواد طباطبایی، فیلسوف و نویسنده ایرانی، در ۷۷ سالگی در بیمارستانی در لس‌آنجلس درگذشت. طباطبایی، استاد دانشگاه و پژوهشگر ایرانی در زمینهٔ فلسفه، تاریخ و سیاست بود. او عضو پیشین هیات علمی و معاون پژوهشی دانشکدهٔ حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران است. شرح و گزارش اندیشۀ ایرانشهری‌ که فرهنگ را بزرگترین عامل اثرگذار در نظام سیاسی ایران معرفی می‌کند یکی از کارهای شاخص طباطبایی است.

گروسی یکی دو روز آینده به تهران می آید
محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مذاکراتی که با معاون آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام و از آقای گروسی دعوت به عمل آمد که در یکی دو روز آینده به تهران سفر خواهد کرد تا موارد باقی مانده را بررسی شود. وی افزود: با اشاره به سفر آتی گروسی تاکید کرد: این سفر می‌تواند کره گشای مذاکرات برجامی باشد. ما موارد غیرعادی که سیاسی و با اعمال فشار باشد را نمی‌پذیریم.

تکذیب بازداشت ۳ نفر در رابطه با مسمومیت‌های مدارس
خبرگزاری فارس در خصوص ماجرای مسمومیت دانش آموزان در مدارس دخترانه نوشت: «روز گذشته ۳ نفر در رابطه با این موضوع توسط نهاد‌های امنیتی بازداشت شدند.» این خبرگزاری همچنین نوشته است: «اخبار تایید نشده احتمال خرابکاری توسط شبکه نفاق را می‌دهد.»با این حال احمد وحیدی وزیر کشور گفت: تاکنون کسی درباره مسمومیت‌ها دستگیر نشده است و هیچ دانش آموزی هم در این رابطه فلج نشده است و این ادعا کذب است. 

ضرغامی: نمی‌توانیم به گردشگری خارجی بگوییم از بله و ایتا استفاده کن
عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: نمی‌توانیم به گردشگری خارجی بگوییم از بله و ایتا استفاده کن؛ او می خواهد از تهران با پاریس در ارتباط باشد. او گفت: باید حداقل خدمات و سرویس ها به گردشگرهای خارجی داده شود.

مورا: حفظ کانال‌های ارتباطمان با ایران بسیار سخت شده
مورا مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته‌ای تأکید کرد که متن احیای توافق هسته‌ای (برجام) از پاییز سال گذشته آماده شده است. انریکه مورا گفت که تهران خود را در «قلب یک توفان قرار داد که خودش آن را ایجاد کرده بود». وی افزود که ایران درگیر سه مسئله اصلی شد که اولین آنها اعتراضات داخلی در پی مرگ «مهسا امینی» بود که «بیش از آنچه انتظار می‌رفت طول کشید» و حکومت ایران با آنان به روش گفت‌وگو تعامل نکرد و این «طبعا در میان کشورهای غربی پیامدهایی داشت و به وجهه حکومت ایران آسیب زد». مورا افزود که مسئله دوم که برای اروپا اهمیت بسیاری دارد روابط نظامی ایران با روسیه و تأمین پهپاد برای مسکو است و تأکید کرد که این مسئله «پرمخاطره‌ترین مسئله برای اروپا در پرونده ایران» است. مورا گفت: «اوضاع بسیار بد است، ما همه کانال‌های ارتباطمان را حفظ می‌کنیم اما این کار خیلی سخت شده است».

رسیدن موج مسمومیت به تهران، البرز، اردبیل و کرمانشاه
در حالی که چند روز پیش تایید تلویحی عمدی بودن مسمومیت دانش آموزان مدارس دخترانه، این ماجرا را وارد فاز جدید کرده بود، دهم اسفندماه مسمومیت‌ها به مدارس تهران هم رسید و برای اولین بار از مدارس بروجرد به دانشگاه آزاد این شهر هم راه پیدا کرد. در تهران مدارسی در تهرانپارس و تهرانسر درگیر این موضوع شدند. همچنین در البرز، کرمانشاه و اردبیل هم گزارش هایی از مسمومیت در مدارس دخترانه منتشر شد.

تاکنون ۹۰۰ دانش آموز دچار مسمویت شدند
شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تا الان قریب به ۹۰۰ دانش‌آموز از استان‌های مختلف کشور مسموم شدند و این آمار را امروز از یک منبع موثق دریافت کردم.

تشکیل پرونده برای بیژن زنگنه
سخنگوی قوه قضاییه گفت: عدم اقدام موثر وزیر وقت نفت در زمینه جمع آوری مشعل میادین نفتی و گازی که موجب آلودگی و تخریب محیط زیست شده از مصادیق تخریب اموال عمومی و تهدید علیه بهداشت عمومی است. گزارش آن برای دادستان تهران ارسال شده و در مرحله بازپرسی است و در شعبه تخصصی دادسرای تهران مورد رسیدگی قرارگرفته است‌.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «صبحانه خبری، ۱۱ اسفند ۱۴۰۱؛ از رسیدن موج مسمومیت به تهران، البرز، اردبیل و کرمانشاه تا درگذشت سیدجواد طباطبایی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..